klsds

نمونه بارز این نوع ادراک‌سازی در فیلم «راکی ۴» صورت گرفت، جایی که اتحاد شوروی، در قالب بوکسور مخوف، غول‌پیکر و شرور روسی یعنی «ایوان دراگو» (دُلف لاندگرن)، توسط نماد قدرت آمریکا(راکی) مقهور شد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- تازه‌ترین فیلم با نقش‌آفرینی «سیلوستر استالونه»، بازیگر کهنه‌کار فیلم‌های اکشن، با عنوان «سامری» (Samartian) از ۲۶ آگوست در آمریکا روی پرده رفته است. این فیلم به کارگردانی یولیوس آوِری، محصول مشترک کمپانی مترو گلدوین مِیِر و کمپانی شخصی سیلوستر استالون با نام «بَلبوآ پروداکشنز» است.

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

سام کلیری سیزده ساله (جاون "وانا" والتون) مشکوک است که همسایه مرموز و گوشه نشین او آقای جو اسمیت (سیلوستر استالونه) در واقع یک افسانه است که خود را از دید عموم پنهان کرده است. بیست سال پیش، سامری، ابرقهرمان محافظ شهر گرانیت، پس از نبردی سهمگین با دشمن شرورش، برادر دوقلوی خود، نمسیس، در آتش انفجاری عظیم به همراه او کشته شد. بسیاری معتقدند که سامری در آتش از بین رفته است، اما برخی در شهر مانند سام امیدوارند که او هنوز زنده باشد. در حالی که جنایت در حال افزایش است و شهر در آستانه هرج و مرج کامل  قرار دارد، سم تمام سعی خود را به کار می گیرد که همسایه خود، سامری افسانه‌ای، را از زندگی مخفی خارج کند تا شهر را از ویرانی نجات دهد.

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

واژه‌ی «Samartian»(سامری) هم به معنای نیکوکار و هم به معنی اهل سامریه، شهری  باستانی در کرانه غربی رود اردن  و مرکز پادشاهی شمال اسراییل در دوران باستان است که نقش قابل‌ملاحظه‌ای در رویدادهای کتاب مقدس در عهد عتیق داشتند. واژه nemesis هم به معنای انتقام‌جو، هم عمل انتقام، هم خصم مخوف و قدرتمند است.

شرور اصلی محله اسمش «سایرس» (کوروش) است. نوچه‌ی او «فرشاد» نام دارد و پسرعموی فرشاد، خلافکار خرده‌پایی به اسم «رضا» است که «سم»، نوجوان شخصیت اصلی فیلم را آزار می دهد. مضافا این که «رضا» بسیار کریه‌المنظر هم انتخاب شده است. فرشاد آن اندازه خبیث است که بمب الکترومغناطیسی را جلوی پای یک دخترک سیاهپوست و دیگر مردم عادی تجمع‌کرده می اندازد.

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر
سایرس(کوروش) و دار و دسته شرور او
کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر
فرشاد
کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر
رضا

واضح است که محوریت گنگ آشوب‌طلب و شرور، با ایرانی‌هاست. ایرانی‌هایی شرور و «نامرد» که در جواب کتک خوردن از جو اسمیت، به قصد مرگ او را با خودرو زیر می کنند! خود سایرس هم یک نامرد رذلِ واقعی است و وقتی یک پلیس بی‌نوا قول می دهد که دیگر مزاحم کار او و گروهش نشود و او می پذیرد، از پشت سر پلیس در حال بیرون رفتن را هدف قرار می دهد و بعد از شلیک به افرادش می گوید: "همیشه (به دروغ) به آدم‌ها امید بدید. "

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

به عبارت دیگر، در تصویر کردن این «اهریمن» جدید، جریان اصلی هالیوودر(که استالونه قطعا جزیی از آن محسوب می‌شود) مرزهای قبلی را جا به جا  کرده و خباثت‌هایی که قبلا برای روس‌ها و دیگر «شرورها» تصویر نشده بود، به «ایرانی‌ها» چسبانده است.

اما این اهریمن‌سازی صرفا «ایرانی‌ها» را هدف نگرفته، بلکه به طرز عجیبی، «سفیدپوست ستیز» هم هست! گنگسترها سم را که یک دورگه با مادر سیاهپوست است آزار می دهند. همچنین، وقتی آن‌ها به تعقیب سامری می روند تا او را به دیدار سایرس ببرند، از توپ تنیسی که یک دخترک سیاهپوست در حال بازی با ان است نیز نمی گذرند، در حالی که سامری نه تنها جان دخترک را نجات می دهدف توپ او را هم بازمی گرداند.

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

همان‌طور که گفته شد، مبنای دراماتیک فیلم، یک افسانه‌ی شهری(urban legend) مبنی بر مبارزه‌ی دو برادر، با خصلت‌های ابرقهرمانی به نام‌های سامری و نمسیس در بیست سال قبل‌تر از زمان کنونی فیلم است، که یکی سیاه و یکی سفید، یکی قطب شر و یکی قطب خیر است که البته خود مبتنی بر کهن‌الگوی ازلی هابیل و قابیل است. جالب است که یادآور شویم، بسیار قبل از شکل‌گیری اسطوره هابیل و قابیل در ادیان ابراهیمی، اسطوره‌ی دو برادر فراانسانی، در دو قطب خیر و شر، به مکتبی کهن‌تر در ایران باستان، یعنی زُروانیسم بازمی گردد که طبق اعتقادات بنیادین آن، اهریمن و اورمزد(اهورامزدا)، دو پسر «زروان» (زمان بی‌کرانه)، خدای ازلی زروانیسم بودند، که بر سر جانشینی پدر در حکومت بر عالم، با هم در نبرد بودند.

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

نمسیس و سامری در فیلم «سامری»، البته جدای از خصلت اسطوره‌ای، قرار است کارکردهای جامعه‌شناختی و ایدئولوژیک هم داشته باشند. سایرس که می خواهد جانشین «نمسیس» باشد، نماد توده‌های مخالف سیستم است و سامری، قطب خیر، حافظ «وضع موجود» است. سامری به نوعی نماد خود استالونه و بازیگران ابرقهرمانی سابق و لاحق چون آرنولد شوارتزنگر، لیام نیسن، جیسون استاتهام، ژان کلود ون‌دام و امثال آن‌هاست که همیشه نقش نمادین ابرقهرمان نگهبان «وضع موجود» (سیستم لیبرال‌سرمایه‌داری) را بازی می کنند که موجودات «شروری» که حیات «سیستم» را تهدید می کنند، به سزای اعمالشان می رسانند.

از زبان سایرس در فیلم می شنویم:

"نمسیس خدای مردم این حوالی بود. سامری فقط یک پلیس دیگه برای حفاظت از پولدارها بود. در حالی که بیشتر مردم گشنه بودن. "

شهر درگیر تنش‌های اجتماعی ناشی از «بی‌عدالتی» و «فساد سیستمی» است. صاحبخانه‌ها مستاجران را بابت نداری بیرون می کنند، کارگران اخراج می شوند. شهر مه‌گرفته و خاکستری است و از لحاظ فضا یادآور فضای سیاه و خفه‌ی فیلم «هفت» دیوید فینچر است ... همه جا پر از زباله و پسماند است. گوینده رادیوی خانه استالون می گوید: با پیشرفت فناوری، ماشین‌های بیشتری جای کارگران را می گیرند و گوینده‌ی اخبار تلویزیون می گوید "شهر در آستانه‌ی فروپاشی است. "

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

نمسیس در فیلم نماد هرج و مرج و آشوب است، ضد نظم موجود. جالب این‌جاست که زمانی که جانشین «نمسیس» (سایروس/کوروش)، آغاز انقلاب را اعلام می کند، این توده‌ها حاشیه، فقیر و محنت‌زده هستند که از او استقبال می کنند. تصاویر شورش محنت‌زدگان شهر «گرانیت» به رهبری نمسیس، بسیار یادآور پوشش خبری جنبش‌هایی چون «اشغال وال استریت» در ایالات متحده یا «جلیقه زردها» در فرانسه است. در پوشش خبری هرج و مرج در گرانیت در تلویزیون می بینم که بر حمله آشوبگران به «موسسات مالی» تاکید می شود، موسسات مالی که ستون فقرات نظام سرمایه‌داری هستند.

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

این در حالی است که «سامری» (استالون) به گفته خودش یک «غارنشین» است که از زندگی در یک آپارتمان کوچک درب و داغان ناراضی نیست، بلکه از بودن در کنار سایر مردم، آزار می بیند.

استالون در مقطع زمانی که اکنون پرده‌ی آخر جنگ سرد محسوب می شود(دهه ۱۹۸۰)، نماد اصلی تقابل با اردوگاه سوسیالیستی شرق و روس‌ستیزی در هالیوود بود و سری فیلم‌های راکی و رمبو، به عناصری فرهنگی تبدیل شدند که بسیار فراتر از فیلم‌هایی جالب و سرگرم‌کننده، تا بیخ و بن ایدئولوژی اردوگاه سرمایه‌داری در تقابل با اردوگاه سویالیستی نفوذ کردند. سری فیلم‌هایی که امروز، عیان و آشکار شده که با پشتیبانی مستقیم پنتاگون و سیا ساخته شدند. این روسیه-ستیزی تا جایی پیش رفت که در «رمبو ۳» (۱۹۸۸/پِتر مک‌دونالد) که فیلمنامه‌ی آن مشترکا توسط کارگردان و خود استالون نوشته شد، «مجاهدین» ضدشوروی در افغانستان در حد قهرمانان تجلیل شدند و حتی فیلم در انتها به آنان تقدیم شد، همان مجاهدینی که القاعده و طالبان از بطن آن بیرون آمدند.

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

اما نکته بسیار قابل‌تامل این فیلم، که دقیقا با ایرانی بودن نام ضدقهرمانان در آن، ارتباط و تقارن دارد، خود واژه‌ی «نمسیس» است. مشهورترین تصویری که از سردار حاج قاسم سلیمانی، پیش از عملیات ترور او و همرزمان در فرودگاه بغداد، در غرب منتشر شده بود، عکسی از او روی جلد نشریه اکونومیست بود که واژه‌ی Nemesis  روی آن نقش بسته بود. نشریه‌ی نیوزویک از بازوهای اصلی امپراتوری رسانه‌ای جریان موسوم به گلوبالیست‌ها است. هالیوود استاد ادراک‌سازی در ذهن مخاطب عام، از طریق پیام‌های زیرآستانه‌ای یا ساب‌لیمینال است.

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

پیام‌های زیرآستانه‌ای به هرگونه پیام محرک احساس می‌گویند که پایین‌تر از سطح دریافت آگاهانه قرار دارد و فرآیند ادراک آن در ناخودآگاه فرد رخ می‌دهد و عمدتاً بدون آن که فرد از این فرآیند آگاه باشد، در گنجینه‌ ادراکی او تثبیت می‌شود. وقتی پای اهریمن‌سازی از یک قومیت، یا ملت یا یک مذهب در میان باشد، هالیوود کار نقطه‌گذاری در ناخودآگاه را انجام می دهد. این نقاط سپس توسط تصویرسازی رسانه‌ای، به هم وصل می شوند و تصویر دلخواه را شکل می دهند.

یکی از بارزترین نمونه‌های این نوع ادراک‌سازی، در فیلم «راکی ۴» (۱۹۸۵) با نویسندگی، کارگردانی و بازی خود استالون انجام گرفت، جایی که اتحاد شوروی، در قالب بوکسور مخوف، غول‌پیکر و شرور روسی یعنی «ایوان دراگو» (دُلف لاندگرن)، علی‌رغم همه‌ی ناجوانمردی و رذالت خود و تماشاگران هم‌وطنش، توسط راکی بلبوآ(نماد قدرت آمریکا) در هم شکسته می شود.

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

اما استالون در نقش «جو اسمیت» بسیار خسته، فرسوده و آشکارا «بی‌حوصله» است، و این صرفا به فراخور نقش نیست، بلکه مشخصا این استالون است که خسته و بی‌حوصله است، شاید از این که خودش هم می داند برای بازی کردن نقش ابرقهرمان مثبت دیگر چندان روی فرم نیست و شعارهای آن‌چنانی هم دیگر چندان فریبنده به نظر نمی رسد.

با این حال، فیلم لحظات صادقانه(و از همین رو، تاثیرگذار) هم دارد. مثلا آن‌جا که سم از سامری می پرسد که "آیا تا به حال ترسیده است؟ " و سامری بر ابلهانه بودن دعوای خیابانی تاکید می کند و او را  از "درگیر شدن با غریبه‌ای که می تواند جانش را بگیرد" بر حذر می دارد. از سوی دیگر، گویی استالون همچنان به نقش «مبارز بازنشسته» که می خواهد هنر رزم را به یک جوان تازه‌کار یاد بدهد، کراش دارد! این‌جا هم او به سبک دنباله‌های واپسین سری فیلم‌های راکی(مخصوصا کرید و کرید ۲)، آموزش بوکس به سم نوجوان را به عهده می گیرد.

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

در مجموع، «Samaritan» فیلمی به شدت پیش‌پافتاده، معمولی و مبتنی بر الگوهای هزاران بار استفاده‌شده و در یک کلام «مستعمل» است، و جز یک خط تبلیغاتی جدید، هیچ چیز هیجان‌آوری(به عنوانی یک فیلم اکشن) ندارد. آن خط تبلیغاتی هم، همان‌طور که نشان دادیم، شروع انطباق دادن «شرور» جدید هالیوود بر یک ملیت جدید و جا انداختن «ایرانی‌ها» به عنوان اهریمن، به همان سبک و سیاق «سیاه و سفید» قدیمی دوران جنگ سرد، بدون ذره‌ای خلاقیت است.

کد حاج قاسم در فیلم جدید "سیلوستر استالونه"/ایرانی‌ها، سوژه‌ جدید کارخانه‌ «اهریمن‌سازی» هالیوود +تصاویر

یکی از شباهت‌های سیلوستر استالون و کلینت ایستوود، همین داشتن رگه‌های ایدئولوژیک در آثار سینمایی خود است که قطعا عقبه‌ی آن، به ارتباط عمیق هر دوی این چهره‌ها با سازمان‌های نظامی و امنیتی ایالات متحده است. با این حال، ایستوود در مجموع هم بازیگر بسیار بهتری از استالون است و هم فیلمساز بهتری، و علاوه بر این، در سینمایی کردن ایده‌های ایدئولوژیک محافل سیاسی قدرتمند در واشینگتن، ایستوود خلاق‌تر  و باسلیقه‌تر است. دوران استالون مدت‌هاست که به پایان رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    67 48
    استالونه در سینما تبدیل شده به یک مفلوک خود فروخته، روش برده داری هالیوودی در مورد هنرمندان هم همینو حکم می کنه که فروشنده باشن
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      35 44
      تحلیل رائفی پوری
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      76 26
      قهرمان واقعی حاج قتسم بود نه این راکی بادکنکی پفکی
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      41 10
      دقیقآ. منتقدان سینمای غرب هم به این فیلم امتیاز 37 از 100 داده اند و حتی امتیاز تماشاگران به این فیلم 5 از 10 هست که نشون میده یکی از سطح پایین ترین و مزخرف ترین فیلمهای ساخته شده است.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      24 7
      فیلم به ضد خودش تبدیل شده.هیچکس یک پیرمرود رزمی کار را جدی نمیگیرد.نماد پایان تمدن غرب.
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      23 11
      سحر هالیوود دیگر اثر ندارد.جز کپی کاری از کارهای قبلی چیز جدیدی برای ارائه ندارد.
    • ۰۸:۴۴ BE ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      2 7
      درد و بلاش بخوره تو سر بدخواهانش انشالله ، ...
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    62 20
    تاریخ مصرف استالونه تمام شده است و می خواهد با خودشیرینی خود را زنده نگهدارد.
  • FR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    28 78
    اینا رو ولش از دزدی دریایی جدید چه خبر
    • میثم IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      37 13
      اینها رو ولش از آلبانی چه خبر وطن فروش
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      3 7
      این هایی که منابع و ثروت این کشور رو به باد می دهند و به اسم های مختلف خودشون کول می زنن از البانی نشینان خیلی خیلی پست وحقیر تر هستند البانی نشینان که اعلنا شمیر رو از رو بستن ولی این خائن های پست که دم از اسلام و وطن می زنن چی که همچیرو به تارج دادند و می دهند
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      3 0
      قبلا پیوندید میگفتید اینها رو ولش اقتصاد،گرانی،و... بچسب،چی شد اقتصاد اولویت بود که. الان اقتصاد درست شده تشریف اوردید به یه موضوع دیگه
  • مورخ ایرانی IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    53 11
    ما هزاران میلیارد پول خرج فیلم های تاریخی مذهبی میکنیم که خوب است اما ای کاش دشمنی خود را با گذشته ایران کنار گذاشته و با ساخت فیلم های تاریخی از هویت و تاریخ خود دفاع کنیم؛ وقتی خود ما با تاریخمان دشمنیم چه انتظاری از دشمن دارید؟
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      19 90
      تاریخ ایران از بعد از اسلام شروع و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به اوج رسید. انشا ا... با برقراری کامل حکومت اسلامی تمام دنیا در سیطره اسلام ایرانی قرار خواهند گرفت.
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      17 8
      شما سراغ داری کسی یه فیلمنامه ی تاریخی اینجوری نوشته باشه و نذاشته باشن تولید بشه؟؟
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      33 7
      هنرمندای ما نمیخواد فیلم تاریخی بسازن، همین که فیلم های ضد ایرانی نسازن کافیه.
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      41 1
      در جواب اون شخصی که می گه تاریخ ما از بعد اسلام شروع می شه بگم که در خود اسلام توصیه شده به میهن دوستی و اگر این پیشینه تمدنی رو نداشتیم تشیع اینگونه در ایران شکل نمی گرفت و به اندازه رهبر عزیزمان وطن دوست باشیم
  • مهدی IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    27 16
    تماشای این فیلم هدر دادن وقت است یک فیلم کاملا مزخرف و بدساخت است، استالونه پیر و فرتوت توان بازی ندارد و نقشش را خیلی داغون و بدون جذابیت بازی می کند. کاملا مشخص است که بدلیل دشمنی با ایران و اهریمن جلوه دادن ایران ها از اسامی اصیل و کهن و پرکاربرد ایرانی برای شخصیت های منفی استفاده شده، فکر نمیکنم این فیلم بیننده زیادی داشته باشد اما باید برای افشا خباثت امریکا روشنگری کنیم و در مقابل محصولاتی بسازیم که ذات پلید و دروغگوی غرب و صهیونیسم را آشکار کنیم
  • حامد IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    39 20
    چو بیشه ز شیران تهى یافتند سگان فرصت روبهى یافتند اینها از اسم حاج قاسم هم هراس دارن.
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    7 7
    خیلی زحمت کشیدید.
  • طه IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    25 6
    بهتره هنرمندان ما هم فصی چهارم سریال ستایش رو کلید بزنن تا در مقابل هجمه رسانه ای استکبار مقابله محکمی داشته باشیم
    • احسان معتمدی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      1 0
      ممنون و تشکر
  • ایرانی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    17 14
    این کثافتها از رو نمی‌زند به خدا که اگر یک دو گروه بر روی زمین نبودند زمین گلستان بود یکی انگلیسی زبان یکی قوم بنی اسراییل مشکل این دنیا حل شده بود
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    13 12
    این بابا استالونه حتی سر زنش رو هم کلاه گذاشته!
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    11 7
    چقدر چهره‌اش افسرده و بیحاله
  • سید قاسم IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    9 4
    جالبتر اینکه تو پلتفرمهای ایرانی این فیلم هست و هیچ محدودیتی در پخشش ایجاد نشده
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    16 8
    فیلم بسیار ضعیفی بود و تنها دلیل تولیدش توهین به ایرانیا بود و اینکه اگه اشوبی تو امریکا بشه زیر سر ایرانیاس..
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    11 5
    بچه به نظرم نماد زلنسکی یا اروپا هست، این که بالاخره سراغ ما اومدند اگرچه قبلاً چیز جدی نمی ساختند مشخص هست از قدرت ما وحشت دارند، متاسفانه سابقا در ایجاد حس بد و نفرت نسبت به نژاد چین و روس بسیار موفق بوده اند.
  • مهرداد IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    6 19
    چه عجب دیروز هم یه نفر توی ایران می گفت به مردم امید بدهید
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    16 2
    اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة و النصر
  • ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    15 7
    سیلوستر استالونه بیشتر به یک جوک می ماند تا هنرپیشه ضمن اینکه جایزه بدترین هنرپیشه قرن بیستم را هم به کارنامه اش افزوده اند
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    17 9
    کوتاهی هم از خود ماست رفتیم بر مبنای افسانه های یهودی در مورد یوسف یعقوب و سلیمان و موسی فیلم و سریال ساختیم که خود اسرائیل هم این جوری به اینا نمیپردازه اما از تاریخ باشکوه باستان خودمان غافل شدیم که برخلاف آن افسانه ها یهودی کاملاً واقعی و مستند است
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 0
      افسانه یهودی چیه، اینها در قرآن آمده است.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    22 16
    این سطح از تحلیل برای رائفی پور هم قفل بود
    • AU ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      20 14
      حدس میزنم تا حالا یه سخنرانی کامل از رائفی پور ندیدی.هر چی دیدی کلیپ های تقطیع شدس.اگه یه سخنرانی کاملشو ببینی به نظرم نظرت به کلی عوض میشه دوست عزیز.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    12 9
    من از احساسات شکست خوردن پی در پی آمریکا در مقابل ایران در تمام زمینه ها توی این چندسال اخیر بخوبی درک و حس میکنم ، حقیقت تلخ است باور کردنشم بسیار سخت وآسه آمریکایها ، بااین ترفند و فیلمهای اکشن و هالیوودی ب قهرمان دروغین و پوشالی بودن شون میخواهند با تزریق اوکسجین بر پیکرشون نفس تازه ی ببخشند...
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    12 10
    استالونه دیگه یه تفاله است.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 12
    خوب بدنیست به بهانه نقد فیلم استالونه یک مشت اراجیف را تقدیم مشتریهای مشرق شد اماافتضاح بیشتر زمانیستکه استالونه بدبخت را بزرگ میکنید و بدتر اینکه مدعی احترام به انقلاب هم هستید ...وای اگر ازپس امروز بود.....؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 43
    ولی اینو از قول کوروش خوب گفته همیشه به دروغ مردم امید بدید کاری که خودش تو ۲۵۰۰ سال پیش میکرد
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 4
    خوب اگه فیلم تا اخر روانکاوی یا هر چی که اسمش هست بشه مشخص میشه که سامری داستان همون نمسیسه که متحول شده و داره با اشوب میجنگه ربطش به مجله اکونومیست همینه پس بدور از هرگونه تضادی کامل بررسی کردن موضوعات و قرار دادن مفهومی که نمیخواهد بیان شود کار هر مقاله ای نیست.....
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    8 8
    چه داستاناتی ساختید در زهن شیعی قوی خود فردا حاج دکتر رافعی پور میگه اینا نشانه های فراماسونریایی است
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    18 9
    چه داستاناتی قوی در مغز یک شیعی هست فردا حاج دکتر استاد رافعی پور میگه این فیلم در جهت فراماسونریایی است
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 8
    ولی نکته مهمتر، اسم شهره، چند روز پیش هم افتتاحیه در انگلستان با گاو و.... خیلی عجیب و جالب، اگه کسی نخنده، انگار شیاطینی که زمانی گوساله سامری را درست کردن، در زمان ما شرایط را مناسب دیدن و دست به کار شدن، شاید هم دیگه خیلی بدبین هستم.....
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    9 8
    جدا از نیت و اهداف فيلم، فيلم خیلی خوبی بود لذت بردم. استالونه عالیه
  • احسان معتمدی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    8 8
    مطالب را خواندم . رمبو فقط برای پول فیلم می سازد و یک امریکایی است و در خط کشورش کار می کند . رهبری امریکا تقریبا 80 درصد ان توسط هالیوود از بعد از جنگ دوم جهانی صورت پذیرفته یعنی هالیوود بازوی اصلی امریکا بوده است که سرمایه داران شیطان پرست که به انها می گویند گلوبال یعنی جهانی سازی و یا دهکده جهانی و این مرکزیت انها با پول و شهوت پرستی در حال اجراست ولی امام خمینی رضوان الله علیه این سیستم انها را نابود کرد ما برای نابودی انها اصلا نیاز به جنگ نظامی نداریم بلکه همین اندیشه قران و اسلام و عدالت و برابری حضرت امام کافیست . یقینا جنود مخفی خدای بزرگ هم پشتیبان ما هستند و بزودی با خشم های الهی غربیان متکبر نژادپرست بخصوص انگلیس و امریکا را تنبیه خواهد کرد و ما در امنیت و ارامش فقط در تلویزیون شاهد ان خواهیم بود خداوند عهدبسته که اسلام بر جهان حاکم شود و دریچه انرا امام باز کرده و در حال فتح قلل مختلف هست و ما بدون شک در کاخ باکینگ هام و کاخ سفید نماز و زیارت عاشورا خواهیم خواهن به فضل خدا . وظیفه ما این است که درست و طبق قران و اسلام عمل کنیم همه ما . چه مردم و چه مسئولین و مدیران کشور اگر دقیقا در خط اسلام باشند تفضل خدا خیلی بیشتر خواهد شد . خدا را شکر رییس جمهور ما مومن و حزب اللهی و متواضع و در خط قران و اسلام تا الان حرکت کرده و عمل کرده و ما از او می خواهیم که فقط در همه کارها خدا را ببیند و به همین شکل اقدام کند و تلاش کند یقینا فتح و گشایش بر ما نازل خواهد شد و قلب امام زمان خوشحال و مردم ایران هم از کار شما متنفع خواهند شد ان شا الله لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم . حسبنا الله و نعم الوکیل
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    4 1
    چیزی ازشهیدسلیمانی نگفته این سبک فیلمسازی که یه پیرمردمربی یه کودکی میشه درپسرکاراته باز جکی چان واستون کلددرمربی بوکس والان هم هست ایناچون پیرمیشن کسی دیگه بهشون فیلم نمیده ازاینجورفیلمابازی میکنن مردم امریکادیگه ازاینادستورفرهنگ نمیگیرن برعکس نمادهایشونم اتیش میزنن چون فضای مجازی دروغ ایناروروکردوهرفیلمشون کلی فحش وصحنه های ضداخلاقی داره
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    10 2
    قهرمان واقعی سردار دلها حاج قاسم عزیز بود وهست اینها فقط باد کنک هستند حجم دارند وصدا ولی در میدان که میرسه موش هستند وبه شدت به پوشک نیازمند میشن
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 2
    واقعا اون جمع بندی اخر مطالب نشون داد سطح برخورد فرهنگی کشور با حمله فرهنگی دشمن چقدر سطحی و پیش پا افتاده و ناکارامد هست، این فیلم سالها باقی میماند و دیده میشود و شما با این مقاله سطحی نمیتوانید اثر ان را از بین ببرید مگر اینکه یک فیلم در سایز جهانی با زبان جهانی (انگلیسی) در مقابل ان بسازید که متاسفانه چنین کاری شدنی نیست
  • استاد US ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    6 4
    اهریمن سازی ایران توسط هالیوود تقصیر دولت قبلی است. استالونه گه گداری با اصلاح طلبان نشست و برخاست داشته.
  • BE ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    1 3
    خخخخخ
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    3 3
    استالونه فقط بدرد فیلم هندی میخوره. خودشم میدونه تاریخ مصرفش گذشته
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    2 1
    بسیار قبل از شکل‌گیری اسطوره هابیل و قابیل در ادیان ابراهیمی، اسطوره‌ی دو برادر فراانسانی، در دو قطب خیر و شر، به مکتبی کهن‌تر در ایران باستان، یعنی زُروانیسم بازمی گردد. این متن دوتا ایراد داره: اولیش اینکه داستان هابیل و قابیل را اسطوره دانسته و برساخته. اما دومیش که مهمتر هم هست اینه که با پیشفرض بشری بودن قرآن و کتب مقدس، صحبت کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس