انتخاباتی پرهیاهو برای دوره ریاست نصفه و نیمه/ بازی تاج و تخت 3 نامزد فدراسیون فوتبال

انتخابات سرنوشت ساز فدراسیون فوتبال صبح فردا برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ایران کمتر از ۲۴ ساعت دیگر و از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۸ شهریور در سالن همایش‌های صدا و سیما آغاز خواهد شد و قرار است پس از حدود شش ماه سرپرستی میرشاد ماجدی، جانشین شهاب عزیزی خادم روی صندلی ریاست فدراسیون با رای ۸۶ عضو مجمع معرفی شود.

ضمن اینکه تکلیف نایب رئیس اول و دوم و همچنین نماینده باشگاه ها در هیأت رئیسه نیز در این مجمع مشخص خواهد شد. 

در حالیکه در پایان مهلت ثبت نام برای انتخابات یعنی تاریخ ۲۰ تیر شش نامزد برای ریاست این مجموعه ثبت نام کرده بودند، در نهایت کمیته بدوی انتخابات امیررضا واعظ آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی را به دلیل نقص در مدارک احراز صلاحیت نکرد تا سه نامزد یعنی مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص برخی پرونده‌های قضایی مورد تایید قرار گرفته و برای تصدی این پست مهم با هم وارد رقابت شوند. 

نکته قابل اهمیت این است که رئیس جدید فدراسیون طبق قانون باید دوره چهارساله هیات رئیسه فعلی را ادامه بدهد و فرد منتخب فقط برای دو سال و نیم یعنی تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۳ می‌تواند در فوتبال فعالیت کند.

در این میان برخلاف ماجدی و تاج که در حدود این ۵۰ روز جدال های رسانه ای پنهان و آشکاری با یکدیگر داشتند، محمدی ترجیح داد با سیاست چراغ خاموش و سکوت پیش برود و کمتر وارد فضای تبلیغات انتخاباتی شد. 

هر سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال سوابق مدیریتی در این مجموعه دارند که از مهم ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

بیشتر بخوانید:

۲ نماینده AFC به ایران آمدند

مهدی تاج

ریاست فدراسیون(اردیبهشت ۹۵ تا دی ۹۸) 

عضو هیات رئیسه 

نایب رئیس اول 

نایب رئیس دوم 

رئیس کمیته داوران 

رئیس کمیته تیم‌های ملی 

رئیس سازمان لیگ 

نایب رئیس AFC در منطقه آسیای میانه 

میرشاد ماجدی 

سرپرستی فدراسیون(از ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ تاکنون) 

عضو هیات رئیسه(از ۱۰ اسفند ۹۹ تاکنون) 

رئیس کمیته آموزش 

رئیس کمیته جوانان 

مدیرفنی فدراسیون فوتبال 

رئیس کمیته فنی  

عزیزالله محمدی 

رئیس سازمان لیگ 

نایب رئیس دوم فدراسیون 

مهدی تاج که اکنون به عنوان یک گزینه جدی وارد انتخابات شده پس از رقم خوردن فاجعه قرارداد مارک ویلموتس در دی ۹۸ به دلیل عارضه قلبی مجبور به کناره گیری از ریاست فدراسیون شد و از آن زمان تاکنون فدراسیون فقط ۱۱ ماه و در دوره شهاب عزیزی خادم با رئیس اداره شد و البته حیدر بهاروند و ماجدی نیز قبل و پس از عزیزی خادم به عنوان سرپرست زمام امور را در دست داشتند. 

از طرفی پس از عزل عزیزی خادم نواب رئیس پیشنهادی او یعنی حمیدرضا مهرعلی و بهاروند که بدون کسب رای از اعضای مجمع و به عنوان سرپرست در هیأت رئیسه فعالیت می کردند هم از سمت هایشان کنار گذاشته شدند و از بهمن ۱۴۰۰ فدراسیون فوتبال نواب رئیس هم در اختیار ندارد. به همین دلیل سه نامزد باقی مانده ریاست برای نایب رئیس اول و دوم خود را به مجمع معرفی کرده و منتظر رای اعتماد اعضای مجمع هستند. 

با توجه به برکناری مهرداد سراجی در مجمع عمومی ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ فدراسیون قرار است مدیرعامل هفت باشگاه نیز برای پر کردن جای خالی وی در هیأت رئیسه با هم رقابت کنند. 

۳۲ هیات فوتبال، ۱۶ باشگاه لیگ برتری، ۸ تیم نخست جدول فصل قبل لیگ دسته اول، ۴ باشگاه برتر لیگ دسته دوم، ۳ باشگاه  لیگ برتر فوتسال، ۲ باشگاه لیگ برتر فوتبال ساحلی، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتبال بانوان، دو باشگاه برتر، لیگ برتر فوتسال بانوان، باشگاه اول لیگ ساحلی بانوان، بخش فوتبال فدراسیون‌های ورزش دانش آموزی، دانشگاهی، کارگری، نیروهای مسلح.کاپیتان‌های تیم بزرگسالان تمام تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحل در بخش آقایان و بانوان، سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان، یک داور در بخش آقایان و بانوان و نماینده اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ترکیب ۸۹ نفره مجمع فدراسیون فوتبال هستند. 

البته به دلیل اینکه فدراسیون فوتبال اکنون تیم بانوان ساحلی ندارد سرمربی و کاپیتان این تیم نیز در مجمع شرکت نمی کنند و باشگاه مس شهربابک نیز در مجمع پیش رو حضور نخواهد داشت تا در مجموع از ۸۶ عضو رای گیری شود. 

باشگاه پیکان در این مجمع دو حق رای دارد که یک رای مربوط به تیم فوتسال بانوان این باشگاه است. پارس جنوبی نیز به دلیل در اختیار داشتن تیم دسته اولی و یک تیم فوتبال ساحلی دو رای در مجمع خواهد داشت. 

فوتبال کشورمان قرار است کمتر از سه ماه دیگر در آوردگاه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شرکت کند و با در نظر گرفتن این مهم و البته اهمیت تمام مجموعه فوتبال کشور، نیاز است  اعضای مجمع تصمیم مدبرانه ای اتخاذ کنند تا فوتبال ایران با خروج از شرایط برزخی اش تا حدی به ساحل آرامش نزدیک شود.

اسامی نامزدهای انتخابات فدراسیون به شرح زیر است: 

نامزد ریاست: مهدی تاج 

نایب رئیس اول پیشنهادی: مهدی محمد نبی 

نایب رئیس دوم پیشنهادی: منصور قنبرزاده 

نامزد ریاست: سید میرشاد ماجدی 

نایب رئیس اول پیشنهادی: عباس صوفی 

نایب رئیس دوم پیشنهادی: صادق درودگر 

نامزد ریاست: عزیزالله محمدی 

نایب رئیس اول پیشنهادی: علی فتح الله زاده 

نایب رئیس دوم پیشنهادی: محمدرضا کافی 

نامزدهای نماینده باشگاه ها در هیأت رئیسه 

رضا درویش (مدیرعامل پرسپولیس) محمدرضا ساکت(مدیرعامل سپاهان) محمد رجاییان(مدیرعامل آلومینیوم اراک) حمیدرضا گرشاسبی(مدیرعامل فولاد خوزستان) اسماعیل حیدرپور(مدیرعامل شهرخودرو مشهد) حسین پرویزی(مدیرعامل خوشه طلایی ساوه) الهام بصیری نیا(مدیرعامل شهرداری سیرجان)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس