تقلای آمریکا و متحدانش برای ساخت شبکه‌ای پهپادی مقابل ایران

«وال استریت ژورنال» گزارش داد نیروی دریایی آمریکا در حال همکاری با رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای غرب آسیا برای ساخت شبکه‌ای پهپادی است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» چهارشنبه (۳۱ اوت) در گزارشی مدعی شد نیروی دریایی آمریکا در تلاش برای محدود کردن نیروهای نظامی ایران در منطقه، در حال همکاری با رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای غرب آسیا برای ساخت شبکه‌ای از پهپادهاست؛ برنامه‌ای که به ادعای این گزارش، پنتاگون امیدوار است الگویی برای عملیات در سراسر جهان باشد.

به نوشته وال استریت ژورنال، افسران آمریکایی از افشای این که چه تعداد پهپاد هوایی و دریایی توسط آمریکا و متحدانش مستقر شدند یا از ارائه جزئیات درباره این که کجا و چگونه استفاده خواهند شد خودداری کردند و مدعی شدند این اطلاعات طبقه‌بندی شده است، اما گفتند شناورها و هواپیماهای بدون سرنشین به آن‌ها دید بهتری بر آب‌های منطقه می‌دهد.

طبق این گزارش، نیروی دریایی آمریکا گفت انتظار می‌رود تا تابستان آینده ۱۰۰ پهپاد تجسسی کوچک-با مشارکت کشورهای مختلف-داشته باشد که از کانال سوئز در مصر تا نزدیک آب‌های ایران فعالیت و اطلاعات را به یک مرکز فرماندهی در بحرین مقرهای ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، ارسال کند. کاپیتان «مایکل براسور» که ریاست گروه ضربت نیروی دریایی ایالات متحده برای ایجاد ناوگان پهپادی در خاورمیانه را برعهده دارد، در همین خصوص مدعی شد: فکر می‌کنم واقعاً در آستانه یک انقلاب فناوری بدون سرنشین هستیم.

به ادعای این گزارش، طرح پهپادها که اکنون در ماه ششم قرار دارد، بخشی از رابطه همکاری فزاینده بین آمریکا، اسرائیل و کشورهای خلیج فارس بعد از توافقات ابراهیم و منعکس کننده تلاش دیگری به رهبری آمریکا برای متحد کردن اسرائیل و همسایگان آن در خلیج فارس به منظور ایجاد شبکه دفاع هوایی منطقه‌ای است.

به نوشته این روزنامه، این پهپادها که تعدادی از آن‌ها قابلیت شناور بودن در آب تا شش ماه را دارند، می‌توانند تصاویر را با جزئیات و همچنین سایر داده‌ها را ارسال کنند. تحلیلگران تصاویر را برای مشخص شدن این که چه چیزی را نشان می‌دهند بررسی خواهند کرد. به نوشته وال استریت ژورنال، پهپادهایی که در حال حاضر آزمایش می‌شود مسلح نیستند، اما تحلیلگران نظامی انتظار دارند نیروی دریایی آمریکا به سمت تسلیح برخی از آن‌ها در آینده برود که احتمالاً بحث‌های شدیدی را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: عملیات پهپادهای ایالات متحده در حالی انجام می‌شود که نگرانی در مورد گسترش نفوذ ایران در یکی از مهم ترین گذرگاه‌های اقتصادی جهان وجود دارد. تهران کشتی‌ها و زیردریایی‌های مجهز به پهپادهای هوایی را مستقر کرده و هشدار داده که آماده است از آن‌ها استفاده کند.

این گزارش در حالی است که سه‌شنبه هشتم شهریورماه یک فروند قایق بدون سرنشین آمریکایی که ارتباطات ناوبری آن قطع شده بود از سوی شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کنترل و یدک شد.

طبق اطلاعیه‌ روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، اقدام به موقع و هوشمندانه نیروی دریایی سپاه در کنترل و یدک نمودن شناور مذکور،  با هدف ایمن‌سازی مسیر کشتیرانی و جلوگیری از وقوع حادثه احتمالی که طی هفته‌های اخیر چند مورد از آن در منطقه رخ داده است، صورت گرفت. با این حال، نیروی دریایی آمریکا با روایتی هالیوودی و خلاف حقیقت سعی کرد از این اتفاق یک حماسه خلق کند تا شاید بتواند بخشی از ناکامی‌های خود را پوشش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    ایران باید 3000 فروند پهباد در اندازه شاهد 129 و 191 بسازد
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    1 0
    ایران باید هنگ های پهبادی و تیپ های پهبادی را به اندازه یک ارتش پهپادی با 3 لشکر پهبادی برساند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس