کد خبر 1413427
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
همتی

بر اساس آمار بانک مرکزی، بالاترین نرخ تورم نقطه به نقطه کشور در دوران ریاست عبدالناصر همتی در بانک مرکزی در دولت حسن روحانی رخ داده است.

به گزارش مشرق، مطابق گزارش بانک مرکزی، نرخ تورم نقطه به نقطه (درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل) در دوران پس از انقلاب هیچ‌گاه به بالاتر از ۶۰ درصد نرسیده بود تا اینکه در دولت دوازدهم و در دوران ریاست عبدالناصر همتی بر بانک مرکزی، این رکورد تلخ ثبت شد.

بدین ترتیب در سال ۱۳۹۹ برای چند ماه متوالی، تورم نقطه به نقطه از ۶۰ درصد عبور کرد و در بهمن همان سال به ۶۵.۳ درصد رسید که بالاترین تورم نقطه به نقطه پس از انقلاب محسوب می‌شود.

در سال ۱۴۰۰ با تغییر دولت، نرخ تورم نقطه به نقطه در دولت سیزدهم روند نزولی طی کرد و در اوایل سال ۱۴۰۱ با حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تورم نقطه به نقطه برای مدت کوتاهی افزایشی شد؛ اما بالاترین تورم نقطه به نقطه در دولت سیزدهم مربوط به تیرماه ۱۴۰۱ با ۴۶.۴ درصد بود که در مردادماه با تخلیه تدریجی آثار تورم حذف ارز ۴۲۰۰ روند کاهشی آن آغاز شد و به ۴۵.۸ درصد رسید که حدود ۲۰ درصد کمتر از رکورد تورمی دولت قبل و همتی است.

رکورد تاریخی تورم به نام همتی ثبت شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    5 0
    البته برای اولین بار هم اینها دلار 14 هزار تومان ارزش بیشتر نداشت در یک چشم به هم زدن رساندن به 30 هزار تومان و تورم بالا را رقم زدن برای چند سال متوالی
  • محمد IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    5 0
    جالب تر اینکه افزایش قیمت های جهانی و اصلاح ارز دولتی در اون دوره نحس نبود وگرنه تورم سه رقمی رو شاخش بود خدا رحم کرد به ملت که سرشون کم شد
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    4 1
    همتی, طراح قیمت بنزین 5000 تومانی که توسط زاکانی رسوا شد. این لقب به حق برازنده اوست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس