کد خبر 1414271
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
چرا پرسپولیس از نقل‌وانتقالات درآمد ندارد؟

درحالی که بیش‌تر باشگاه‌ها برای صدور رضایت‌نامه بازیکنان تحت قرارداد خود پول می‌گیرند، پرسپولیس هیچ درآمدی از نقل‌ و انتقالات ندارد.

به گزارش مشرق، در فوتبال روز دنیا یکی از راه‌های مهم کسب درآمد باشگاه‌ها از نقل‌ و انتقال بازیکن است. باشگاه‌ها با بازیکنان جوان و آینده دار قراردادهای بلند مدت منعقد می‌کنند ‌و در ادامه او را در قبال پرداخت پول به باشگاه دیگری می‌فروشند. در ایران هم برخی باشگاه‌ها برای اجازه جدایی به بازیکنان و مربیان تحت قرارداد خود، هزینه‌ای دریافت می‌کنند اما در این میان پرسپولیس عملا هیچ درآمدی از این راه ندارد.

در فصل نقل‌وانتقالات پیش فصل، بازیکنانی چون احسان پهلوان، رامین رضاییان، علی شجاعی، محمد حسینی، محمد مهدی مهدی‌خانی، محمد خارکش، محمد شریفی، رضا اسدی، شرزود تمیروف، منوچهر صفروف، حامد لک، سعید آقایی و علی خدایی از پرسپولیس جدا شدند اما در عمل این باشگاه هیچ درآمدی از نقل‌ و انتقالات کسب نکرد.

بیشتر بخوانید:

«شیخ» در راه پرسپولیس

برخی از این بازیکنان نظیر اسدی و رامین رضاییان به خاطر انعقاد قرارداد کوتاه مدت، مشکلی برای جدایی نداشتند که این موضع نشان مدیران پرسپولیس اصولا نگاه بلندمدت ندارند و صرفا برای جلب رضایت بازیکن حاضر به انعقاد هر قراردادی هستند.

البته در این بین بازیکنانی نظیر حامد لک، شرزود تمیروف، محمد خارکش، منوچهر صفروف و... هم بودند که با وجود قراردادی که با پرسپولیس داشتند بدون پرداخت پول جدا شدند. به طور مثال تمیروف که با قراردادی یک سال و نیمه به پرسپولیس آمد، در فصل قبل نتوانست انتظارات را برآورده کند و درحالی که عملا گل‌محمدی او را نمی‌خواست و باشگاه پیکان مشتری پروپاقرصش بود، بدون پرداخت پول قرارداد خود را فسخ و به پیکان پیوست.

حالا باید از مدیران باشگاه پرسپولیس سوال کرد که در شرایطی که برای انتقال بازیکنان جدید گاهی مجبور به پرداخت پول رضایت‌نامه هستند، چطور بدون پرداخت پول قرارداد بازیکن را فسخ می‌کنند تا او آزادانه به هر باشگاهی می‌خواهد برود؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس