کد خبر 1413282
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
جایگزین پراید را ببینید + تصاویر و مشخصات

پروژه K۱۱۲ به عنوان ارزانترین خودروی داخلی و جایگزین پراید در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد.

به گزارش مشرق، در ادامه با مشخصات محصول مشترک ایران خودرو و سایپا آشنا خواهیم شد.وزیر صنعت، معدن و تجارت مدتی قبل به ایران خودرو و سایپا دستور داد تا طی همکاری با یکدیگر یک خودرو اقتصادی را برای بازار ایران طراحی کنند.

در همین راستا این دو خودروساز بزرگ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از محصول مشترک خود با نام پروژه K۱۱۲ پرده برداشتند که می‌توان آن را ارزانترین خودروی داخلی و جایگزین مناسبی برای پراید دانست.

این خودرو جایگزین پراید می‌شود؟ +عکس

مشخصات فنی

ارزانترین خودروی داخلی که در قالب یک مدل پروتوتایپ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به معرض نمایش درآمده در دو نسخه گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد.

این خودرو قرار است به یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر مجهز شود که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر را به تولید برساند. این موتور که توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده به ازای هر ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر را به همراه خواهد داشت.

این خودرو جایگزین پراید می‌شود؟ +عکس

بخش طراحی

خودرو مشترک ایران خودرو و سایپا بر پایه رنو کویید توسعه پیدا کرده و حتی می‌توان آن را نسخه ایرانیزه شده کویید دانست. این خودرو قرار است در قالب یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری روانه بازار ایران شود. پروژه K۱۱۲ دارای ۳۸۰۰ میلی‌متر طول، ۱۵۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۰ میلی‌متر ارتفاع است.

این خودرو جایگزین پراید می‌شود؟ +عکس

فاصله محوری این خودرو به ۲۴۳۰ میلی‌متر و وزن آن نیز به ۸۰۰ کیلوگرم می‌رسد. این خودرو در بخش کابین نیز به تریم مشکی و قرمز، شیشه بالابر برقی و نمایشگر بزرگ روی داشبورد مجهز شده است.

گفتنی است خودرو مشترک سایپا و ایران خودرو برای عرضه به بازار باید مراحل زیادی را طی کند و در حال حاضر فرایند توسعه آن همچنان ادامه دارد.

ایران خودرو و سایپا با دستور وزیر صنعت این محصول را در قالب یک محصول اقتصادی طراحی کردند تا بتواند به جایگزین مناسبی برای پراید تبدیل شود.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • اکبری IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    9 1
    این یکی رو دیگه به قیمت واقعی بدید
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      8 0
      مطمئن باش زیر ۳۰۰ میلیون نیست الکی اسمشو گذاشتن اقتصادی
    • تک سوار DE ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      چقدر رویای شیرینی دارید. حالا حالا ها به اسم این خودرو ازتون سواری می گیرن تا شاید پنج سال بعد تولید بشه.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    10 1
    امکانات این خودرو و خودروی تیبا را مقایسه کنید ،اگر با این تریم و رینگ الومینیومی ،خودروی اقتصادی تولید می شود . چرا تجهیزات داخلی تیبا و پژو را با ضایعات دمپایی تولید می کنند.
  • GB ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    4 0
    به درد سربالایی های تهران که نمیخوره. با ۷۵ اسب بخار کولر هم که نمیشه گرفت. ببینیم برای کجا خوبه.
    • abozar ascani IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      2 0
      چیز خوباشه تقویت باشه وگرنه فرغون بهتره
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    3 2
    از اساس اینکه یک خودروی اقتصادی تولید شود! ناشی از یک تفکر غیراقتصادیست! مگر اینکه منظور صرفا مصرف سوخت آن باشد،والا همه میدانند که دلایل ارزان یا گران بودن یک کالای تولیدی چه چیزهائیست، بماند که این نمایش های خالی از محتوا خود گام شوم دیگری در طبقه سازی و ایجاد انشقاق میان اقشار مختلف مردم است.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    5 4
    الکی بمردم دورغ نگید این خودرو تولید داخل نیست فناوریش مال چینه ایران کپی کرده
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    رنو کوئید مدل هندی با صفر ستاره ایمنی ، بسیار نا ایمن است، حتی بدتر از پراید. مدل برزیلی به کمک ۴ ایربگ تازه تونسته ۳ ستاره ایمنی بگیره. وقتی دانشگاه علم و صنعت پلتفرم ایمن np1 رو طراحی کرده ، یا پلتفرمی مثل ساندرو یا سیتروئن c3 در کشور هست چه اصراریه که دوباره تجربه تلخ پراید رو تکرار کنیم؟ واقعا چه چیز این پلتفرم های نا ایمن خارجی برای مسئولان خودروسازی جذاب است ؟
  • محمد IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    ١- تيتر خبر غلط است ؛ چون الان قيمت كارخانه اي خودروهاي موجود مثل انواع پژو، رانا، و انواع خودروهاي سايپا ، اقتصادي تر از قيمت پيشنهادي حضرات مافياي دو خودروباز بزرگ كشور است. ٢- كُشتار جاده اي محصولات داخلي از شهداي مظلوم ما در جبهه هاي حق عليه باطل، جلو زده است ؛ چه ضرورتي دارد كه از جيب مردم به دو شركت مافيايي ، باج بدهيم ؟؟ ٣- سناريوي واردات خودروهاي اقتصادي هم، توسط وزارت صمت يك خيمه شب بازي أست تا به مردم بقبولانند كه خودروي بونجول داخلي بهتر از خودروهاي خارجي أست!! لحن سخيف وزير در ديدار با اهالي رسانه راجع به واردات خودرو را ببينيد! ضعيف ترين وزير دولت جناب رئيسي ، حتي رعايت ظاهر را نمي كند!!
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    به دردمسافر کشی نمیخوره واسه همین مورد استقبال قرارنمیگیره
  • شیوا IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    چقدر خوشگله من می خرم
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    کیفیت ش قیمت ش اشغال و گران
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    ۷۵۰ میلیون میاد بیرون
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    به احتمال بسیار بالا ، بسیار نا ایمن و بد کیفیت خواهد بود . از بازار انحصاری و بعضی مسئولان خودروسازی چه انتظاری دارید !
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    شرکت های دولتی و خصولتی، صد در صد، پروژه های موفقی نیستند./ دلیل عجیب و غریبی هم ندارد. رقابت توی اونها مفهوم خاصی نداره / همه می خان بچاپند، زود بازنشست بشند
  • امیر IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    از فرغون که بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس