کد خبر 1414012
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
پلیس آمریکا

اداره پلیس شهر «کلمبوس» آمریکا به دنبال خبرساز شدن تیراندازی مرگبار نیروهای این اداره به یک جوان ۲۰ ساله سیاه پوست، فیلمی از لحظه مرگ او منتشر کرد.

به گزارش مشرق، انتشار فیلم دوربین‌های چسبیده به بدن ماموران پلیس شهر کلمبوس ایالت اوهایو نشان می‌دهد که پلیس آمریکا جان جوان سیاه پوست غیر مسلح را روی تخت خوابش گرفت.

در شرایطی که خشونت‌های نژادپرستانه در آمریکا هر از چند گاهی به سر خط خبرهای رسانه‌های این کشور تبدیل می‌شود، این بار تیراندازی مرگبار ««داناوان لوئیس» جوان ۲۰ ساله سیاه پوست در شهر کلمبوس خبرساز شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره پلیس شهر «کلمبوس» ایالت اوهایو روز چهارشنبه (دیروز) فیلمی از دوربین چسبیده به بدن ماموران این اداره را منتشر کرد که در آن لحظه تیراندازی مرگبار به این جوان سیاه پوست دیده می‌شود.

در فیلمی که منتشر شده است، یکی از ماموران پلیس مسلح همراه با یک سگ در حال جستجوی شبانه داخل یک اتاق دیده می‌شود. در یک لحظه این مامور پلیس که با حکم دستگیری به این اتاق آمده بود، بعد از باز کردن در اتاق خواب،  داناوان لوئیس را که سعی کرد از روی تخت بلند شود، هدف تیراندازی قرار می‌دهد.

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، مامور پلیسی که به این جوان سیاه پوست شلیک کرد، «ریکی اندرسون» نام دارد که ۳۰ سال در اداره پلیس کلمبوس مشغول به فعالیت بوده است.

موضوعی که جنجال‌های زیادی ایجاد کرده ، فاصله بسیار کوتاهی است که از باز کردن در اتاق خواب تا زمان شلیک به جوان سیاه پوست گذشته است.

«الین برایانت» رئیس پلیس کلمبوس در یک نشست خبری اعلام کرد، کمتر از یک ثانیه بعد از اینکه ریکی اندرسون در را باز کرد و همزمان صدای پارس سگ پلیس شنیده می‌شد، او داناوان لوئیس را هدف گلوله قرار داد.

این مقام پلیس آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که به نظر می رسد که لوئیس یک «پایپ» در دستش داشت اما سلاحی از او در آپارتمانش پیدا نشد.

وی افزود، پلیس یک قرار بازداشت برای دستگیری داناوان لوئیس به اتهام خشونت، آزار و مدیریت نادرست یک سلاح گرم در اختیار داشت و برای همین به آپارتمان او رفته بود.

رئیس اداره پلیس کلمبوس همچنین مدعی شد، نیروهای این اداره ضمن معرفی خودشان به عنوان ماموران پلیس نزدیک به ۱۰ دقیقه زنگ آپارتمان داناوان لوئیس را به صدا درآوردند اما کسی جوابی نداد.

در ویدئویی که پلیس کلمبوس منتشر کرد، دو مرد دیده می شود اما اثری از داناوان لوئیس نیست. یکی از ماموران پلیس قبل از ورود به داخل آپارتمان خطاب به همکارش می‌گوید، «او (لوئیس) توسط سگ گاز گرفته می‌شود».

در حالی که ماموران پلیس وارد آپارتمان می‌شوند، سگ پلیس با پارس کردن به سمت اتاق خواب به آنها نشان می‌دهد که فردی درون اتاق است. یکی از ماموران داد می‌زند، «سگ دارد می‌آید».

در این لحظه ریکی اندرسون مامور پلیس با سابقه آمریکایی ضربه ای به سگ زده و با فشار در را باز می‌کند. به محض باز شدن در، او به شکم داناوان لوئیس شلیک و او را به شدت زخمی می‌کند.

 یکی دیگر از ماموران پلیس خطاب به لوئیس می‌گوید که «سینه خیز» از اتاق بیرون بیاید اما او از درد به خودش می پیچد و در این لحظه ماموران پلیس به او دستبند می‌زنند و به او می‌گویند، دست از مقاومت کردن در برابر دستگیری بردارد. سپس آنها او را که در حال خونریزی است از پله های ساختمان بیرون برده و به او کمک‌های اولیه پزشکی می‌دهند و منتظر حضور نیروهای امدادی می‌شوند.

به دنبال حضور نیروهای امدادی، جوان ۲۰ ساله سیاه پوست به یکی از بیمارستان‌های نزدیک به محل درگیری منتقل شد اما در آنجا به دلیل شدت جراحات جان داد.

تیراندازی مرگبار پلیس کلبوس به جوان سیاه پوست، بار دیگر باعث داغ شدن جنجال‌ها درباره خشونت‌های عمدتا نژادپرستانه در آمریکا شده و برخی فعالان اجتماعی خواستار پاسخ شفاف پلیس درباره قتل لوئیس شده‌اند.

شاخه کلمبوس «موسسه ملی توسعه افراد رنگین‌پوست» که یک سازمان فعال حقوق مدنی است، اعلام کرد: «این حوادث سوالات اعضای خانواده داغدار و جامعه را بی پاسخ می‌گذارد و باعث شکاف بیشتر بین شهروندان و اداره پلیس می‌شود».

 پلیس آمریکا جوان سیاه‌پوست را در تخت‌خواب کشت +فیلم

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • BE ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    40 3
    الان کذاب زشت کلام کدوم گوریه؟
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      5 1
      زیبا کلام: ببین، هزار هزار تا از این سیاهها و کله سیاهها فدای یه نخ موی ... آمریکا.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    9 4
    پلیس امریکا انقدر دل رحم و نایسه که نخواسته زحمت بیدار شدن و از رختخواب بلند شدن را به مقتول بده همونجا کار رو تموم کرده ! پلیس ایران ببین و یاد بگیر اینهمه خوبی رو !
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    5 2
    غربگدا : خیلیا آرزوی مردن در رختخواب رو دارن و پلیس یانکی‌ها این پسرو به آرزوش رسوند!!!
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 0
    کار پلیس تامین امنیت هست و سیاسی کردن کارهای نیروهای پلیس ایران یک ابزار مثل بقیه ابزارها برای ضدیت علیه نظام اسلامی است
  • دلیر IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    3 6
    مردم بیچاره خوزستان مهم نیستن ؟ فقط نفتش خوبه ؟
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      7 2
      نفتش؟ یعنی چی؟ یعنی الان تو داری خوزستان رو مستقل اعلام میکنی؟ اگر خوزستان مستقل بود چرا همه ایران از شمال و شرق و غرب و جنوب در جنگ اومدن کمک و خونشون رو دادن. وهابی بیشرف
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 2
      مال بکش ماله کش. خخخخخح
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      1 3
      آقا اون آچارای دوازده و سیزده رو بده اینجا این پیچو ببندم، چی؟ بی ربط بود؟؟! ببخشید!!
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    3 3
    اگه این اتفاق تو ایران بود همین آمریکا چه آشوبی برپا میکرد،به بهانه حقوق بشر تحریم میکرد!خودش و اسرائیل هر غلطی خواستن میکنن!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 0
    خوب کاری کرد.باید ارازل و اوباش رو بهشون فرصت نداد
  • FR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 0
    فقط یکی؟!!!
  • ایرانی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 0
    تو ایران هیولای brt گاز میگیره و مردم با لگد بیرونش می اندازند ولی یکی دیگر را دستگیر و شکنجه میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس