.

پس از درخواست رسمی رهبر جریان صدر از طرفداران خود برای تخلیه خیابان‌ها، به تدریج وضعیت در بغداد و سایر شهرهای عراق رو به آرامش رفته و معترضین به منازل خود بازگشته اند.

سرویس جهان مشرق _ از روز گذشته و پس از اعلام کناره گیری رهبر جنبش صدر از دنیای سیاست، هواداران این جنبش با همراهی نمایندگان مستعفی جریان صدر در مجلس عراق، اقدام به تجمع در خیابان های بغداد و سایر شهرهای عراق نظیر بصره، العماره و سماوه کردند.

دولت عراق به دلیل شرایط فوق العاده امنیتی، در برخی مناطق اعلام حکومت نظامی کرده و در تمامی خاک کشور تعطیل رسمی اعلام شده است.

۲۰ کشته و ۳۰۰ زخمی در روز اول نا آرامی‌ها/ استفاده طرفداران جنبش صدر از خمپاره، RPG و تیربارهای سنگین +فیلم و تصاویر

معترضین به مانند تجمعات قبلی، بلافاصله حرکت خود را به سوی منطقه سبز بغداد و کاخ ریاست جمهوری و سایر اماکن اداری و دولتی عراق آغاز کردند که با واکنش پلیس و نیروهای امنیتی این کشور همراه شد که با استفاده گاز اشک آور تلاش کردند تا مهاجمین را متفرق کنند.

۲۰ کشته و ۳۰۰ زخمی در روز اول نا آرامی‌ها/ استفاده طرفداران جنبش صدر از خمپاره، RPG و تیربارهای سنگین +فیلم و تصاویر

در پاسخ برخی شبه نظامیان عضو جریان صدر شروع به استفاده از اسلحه و شلیک به سوی نیروهای امنیتی عراق کردند؛ متاسفانه در درگیری‌های عصر روز گذشته تا کنون ۲۰ شهروند عراقی کشته و بیش از ۳۰۰ تن زخمی شده اند. این در حالی است که پلیس و نیروهای امنیتی عراق تلاش می کنند تا بدون استفاده از سلاح گرم، آشوب های رخ داده را کنترل کنند اما از اواخر شب گذشته، آشوبگران رسما به استفاده از تسلیحات سنگین و نیمه سنگین در خیابان های بغداد روی آورده و چهره شهر را به جنگ خیابانی تمام عیار تبدیل کردند.

ویدئوهای متعددی از شلیک های مداوم با اسلحه های اتوماتیک در آسمان بغداد ثبت شده است؛ در برخی از ویدئوهای منتشر شده به وضوح استفاده از تیربارهای سنگین ۱۲.۷ میلی متری دوشکا و ۱۴.۵ میلی متری ضد هوایی در محیط شهری دیده می شود که مشخصا دیگر ارتباطی به حرکت خودجوش یک شهروند عادی نداشته و مستقیما از سوی سازمان نظامی وابسته به جنبش صدر انجام شده است.

در برخی تصاویر دیگر نیز شبه نظامیان طرفدار این جنبش با شلیک کور راکت اندازهای ضد زره RPG۷ به سمت محیط شهری بغداد، جان غیر نظامیان عراقی را مستقیما به خطر می اندازند.

صبح امروز نیز تصاویر عجیبی از استفاده نیروهای صدر از خمپاره انداز برای حمله به منطقه سبز بغداد منتشر شده است؛ مشخصا چنین اقداماتی ارتباطی با درگیری میان گروه های سیاسی عراقی نداشته و اقدامی علیه نیروهای امنیتی عراقی محسوب می شود که برای تامین امنیت ساختمان های دولتی در منطقه سبز بغداد مستقر شده اند.

حمله به دفتر حزب الدعوه و حکمت ملی

هواداران جریان صدر نیمه شب گذشته دفتر حزب الدعوه و جریان حکمت ملی عراق را در منطقه الزعفرانیه جنوبی در بغداد را به آتش کشیدند.

از سوی دیگر، دفتر نخست وزیری عراق امروز سه شنبه در عراق را تعطیل رسمی اعلام کرده است.

درخواست دبیرکل سازمان ملل از عراقی ها

دبیرکل سازمان ملل نیز در سخنانی از همه طرف های عراقی خواست ضمن رعایت خویشتن داری از اقدام به خشونت خودداری کنند.

آنتونیو گوترش همچنین از جریان های عراقی خواست بدون درنگ، گفتگوهای سیاسی برای پایان دادن به بحران ایجاد شده در این کشور را آغاز کنند.

شمار کشته‌های درگیری‌ها در منطقه سبز بغداد به ۳۰ نفر رسید

الجزیره به نقل از منابع پزشکی خبر داد شمار کشته‌های درگیری‌ها در منطقه سبز بغداد به ۳۰ نفر رسیده است.

تعداد زخمی‌های درگیری‌های روز گذشته هم به ۷۰۰ نفر افزایش یافته که ۱۱۰ نفر از آن‌ها از نیروهای امنیتی هستند.

بیانیه بغداد درباره حمله راکتی به منطقه سبز

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق وابسته به ارتش این کشور، صبح امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای جزئیات حمله به منطقه سبز بغداد را اعلام کرد.

طبق اعلام این مرکز، منطقه سبز با چهار راکت هدف حمله قرار گرفته و هر چهار راکت به یک مجتمع مسکونی اصابت کرده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در ادامه این بیانیه اضافه کرد که این حمله راکتی خسارات مادی به همراه داشته و مبدأ حمله منطقه «الحبیبیه» و «البلدیات» در شرق بغداد بوده است.

حمله به مقر حشدالشعبی در میسان

تصاویری از مقر سازمان حشد شعبی در میسان که توسط طرفداران صدر تخریب شده است.

 دستور مقتدی صدر برای عقب نشینی طرفدارانش از خیابان/ افزایش آمار تلفات درگیری‌های عراق به ۳۰ کشته و ۷۰۰ زخمی +فیلم و تصاویر

 دستور مقتدی صدر برای عقب نشینی طرفدارانش از خیابان/ افزایش آمار تلفات درگیری‌های عراق به ۳۰ کشته و ۷۰۰ زخمی +فیلم و تصاویر

آغاز سخنرانی مقتدی صدر

از دقایقی پیش رهبر جریان صدر سخنان مهمی را در خصوص حوادث رخ داده در ۲۴ ساعت گذشته در فضای سیاسی عراق بیان کرده است:

_ تحصن کنندگان یک ساعت فرصت عقب نشینی دارند؛ از مردم عراق عذرخواهی می‌کنم.

_ از مردم عراق که تنها کسانی هستند که از آنچه اتفاق می افتد ضرر می بینند، عذر خواهی می‌کنم.

_ قاتل و مقتول هر دو در آتش (جهنم) هستند. عراق هم اکنون اسیر فساد و خشونت است.

_ امیدوار بودم که اعتراضات مسالمت آمیز باقی بماند. از نیروهای امنیتی عراق که در این درگیری ها بی طرف ماندند تشکر می کنم.

_ به کسانی که در پارلمان و منطقه سبز بغداد اعتصاب کرده اند یک ساعت فرصت می‌دهم تا عقب نشینی کنند.

_ الحشدالشعبی با حوادث اخیر هیچ ارتباطی ندارد. ریختن خون مردم عراق حرام است.

_ اعلام کناره گیری من از سیاست که دیروز اعلام کردم کناره گیری نهایی است.

آغاز عقب نشینی طرفداران صدر از خیابان های بغداد

منابع عراقی تصاویری را از آغاز بازگشت طرفداران و شبه نظامیان وابسته به جریان صدر به منازل خود پس از دستور مقتدی صدر برای پایان آشوب خیابانی منتشر کرده اند.

واکنش الکاظمی به سخنان مقتدا صدر

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در واکنش به سخنان رهبر جریان صدر گفت:

اقدام مقتدی صدر برای توقف خشونت‌ها، بالاترین نماد از میهن دوستی و حفظ جان هموطنان است.

این سخنان مقتدا صدر همه طرف‌ها را در برابر یک مسئولیت اخلاقی و ملی جهت توقف تنش سیاسی و امنیتی و آغاز یک گفت‌وگوی سریع قرار می‌دهد.

 بغداد به حالت عادی بازگشت؛ پایان ممنوعیت رفت و آمد در تمامی استان‌های عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (سه شنبه) از پایان ممنوعیت رفت و آمد در تمامی استان‌های این کشور پس از سخنرانی سید مقتدی الصدر خبر داد.

پایان ممنوعیت رفت و آمد که از شب گذشته و درپی درگیری‌ها و تنش در بغداد آغاز شده بود، پس از آن صورت گرفت که مقتدی الصدر ساعتی پیش در یک کنفرانس خبری از حامیان خود خواست تا در عرض یک ساعت منطقه سبز را ترک کنند.

علاوه بر بغداد، قانون ممنوعیت رفت و آمد در دیگر استان‌ها نیز برقرار شده و امروز (سه شنبه) تمامی عراق تعطیل اعلام شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    55 31
    وقتی بعضی از کشورها از دهان مردمشان می کشند و سرمایه مردم آن کشور را به این مفت خورها می دهند تا شکمشان سیر شود از روی شکم سیری و خوردن مال حرام و دزدی ئتیجه ای بهتر از این ندارد .
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      39 27
      قاطی کردن هم حدی داره برادرمن! اولا تهمت حرام خوری ودزدی را به یک ملت زده ای وآن دنیا باید جواب تک تک عراقیها را بدهی،ثانیا،مقتدی صدر اصولا ضد ایران است و طرفداران صدرند که عراق را با آشوب کشده اند.
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      48 19
      واسه شما مفت خورها که عروسیه. خیلی وقته منتظرین به این بهانه عقده گشایی کنین. تازه اگه صدر از ایران پول میگرفت که پرچم های ایرانو آتیش نمیزد. درازگوش خودتونین
    • abbas IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      33 24
      صدر دیگ با اربعین امام حسین علیه السلام در افتاده قدرت گاهن چقدر میتونه کثیف باشه که شیعه رو ب جون شیعه بندازه تک تک این خونها ک داره الکی ریخته میشه ب پای صدر دیگ بین شیعه جماعت جایی نداری شدی یکی مثل ابوموسی اشعری
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      24 14
      تو نمی خواد حرام خواری رو تعریف کنی! تو برو توی روز عاشورات برقص فتنه 88 رقاص روز عاشورا! حلال زاده روز عاشورا نمی رقصه!
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      15 6
      احمق بودن هم حدی داره اگر اینها از ایران پول میگرفتن به سفارت و پرچم ایران حمله میکردن؟ اتفاقا ساپورت مالی صدری ها با دوست شفیقتون بن سلمان هست.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      13 5
      بله ما داشتیم به عراق پول میدادیم ولی نه مستقیم با ارز 4200 در دوره روحانی. نه تنها به عراق بلکه به آذربایجان و ارمنستان و پاکستان هم پول میدادیم. با قاچاق
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      15 8
      منظورت اگه ایرانه!!!!! فعلا که چند میلیارد دلار هموطنان گرامی بردند ترکیه و مثلا خونه خریدند
    • DE ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      4 7
      ۱۰:۲۱ - وقتی بعضی از درازگوشهای غربگدا از دهان مردممان می دزدند و با رانت و پارتی بازی و دلارهای باد آورده و سرمایه مردم کشور ما را این مفت خورها بهم میریزند تا شکم جهنمی و غار مانند خودشان سیر شود , بعد از روی شکم سیری و خوردن مال حرام و دزدی نتیجه ای بهتر از فتنه سبز و آتش زدن مردم و اموالشان ندارد . عراق هم سالهاست دستخوش وطنفروشان غربگدای رفرمیست شده است اینجا ممد خالی بند و مستر چیز چیز اونجا صدر متوهم.
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      12 5
      به ایرانی میگن پولت رو عراق بده به عراقی میگن پولت رو ایران برده اینه فتنه آمریکایی. امثال این بنده خدا هم که فقر فکری دارن باور میکنن این خزعبلات رو! مشکا اقتصاد ایران ساختار اشتباهشه نه عراق و عراق هم دقیقا هیمن مشکل رو داره
    • محمدایوب IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      3 4
      من اوائل از حرفهای امثال تو خیلی ناراحت میشدم مرد بزرگی به من گفت چرا خودت را رنج میبری اگر یک به تو جفتک انداخت آیا توهم باید به او لگد بزنی خودت را تکانی میدهی ومیروی حالا من هم لباسم را تکاندم رفتم فقط مواظب باش لنگه خودت به طورت نخورد
    • CA ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      2 4
      همه عکس ها به کنار. از حمله به مقر حشد کاملا مشخصه از کجا آب میخورند و کشورهایی که میگید که به قول شما از شکم مردمشان به این مفت خور ها میدهند چه کشورهایی هستند. البته قبلش هم واضح بود اما آفتاب آمد دلیل آفتاب.
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 0
      وقتی طرف رای میاره نمی‌ذارن دولت تشکیل بده طرفدارانش میرن سمت خشونت
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    13 12
    نفهم ها انگار اومدن چهار شنبه سوری
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    23 12
    مقتدی صدر اگر صداقت داشت،به همه طرفدارانش در بیانیه ای که صادر کرد،میگفت،برید خونه هاتون.احترام اربعین رو نگهدارید.
    • حمید سهی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 1
      اسرائیل عده ای را در حزب صدر مامور کرده تا با آشوب و قتل عام مسلمانان، میان مسلمانان جهان با صدر اختلاف بیندازند
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    6 36
    جز جنگ داخلی و کشتن مقتدی صدر راهی برای نجات عراق وجود ندارد.
    • علی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 0
      اسرائیل همین کار را از تو میخواهد تا کمر مسلمانان را شکسته و همه مسلمین را پارچه پارچه کنند تا ضعیف شوند تا اسرائیل و آمریکا در قدرت بماند
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    5 41
    وقتشه عراق خاکی از ایران بشه
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      30 20
      اول قفقاز رو از ارباب پوتین پس بگیرید تا بعد
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      29 4
      عراق قوی و باثبات ومستقل وآزاد بهترین سرمایه برای امنیت ایران است.موش دوانی امثال تو،تف سربالاست.
    • یوسف از همدان IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      14 23
      دقیقا دعوا بر سر این جمله شماست. عده ای در ایران عراق رو به عنوان یک کشور مستقل نمی شناسند و با ایجاد گروه های شبه نظامی و حمایت از آنها عراق را به صحنه جنگ قدرت و رقابت بین خودشان و عربستان تبدیل کرده اند
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      24 14
      یوسف از همدان! اربابت امریکا،عراق رو مستقل میشناخت وبرای همین یک میلیون عراقی رو کشت تا آزادشون کنه؟!
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      12 15
      11:03 خودت ارباب داری فکر میکنی بقیه هم مثل تو هستن
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      5 4
      اگر نبودند همین گروه های شبه نظامی جان بر کف الان همدان شما یکی از ایالت های داعش بود. واقعا بی چشم و رو و در عین حال احمقید. خداراشکر ایران عزیز دست شماها و همفکرانتون نیست
    • IQ ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      1 1
      حرف اضافه موقوف
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    17 29
    حقوق بگیران حشد تجمعات رو به خاک و خون کشیدند و باید پاسخگو باشند
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      22 12
      اینا حمله کردن و دارن با آر پی جی میزنن بعد حشد مقصره!! حتما دفعه بعد میگی حشد الشعبی تجمعات داعشی ها را به خاک و خون کشید که اونا هم کشتار کردن!!!
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      16 13
      خود زنی ،برای تخریب طرف مقابل،مخصوص جریان نفاق است.شما صدریها که حرمت اربعین رو نگه نداشتید،نفاقتان رو آشکار کردید.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      11 6
      خود مقتدی صدر تو سخنرانیش گفته حشدالشعبی ارتباطی با این درگیری ها نداره اونوقت تو حرومی پای حشد رو میون میاری. جمع کن بساطتو فتنه گر کثیف
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      4 6
      چیزی در مورد لاشخور مجازی شنیدی وقتی آب گل آلوده امثال شما دنبال لاشخوری میگرید اولا حفاظت از منطقه سبز ربطی به حشدالشعبی ندارد دست دولت هستش دوم حقوق دولتشون رو میگیرند با این مطلب می خواهی چی را القا کنی
    • IQ ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      2 4
      حقوق که از پدرت نمی گیرند که ناراحتی همین ها نبودن داعش الان تو خونه ت بود
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    17 7
    اینا دارن میخندن و تیراندازی میکنن!! قشنگ معلومه به قصد تفریح آدم بکشن! اینا از داعش بدترن
  • DE ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    12 28
    درود بر مقتدی صدر
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      16 13
      لعنت خدا بر خودش و طرفداراش
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      15 10
      با دفاع از مقتدی، در خونهائی که این قدرت طلب داره میریزه ونیز درجنایت به هم ریختن پیاده روی اربعین ،شریک شدی! کم سعادت نیست ها!!!!!!!
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      11 5
      آلبانی فعال شد
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    18 3
    جالبه مقتدی صدر میگفت همون طور که من سرایا السلام رو خلع سلاح کردم باید حشد الشعبی هم خلع سلاح بشه!! الآن این خلع سلاحه؟!!!
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    16 6
    یه بار بهانه داعش سنی یه بار بهانه کرونا و خالا به بهانه داعش شیعه دارن مانع اربعین میشن. ببینید این اربعین چیه که انقدر صهیونیست ها و نوچه هاشون رو مگسی کرده!!!
    • IQ ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      1 1
      وخی بیا عراق مرزها باز شد دیگه آسمان ریسمان می‌بافی التماس دعا رفتی کربلا
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    10 15
    صدام موقعی که در بند بود گفت مردم عراق شورشی و ناسپاس هستند،این سخن صدام را باید بر پیشانی عراقیها حک کرد.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      11 5
      نفرین حضرت زینب گویا تمام شدنی نیست!!
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      15 2
      صدام=مزدور امریکا واسرائیل غلط کرد.برای به خاک وخون کشیدن وشکنجه دهها هزار عراق،انتظار تشکر داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟! الانم پس مانده های حزب بعث آتش به پا کن، خیلی از آشوبهای عراق هستند.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      1 9
      دقیق گفتی مردم عراق مردم شامات شامل سوریه غزه فلسطین لبنان و اردن شامل همون نفرین حضرت زینب هستن و بیخود نیست که چند میلیون صهیونیست به سرشون مسلط شدن
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      5 6
      کوفه وقتی قدر علی ع را ندانست گرفتار حجاج شد. کوفی فقط با شمشیر تاریخ عبرت خواهد گرفت
  • حاجی اذری IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    11 5
    مقتدی جاهل است اندیشه افراطی خودرا مافوق مصالح کشور ومردم مسلمان عراق می‌داند وبه خیال خام خویش بافسادمبارزه می‌کند اگربصیرت نباشد راه اینچنین گم می‌شود.حرکت براساس اسلام باید بانظر بزرگان دین باشد.کدام مرجع عالیقدر شیعی عراقی وغیرعراقی حرکت خشونت بار اورا تایید میکند؟بی شک اوفردی افراطی ودر زمره جاهلان است.
  • رضا IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    20 5
    سلام دوستان. توجه داشته باشید تعداری از متن ها توسط صهیونیستها و آلبانی نشین ها نوشته میشود و نظر مردم نیست.
    • IQ ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      1 1
      دقیقا. باید حواسمون جمع بشه
  • جنبش سبز IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    18 12
    این همون جنبش سبزه که در ایران به رهبری موسوی بود و در عراق به رهبری صدر
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      10 5
      جنبش غلطه بگین کودتا
    • IQ ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      1 2
      گور پدر موسوی
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      2 2
      با این تفاوت که حتی عقل مقتدی جاه طلب و کینه جو هم از موسوی بیشتره و برای حفظ ظاهر هم شده جلوی آشوب خیابانی را گرفت. حالا همه یادشان رفته که بانی فتنه خود مقتدی با بیانیه پر از کینه و بی ادبی اش بوده است.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    9 3
    آن موقع که الینا رمانوسکی سفیر جدید آمریکا در عراق منصوب شد ، هشدارهایی درباره بروز اختلافات در آینده داده با توجه به رزومه وی داده شد ، حالا هم که کار از کار گذشته و رمانوسکی در حال چیدن میوه اختلافات و تحسین شدن از بابت به نتیجه رساندن اهداف غرب در مدتی کوتاه است.
  • DE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    11 26
    برادران شیعه عراقی تون نمیزارند بروید برای اربعین؟!
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      15 11
      برای شما صهیونیستا عروسیه. اونا هم نه شیعن نه برادر بلکه مزدورای شما صهیونیستان که میخوان مانع اربعین بشن.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      8 5
      خخخ
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      8 7
      حضرت موسی علیه السلام از دست شما یهودی ها عاصی شد، آخرش خودمون کار خدا را در حقتون تموم می کنیم! تا می تونید فساد به پا کنید، جوجه رو آخر پاییز می شمارند! حالا بشنید و بگید ما یه ذره ای از آتش جهنم بهمون می رسه! خدا شما رو خیلی وقته سرویس کرده!
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      8 9
      داریم میریم ولی تو فعلا برو غذای کپکی بخور و برخی از قسمتهای بدنت رو بشور و کرم تناول کن و از سرما بلرز
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      5 8
      همونطوری که اربابت ترامپ راه را بر شما بست که حتینتونید برید نیویورک مستراح بشورید یا ملکه راه را بسته که همش توی مانش غرق بشید
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      6 5
      برادان اوکراینی و آمریکایی نمیزارن تو آلمان برید حموم؟ عجب زمستون هم که نزدیکه ای وای من. ولی ما که راهی هستیم کربلا ولی بیچاره اروپا
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    15 3
    جریان شیرازی در ایران. جریان صدر در عراق. روباه پیر کاملا با برنامه ریزی دست روی دو خاندان با ریشه و اصیل گذاشته و فردی قدرت طلب و ضعیف النفس از این خاندان را فریفته تا اهدافش را بواسطه او محقق کند
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 15
    صدام می دونست این جماعت چه بیشرفهایی هستن که اونها رو له کرده بود.
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      5 3
      بیشرف خودتی و اربابت
    • IQ ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      2 0
      لعنت به صدام و هر خائن به تشیع دیگر
  • سرباز ولایت IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    7 6
    جریان صدر یعنی رهبری جریان انگلیس ، جریان انگلیس یعنی منافع جریان آمریکا و نهایتا جریان آمریکا یعنی جریان و نفوذ و نقشه های شیطانی صهیونیسم در عراق.متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم عراق از اطلاعات پشت پرده خبر ندارند دچار مشکل شده اند.باید روشنگری و با سران آنها بصورت شفاف صحبت کرد.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    3 6
    همین فردا مقتدی صدر اعلام جهاد عمومی خواهد کرد و کفن پوش و مسلح همراه هوادارانش وارد کاخ ریاست جمهوری و منطقه سبز خواهد شد
  • یزدان IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    9 11
    مقتدی خاری در چشم شیاطین
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      2 6
      بگو خار ی درچشم شیعیان عراق!!!
  • سیدحسن IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    13 9
    این اوضاع رو که می بینیم قدر نعمت و وجود رهبری معظم انقلاب بیشتر از بیش مشخص میشه که چنین توطِِه هایی رو خنثی میکنه .جهل عراقی بیشتر از عقلشون کار میکنه واسه همین هست که در طول تاریخ تو سری خور بوده اند
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    11 10
    بی غیرت دم اربعین کشورش را به چه روزی انداخت واقعا که اهل کوفه ای
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    3 4
    فقط برن خونشون، اسلحه ها رونمیخواید پس بدید؟؟؟؟؟؟؟
  • جاوید ایران اتمی NL ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    7 5
    بلکه مقتدی صدر دیگه گشنش شده میگه پایان بدید که بتونم اعتصابم رو بشکنم بتونم غذاموبخورم؟ آره فکر کنم همینه.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 3
    مقتدی صدر نتوانست به اعتصاب غذایش ادامه دهد
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 11
    صدام حسین می دونست این جماعت چه هایی هستن که اونها رو له کرده بود و همیشه در خفقان زندگی می کردند. صدام حسین موقعی که در زندان بود گفت مردم عراق شورشی و ناسپاس هستند، و هیچ وقت تفاهم ندارند.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    6 7
    آقا همه چیزو ول کن معجزه فناوری اطلاعات رو بچسب! طرف تو آلبانی با واکر راه می‌ره و پوشکش میکنند بعد جلوش یه کیبورد گذاشتن میاد اینور اون ور کلیک کلیک بنگ بنگ نظر میده. هفت بار تر از عاقبت این پیرپاتالهای آلبانی نشین سراغ ندارم :)))
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 9
    مردم جاهل دنباله رو جاهل. فتنه کردند آشوب بپا شد بعد به خانه های خود برگشتند.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    4 8
    چرا نوری المالکی اجازه نداد صدر دولت تشکیل دهد ؟؟؟ چرا ابستراکسیون کردند و اجازه انتخاب رییس جمهور ندادند ؟ حالا عاقبت کار را دیدند ?? گیرم آشوب تمام شود .کینه هم تمام می شود ؟؟؟ نوری المالکی اگر خوب بود اجازه نمی داد داعش بوجود آید که بخواهند با او بجنگند
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    جالبه حتی تو مرده ای عراقیها هم فرق می‌ذاره
  • علـی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 2
    یکی از این شیخ فتنه بپرسه: تکلیف اونایی که کشته شدن چی میشـه؟؟؟!
  • FR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 2
    از این سید بابت ریختن خون ۳۰ مسلمان در عراق تشکر کنید 🙄🤣
  • نپی IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    مقتدی صدر مخالف شدید ایرانه
  • MD ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    از خودت نظر میدی باریکلا خوبه نظرهات
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    این مردم بصیرت ندارند و کشورشان در آینده حتما سقوط خواهد کرد. اگر شیعه واقعی بودند فقط از یک نفر و آن هم آیت الله سیستانی تبعیت می کردند.
  • mojtaba SE ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 1
    تو "عراق" ارک ما هر کسی باید حد و مرز خودش رو بدونه و به حقوق دیگران تجاوز نکنه..امروز مقتدا و منطقه فهمیدن که ایران رهبر منطقه و ابر قدرت دنیاست..پاینده رهبر شیعیان و مسلمین دنیا امام خامنه ای عزیزم
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 1
    صدر فقط بعد ۲روز معذرت خواهی کرد از مردم و کشورش و به هوادارانش ۶۰ دقیقه فرصت داد جمع کنن... اما اینجا مورد داشتیم ۸ماه کشور ب آشوب کشیدن آخرش ب زور مردم جمعشون کردن! حتی اگه برا ظاهرسازی معذرت خواهی کرده باشه هم شرف داره ب اصلاح چیتی اینجا!!! معذرت خواهی ک هیچی هنوز ک‌ هنوز پرو پرو از ملت و کشور طلب کارن!!!! ینی موسوی و خاتمی و اصلاح چیا اینارو ببینن خجالت بکشن! حالا هی بیان بگن عرب فلانه ایرانی نژادش فلانه....
  • zohreh IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    لعنت بر پوتین آمریکا فرانسه چین و حاکمان دیکتاتور منطفه و داوران رشوه بگیر الاستقلالی .
  • حسین IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    آقا به ایران چه مربوط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس