کد خبر 1413025
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
دام

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۵ بیماری دامی در کشور ریشه کن می شود، گفت: ریشه کنی این بیماری تاثیرات مثبت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای کشور خواهد داشت.

به گزارش مشرق، سید محمد آقامیری امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: به دنبال امضای یادداشت تفاهم بهداشتی با کوبا که در این زمینه بسیار قوی است، هستیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: اینها بخشی از دیپلماسی غذایی است که در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در این سازمان این است که از تولید حمایت کنیم و خط قرمز ما سلامت مردم است و مردم این را بدانند که سازمان دامپزشکی کشور تحت هیچ شرایطی اجازه واردات محصول آلوده را نمی دهد.

آقامیری همچنین گفت: برنامه سازمان این است که حداقل ۵ بیماری را در دامها ریشه کن کند اینها بیماری های آبله، تب برفکی، شاربن، هاری و بروسلوز است که در زمانبندی پس از دو سال امکانپذیر انجام خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این اقدام مزایای بسیاری درحوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خواهد داشت و به دنیا ثابت خواهیم کرد که شرایط تحریم نمی تواند مانع باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که پیش می رویم به زودی شاهد جشن خودکفایی این ۵ بیماری در کشور خواهیم بود.

آقامیری در پاسخ به اینکه ماده ۱۹ در این سازمان اجرا شود، گفت: هیچ فاصله ای بین سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی وجود ندارد و راه های اجرایی شدن ماده ۱۹ بررسی می شود، مشکل اصلی الان تعیین تعرفه های بخش خصوص است که با رفع این مشکل، ماده ۱۹ در کمتر از یک ماه صد درصد اجرا خواهد شد.

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد که تولید بذرواکسن های خاص را با همکاری کشورها از جمله کشورهای آفریقایی انجام می دهیم.

وی ادامه داد: سیاست ما این است که در برخی از واکسن ها ظرفیت خالی داریم و تولید کنندگان واکسن می توانند ظرفیت مازادشان را صادر کنند و در این زمینه با کشورهای دیگر انجام می دهیم که این ظرفیت به حداکثر تولید برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس