می‌توانیم میزان غنی سازی ۶۰ درصد را تبدیل به ۹۳ درصد کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع جراحی اقتصادی از کارهای بزرگ دولت بود که اگرچه با افزایش قیمت‌ها همراه بود اما اگر اینکار انجام نمی‌شد کشور دچار مشکلات عدیده‌ای می ‌شد، گفت: می‌توانیم میزان غنی سازی ۶۰ درصد را تبدیل به ۹۳ درصد کنیم.

به گزارش مشرق، محمد اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در کرج، در مراسم گرامیدشت هفته دولت که روز پنج شنبه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، با اشاره به موضوع جراحی اقتصادی بزرگ دولت گفت: موضوع جراحی اقتصادی از کارهای بزرگ دولت بود که اگرچه با افزایش قیمت‌ها همراه بود اما اگر اینکار انجام نمی‌شد کشور دچار مشکلات عدیده‌ای می ‌شد. اقتصاددان‌های مجلس نیز به آینده اقتصاد بسیار خوشبین هستند و اکنون هم اقتصاد ما رشد خوبی پیدا کرده اما هنوز نیاز به کار دارد. 

وی افزود: در حاکمیت سه عامل رهبری، کارگزاران و مردم بسیار موثر هستند. 

کوثری در این رابطه تاثیرگذاری اظهار کرد: در دوران‌ مختلف ۴۳ سال گذشته، دو عامل رهبری، کارگزاران با هم هماهنگ بودند و عامل سوم یعنی مردم خیلی حس رضایت نداشتند مگر در برخی مقاطع مانند مقطع ریاست جمهوری شهید باهنر و رجایی و چهار ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد و دولت فعلی. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس یازدهم و دولت اقدام شایسته‌ای در زمینه مذاکرات هسته ای داشتند.

وی افزود: این دولت اقتصاد را وابسته به این مذاکره نکرده است. موضوع هسته ای در دولت قبل به نتیجه رسیده بود و تعهدات ما انجام شد اما آمریکایی‌ها به هیچ تعهدی عمل نکردند و مذاکره را بر هم زدند.

کوثری تصریح کرد: این دفعه مذاکره با دفعه قبل فرق می‌کند و این بار ما هستیم که مشخص می‌کنیم نه آن‌ها. زیرا در گذشته آن‌ها بازی را بر هم زدند.

وی اظهار کرد: مصوبه مجلس و هماهنگ شدن مجلس و دولت به ساخت و غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصد منجر شد که طرف مقابل متوجه اشتباه خود شده و درخواست مذاکره کردند. می‌توانیم میزان غنی سازی ۶۰ درصد را تبدیل به ۹۳ درصد کنیم که به معنی بمب اتم است. اگرچه ما به دنبال این موضوع نیستیم ولی اگر طرف مقابل دیر بجنبد توانایی این موضوع را داریم. اکنون آن‌ها به ما نیاز دارند.

وی با بیان اینکه اکنون دیگر آمریکا و اروپا مانند سابق جایی در منطقه ندارد، گفت: نفوذ ایران در منطقه بسیار خوب است. کشورهایی که با ما هستند دارای موشک و پهباد و انواع و اقسام ابزار اقتداری هستند و خود تولید می‌کنند و به روز شده اند.

وی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم و دولت اقدام شایسته‌ای در زمینه مذاکرات هسته ای داشتند، گفت : ما می‌توانیم میزان غنی سازی ۶۰ درصد را تبدیل به ۹۳ درصد کنیم اگرچه ما به دنبال این موضوع نیستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگرچه رسانه‌های مجازی و دست نشانده استکبار به گونه‌ای موضوع را نشان می‌دهند که ما به آن‌ها نیاز داریم و درحالی که نگران مذاکرات نیستیم اگرچه به دنبال حق خود هستیم. توانمندی هسته ای ما افزایش یافته و ثمره آن را میبینیم.  

وی در پایان به خدمتگزاری، امید آفرینی و عمل گرایی در مدیران تأکید کرد و گفت: امیدواریم مردم ثمره این تلاش‌ها را ببینند. مصمم هستیم این مسیر تا زمان ظهور امام زمان ادامه دهیم و این پرچمی که بر اساس عدالت و امنیت برافراشته شده را به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) برسانیم و دنیا پر از عدل و داد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    21 3
    خیلی هم عالی ، خوب پس منتظر چی هستین ، بسم ا......!!!!!!!
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    10 0
    مگر برای ترساندن این کار شود؟ نخیر قربان برای خیلی کارها کاربرد دارد و لطف کنید آدرس غلط هم ندهید و باید رفت به آن سمت
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    8 0
    96 درصد
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    14 1
    آقا بسم الله انجام بدین این غربی ها باورشون بشه یه کم بکشن کنار
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 23
    تو الان چکاره ای که برای غنی سازی نرخ تعیین میکنی؟ از انرژی هسته ای و ... چه می دانی؟
    • IQ ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
      13 1
      ایشون مو شون رو تو آسیاب سفید نکرده اندازه سن من تجربه داره تو انقلاب و سپاه تو نفهمی که بیخود درباره مردم ندانسته نظر میدی اول مطالعه کن بعد حرف مفت بزن من متولد سال شصتم اون موقع که تو او او میکردی ایشون تو جبهه داشته برا امثال تو نفهم زحمت می‌کشیدن سردار کوثری
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      4 0
      این نماینده مملکته
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      3 0
      نماینده ی مجلسه و مجلس در راس امور
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      1 0
      نه تو کاره فقط کاره ای هستی.از کدوم اخر سیر میشی؟امثال شما خیلی وطن فروشید.همه جای دنیا نظامیها تصمیم میگیرند در راهبرد دفاعی و تهاجمی خود چه امکاناتی نیاز دارند و به چه توانمندیهای باید برسند و ان را به مسولین سیاسی دیکته میکنند و ایشان علاوه بر تجربه بسیار مغتنم نظامی سخنگوی بخش عظیمی از جامعه مدنی ایران هستنده . بنده خودم به عنوان یک نظامی بازنشسته معتقدم سلاح هسته ای باید در دکترین نظامی ایران قرار بگیره. خوب توی بیخرد و تو کدام دانشگاه نظامی درس خوانده ای و کدام جنگ را با پوست و گوشت و خونت تجربه کرده ای؟!. چقدر برخیها وطن فروش و پست فطرت هستند.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    5 0
    اروپائیها وغربیها اگر میخواهندایران بین روسیه واوکراین وساطت کند!اولا:بدون((قید وشرط وشرایط پادمانی،دوربین وآژانس(اسب تروایشان)) تمام تحریمهای کشورهای شرقی را لغو کنند دوما:ازمنطقه شرق برای همیشه گورشان را گم کنند واشغالگران،غارتگران،صهیونیسم،وهابیها،اردوغان،نوکران،شیفتگان،وابستگان،پایگاه هاوتمام عروسکهایشان راازمنطقه وشرق) جمع کنند وببرنندسوما برای نفت،گاز،منابع وذخایر...هرچی که ازشرق میخواهند ببرند باید متعهد به قراردادهایشان باشند ...
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    11 0
    خدایا کی اون روز میرسه
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    8 0
    بسم الله
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    4 1
    سپاه اصلابابرجام کاری نداره کارخودشومیکنه ولی حضرت امام خمینی فرمودندحفظ این نظام اوجب واجباته ولی بنظرم اگه سپاه بخوادم اتم بزنه اسراییل رونمیزنه چون بافلسطینیاقاطین وامریکا هم پرمسلمون ومسیحی ویهودی وطرفدارایرانن احتمالابادرصدبالای کم پایگاههای امریکاروغیرنظامی کنه تازمینی بگیردشون
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    2 0
    جالبه گفتیم که به آنها ربطی ندارد چون فقط برای بمب هم نیست ولو بمب هم باشد می خواهیم داشته باشیم و به کشور های بمب اتم دار مربوط نیست منتشر نمی کنی؟
  • فراجناحی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    5 1
    غنی سازی 99درصدی که هم حرف رهبری عمل کرده باشیم و هم بفهمانیم با ساخت بمب اتم یک قدم فاصله داریم!!!
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 1
      اونم انجام دیدیم
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    2 1
    وقتی اعلان شد توانائی ساخت سلاح را داریم و قصد آنرا نداریم میشه همین . یعنی انگشت بر ماشه است باید مراقب باشید
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 0
    عالیه، امیدوارم ایران فقط این راه رو بره، من بارهاگفتم برجام خوبه اما من فکرنمیکنم غربی ها و امریکا برجام رو بخوان واقعی اجرایی کنن، امکان نداره برجام رو امریکا واقعی عملی کنه، امکان نداره امریکا بعد از امضای برجام دبه نکنه، برای همین هم هست که مخالف برجام هستم، امکان اجرایی کردن برجام وجود نداره، ماباید برنامه اتمی خودمونو بدون ترمز به پیش ببریم.
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 4
    اصلا بگو بمب اتم ساختیم! الان پاکستان و کره شمالی که هر کدام 40 یا 50 بمب اتمی دارن مردمشون خوشبخت شدن؟
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 0
    آقای کوثری
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    4 0
    اگر بتواند غنی سازی صد درصدی انجام بدهد
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    کاملا واضح و شفاف ببینیم
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 0
    اگر سپاه بتواند
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    5 0
    به عنوان یه ایرانی که همه شاهدبودیم چطوردریک میزگردومصاحبه رسمی شبکه معروف آمریکایی بین نظامیهاومقامات زمانیکه مجری برنامه سوال میکنه اگرقرارباشه آمریکاهمون شکلی که قبلابه هیروشیما وناکازاکی ژاپن بمب اتم انداخت،بازهم همین کاررا انجام بده ازبین چهارکشورکره شمالی،روسیه چین و ایران کدام رابرای حمله اتمی انتخاب میکنه؟ جواب هرچهارنفرشون«ایران»بودبرای حمله اتمی! بعدازهرچهارمقام مسئول وهر۴نفرنظامی آمریکایی پرسیده شدکه به چه دلیل؟ جوابشون اینه:به این دلیل که ایرانبهاهنوزبمب اتم دراختیارندارندبرای مقابله وهنوزبردموشکهاشون به آمریکانمیرسه دورتادورایران پدافندضدموشکی چند لایه قراردادیم! راه حل بایدایران به زیردریاییهای اتمی دقیقادرکنارو بیخ گوش شهرهای ساحلی آمریکاوفرانسه وانگلیس مجهزباشه،حضورنامرئی ونامحسوس زیردریایی های اتمی آینده ایران باقابلیت کف نشینی چندماهه ودر کنارآبهای ساحلی دشمنان ایران
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    1 0
    توانایی دارید. اراده هم دارید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس