والیبال قهرمانی جهان| برد 3 امتیازی شاگردان عطایی مقابل پسران نیل/ پرواز ایران به مرحله دوم

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان مقابل مصر قرار گرفت و توانست حریف خود را شکست دهد.

به گزارش مشرق، چهارمین روز مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان امروز (دوشنبه هفتم شهریور) با شش دیدار در دو کشور لهستان و اسلوونی پیگیری می‌شود. تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در گروه F این رقابت‌ها و در چهارمین دیدار امروز در سالن استوژیتس آرنا شهر لیوبلیانا پایتخت اسلوونی به مصاف مصر رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد.

ملی‌پوشان ایران در ست سوم ۲۵ بر ۲۲ مغلوب حریف شدند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۴، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۶ بر ۲۴ نماینده سرزمین فراعنه را شکست دادند تا با ۲ برد و ۵ امتیاز در رتبه دوم گروه خود باقی بمانند.

فیلم/ خلاصه والیبال ایران ۳ - مصر ۱

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد که نسبت به دیدار با آرژانیتن یک تغییر داش و شریفی جایگزین اسفندیار شده است.

برد ۳ امتیازی شاگردان عطایی مقابل مصر/ صعود ایران به مرحله دوم

حسن ابراهیم کامل، سرمربی تیم ملی والیبال مصر نیز از ترکیب حسام عبدالله، رضا هیکل، محمد مسعود، سعودی عبدالرحمان، محمد مصطفی، احمد شفیق و محمد حسن در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

تیم ملی والیبال ایران در ست نخست این مسابقه که با برتری شاگردان عطایی در دفاع و سرویس همراه بود، ۲۵ بر ۱۴ به پیروزی رسید. در این ست تیم مصر در حمله عملکرد مشابه ایران داشت و هر دو تیم ۱۲ پوئن به دست آوردند، اما مردان والیبال ایران در این ست چهار امتیاز دفاع، سه امتیاز سرویس و ۶ پوئن از اشتباهات بازیکنان مصر به دست آورد، در صورتی که مصر یک امتیاز دفاع و یک پوئن از اشتباه بازیکنان ایران به دست آورد.

نخستین امتیاز ست دوم نیز به ایران رسید و در این ست رقابت دو تیم تا امتیاز ۱۶ پایاپای پیش رفت و نماینده قاره آفریقا در برخی امتیازها نیز از ایران پیش افتاد. در نهایت این ست نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران به پایان رسید تا ملی‌پوشان کشورمان در ست شماری دو بر صفر از حریف پیش بیافتند. در این ست آمار حملات ایران نسبت به حریف بهتر شد و ملی‌پوشان ۱۵ پوئن به دست آوردند تا ملی‌پوشان کشورمان در همه فاکتورها برتر از مصر باشند.

برد ۳ امتیازی شاگردان عطایی مقابل مصر/ صعود ایران به مرحله دوم

در ابتدای ست سوم تیم مصر سه امتیاز متوالی به دست آورد و بازیکنان تیم ایران در این ست با اشتباهات زیادی بازی را دنبال کردند و مصری‌ها نیز از فرصت‌های خود به بهترین شکل استفاده کردند. عطایی در این ست جواد کریمی و صابر کاظمی را نیز به میدان آورد، اما در نهایت تیم ایران نتیجه این ست را با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ به حریف واگذار کرد تا از نظر ست شماری دو بر یک شوند. تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم بازی منطقی را به نمایش گذاشت و با امتیاز ۲۶ بر ۲۴ مصر را از پیش رو برداشت تا در نهایت ۳ بر یک فاتح این میدان شود.

مسابقه دو تیم ایران و مصر یازدهمین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که هفتمین برد را برای ایران به ارمغان داشت و در چهار مسابقه مصر فاتح میدان بوده است. همچنین تیم‌های ایران و مصر تا کنون دو بار در قهرمانی مردان جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در سال ۲۰۱۰ ایران سه بر صفر مغلوب این تیم شد و در سال ۲۰۲۲ سه بر صفر به پیروزی رسید تا شکست آن دوره را جبران کند.

برد ۳ امتیازی شاگردان عطایی مقابل مصر/ صعود ایران به مرحله دوم

تیم ملی والیبال ایران قبل از این مسابقه با ۲۸۴ امتیاز در رتبه هفتم رده‌بندی فدراسیون جهانی قرار داشت و مصر نیز با ۱۵۸ امتیاز در جایگاه نوزدهم بود و به نظر نمی‌رسد که برد ایران تغییری در جایگاهش ایجاد کند.

در دیگر مسابقه گروه ایران (F)، تیم هلند سه بر دو آرژانتین را شکست داد تا مسابقه دو تیم ایران و هلند در روز چهارشنبه نهم شهریور برای صدرنشین این گروه باشد. در دیدار همزمان که به میزبانی لهستان از گروه A برگزار شد، تیم صربستان سه بر صفر و با امتیازهای ۲۶ بر ۲۴، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۶ موفق به شکست پورتوریکو شد.

تیم ملی والیبال مردان ایران از ساعت ۲۰ روز چهارشنبه نهم شهریورماه به وقت تهران و در سومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف هلند نماینده سرزمین گل‌های لاله می‌رود.

برد ۳ امتیازی شاگردان عطایی مقابل مصر/ صعود ایران به مرحله دوم +جدول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    8 0
    امیدوارم آقای عطایی مغرور نشده باشه و ایرادات اساسی تیمو ببینه. 1-تیم اصلا دفاع نداره و حتی تیم ضعیف مصر آمار دفاعش خیلی بهتر از ما بوده. 2-حضرت پور بهتر از وادی پاس میده واقعا چرا؟؟ 3- توخته اصلا تو جریان بازی نیست و نیاز به تذکر جدی داره حتی نیاز به ذخیره ماندن. بیشتر دنبال حاشیه است. 4- تیم ضعیف مصر چند باز اسماعیل نژاد را دفاع کرد؟ معلومه این ستاره ما را شناختند و آنالیزش میکنن و راهشو سد می کنن. برای برون رفت از این وضعیت چکار باید کرد؟ . برد تیم برابر مصر را مدیون بازی خوب شریفی هستیم
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      6 0
      دقیقا! پیشتر فکر میکردیم پاشنه آشیل ما فقط وادی بود حالا توخته و مجرد هم اضافه شدن. تمام سرویس های وادی پاس به حریفه. یعنی والیبال ایران اصلا پاسور خوب نداره؟
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    6 0
    وااای، چرا تیم رو مخ بود اینقدر
  • حسين DE ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    4 0
    اين واقعاً تيم ملى ما بود ؟ واى بر ما
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    5 0
    بهتر آقای عطایی و چندی از بازیکنان تیم برن بازی فرانسه و اسلونی رو ببینند تا بدونن کجای کارن و اصلا وضعیت بازی تیم ملی خوب نیست و مرحله بعدی به هر تیمی بخورن حذفن
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    5 0
    بهتر آقای عطایی و چندی از بازیکنان تیم برن بازی فرانسه و اسلونی رو ببینند تا بدونن کجای کارن و اصلا وضعیت بازی تیم ملی خوب نیست و مرحله بعدی به هر تیمی بخورن حذفن
  • نازنین IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    5 0
    این بازی بود ؟ یا فاجعه آقای عطایی واکنشی نشون نمیداد . برای قهرمانی جهان اینجور بی انگیزه ، سرد ، پخش و بی هدف باید برای این بازی آنقدر حرص میخوردیم ؟ واقعأ زشته
    • پری IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 1
      درود بر شما
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    3 0
    تمام کشورها تو این دوره واقعأ جنگیدن از ترکیه گرفته تا تونس حالا ما انگار سه دوره قهرمان جهان بودیم لزومی به خوب بازی کردن نمی دیدیم کادر فنی که اصلأ هیچ
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    6 0
    از بازی تیم ملی رو مخ تر مجیز گویی های مجری تلویزیون بود که می گفت ، مردم به خاطر همین هیجان هاست که ورزش رو دوست دارن . متاسفانه همش مجیز گویی می کنن و یکنفر نمی یاد مثل مرد بگه تیم داره بد بازی می کنه !!!!!
  • محمد رضا IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام.دریافت خوب همراه با پاس خوب تضمین کننده یک بازی و نتیجه خوب برای هر تیم هستش خوشبختانه تیم ایران از بابت دریافتها بد نیست ولی متاسفانه پاسور خوب نداریم.انشاالله که آقای عطایی تو انتخاب پاسور روابط رو بر ضوابط ترجیع نداده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس