کد خبر 1413843
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
واکنش تند مربی پرسپولیسی به معضلات داوری/ به کجا می رویم؟ فوتبال برای سرگرمی است نه انتقام گیری!

مربی پرسپولیسی یکی از تیم های لیگ برتری گفت: متاسفانه در بازیهای گذشته نساجی اتفاقاتی در بحث داوری رخ داد که از بازگو کردن آن ها چیزی جز حرص خوردن و ناراحتی برای مان باقی نمی ماند.

به گزارش مشرق، محمدرضا مهدوی، مربی تیم فوتبال نساجی مازندران و بازیکن اسبق پرسپولیس درباره حواشی قضاوت دیدار شب گذشته این تیم مقابل پیکان در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر گفت: نمیدانم از کجا باید شروع کنم! فقط این را می دانم که روز به روز در حال پسرفت و عقب گرد هستیم. باعث تاسف است که ما هر روز به سمتی می رویم که از آن فرهنگ بالای ایرانی مان فاصله بگیریم.

وی افزود: یک روز می آییم و ادعا می کنیم می خواهیم بازی جوانمردانه را توسعه بدهیم. روزی که فوروارد تیم فجرسپاسی را مورد تشویق قرار می دهیم و او را در صدر مجلس می نشانیم تا ادعا کنیم فوتبال ایران فوتبال جوانمردانه است. خیلی اوقات همین فوتبالیست ها وقتی کسی به زمین می افتد بازیکن دیگری توپ را به بیرون میزند تا به وضعیت بازیکن آسیب دیده رسیدگی شود اما این بار ما در بازی مقابل پیکان شاهد بودیم که توپ را به بیرون زدیم اما حریف به ما حمله می کند! به کجا داریم می رویم؟

مربی پرسپولیس نساجی افزود: در این چند هفته بارها و بارها خطاهای محرز روی فوروارد های تیم نساجی صورت گرفت اما داوران بدون توجه به آنها دستور به ادامه بازی دادند. در حالی که در برنامه‌های تلویزیونی مشخص شد کارشناسان داوری تمام آن برخوردها را خطا تشخیص دادند اما داوران توجهی نداشتند. برای نمونه بازی ما مقابل سپاهان گواه این ادعاست. آنجا که در هفته دوم محمدرشید مظاهری بعد از پایان بازی مصاحبه کرد و گفت من اگر جای داور بودم دو بار خودم را اخراج میکردم!

مهدوی خاطرنشان کرد: همچنین در بازی ما مقابل ملوان مشاهده کردیم که بازیکن تیم ملوان که سه متر در آفساید بود توپ را به گل تبدیل کرد و به جای اینکه داور آفساید اعلام کند نقطه وسط زمین را نشان داد! حریف هم شادی کرد تا دو امتیاز حساس خانگی برای نساجی از بین برود. کجاست آن معرفت ها؟

وی در ادامه با اشاره به برخورد شدید دروازه بان تیم پیکان با بازیکن نساجی مازندران گفت: دروازه بان تیم پیکان با مشت به صورت علی شجاعی ضربه زده، چشم بازیکن ما خونریزی کرده و بخشی از صورتش متورم شده ولی انگار نه انگار! محمد ناصری دروازه بان حریف یکی از بازیکنان با اخلاق فوتبال ماست اما جالب است که میگوید من بازیکن نساجی را نزدم. محمدجان! به کجا می روی؟ شما همسر و فرزند داری. من او را مثال میزنم ولی این حرف را به کلیه فوتبالیست های کشور می گویم. به کجا داریم میرویم؟ این است رسم انسانیت؟ این است رسم مروت و مردانگی؟ این است رسم آدم بودن؟

وی تاکید کرد: فقط باید تاسف خورد! به فوتبال اروپایی ها که نگاه می‌کنیم می‌بینیم داور پنالتی اعلام می کند و بعد بازیکن می رود می گوید خطایی روی او صورت نگرفته و پنالتی را نمی زنند! تازه می‌رود و از دفاع حریف هم عذرخواهی می‌کند، هواداران حریف هم بازیکن را تشویق می‌کنند. ما به کجا داریم می رویم؟ به قهقرا؟ انتقام چه کسی را از نساجی می گیرید؟ واقعاً باید بابت این مسائل ابراز تاسف کرد.

مربی نساجی در ادامه تصریح کرد: واقعاً برای این لیگ و این شرایط فوتبال با این قضاوت ها و آدم هایی که در این فوتبال وجود دارند تاسف میخورم. ما آمده ایم فوتبال بازی کنیم تا لذت ببریم. آخر برد به هر قیمتی چه ارزشی دارد؟ یا گرفتن مساوی به هر قیمتی چه ارزشی دارد؟ به ارزش نابودی چشم فرزند مردم؟ به ارزش شکاندن زانوی بازیکن حریف؟

وی اضافه کرد: داور خطای پنالتی گرفته، بازیکن تیم ما را اخراج کرده و ما را ۱۰ نفره کرده است. بر چه اساسی؟ با چه دلیلی؟ ما شکایت مان را به چه کسی بگوییم؟ به کجا پناه ببریم؟ این مسائل ما را خسته کرده است. بیایید دوباره به اصالتمان برگردیم و به ایرانی بودنمان افتخار کنیم. به انسان بودنمان برگردیم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    ما به کجا داریم می رویم؟ به قهقرا؟ توبه کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس