کد خبر 1414327
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
1

مطمئنا ضعف اطلاع رسانی دستگاهها در اقناع افکار عمومی، ریشه باقی ماندن ابهام در افکار عمومی است.

به گزارش مشرق؛ حجت الاسلام ثقفی مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی نوشت: از یک منبع غیر معتبر نقل می شود قرار است بیست هزار روحانی در شعب بانکها به عنوان ناظر شرعی جذب شوند.
بعد از این خبر نیش وکنایه ها علیه روحانیت و نظام شروع می شود.

 روحیه طناز ایرانی ها هم که در عزا وعروسی لطیفه می سازد وارد گود می شود. عده ای با مشاهده این وضع بدون تحقیق از صحت خبر شروع می کنند به ایراد گرفتن از این طرح و اظهار ناراحتی از اینکه این طرح فارغ از مفید یا غیر مفید بودن اصل طرح موجب وهن روحانیت شده است.

کسانی هم احساس می کنند تکلیف دارند طرح را توجیه کنند و به دفاع از آن بپردازند. در طول این بحث هیچکس فکر نمی کند مگر ما چقدر روحانی در کشور داریم که فقط بیست هزار نفرشان را جذب بانکها کنند! 

در هر صورت  هر چه می گذرد سفره بحث و گفتگو در این باره پهن تر می شود تا اینکه از سوی بانک مرکزی اصل این خبر  تکذیب می شود. گفته شده هر بانک فقط یک ناظر خواهد داشت(نه هر شعبه). بعد تعداد بانکها در کشور ۳۶ بانک اعلام می شود.

 بعد از این تکذیب، انتظار است این بحث هم مانند بحثهای مشابه پایان یابد اما از یک گوشه ای ناگهان کسی می گوید اینها که مقابله افکار عمومی را دیدند مجبور شدند عقب نشینی کنند...!

 مطمئنا ضعف اطلاع رسانی دستگاهها در اقناع افکار عمومی، ریشه باقی ماندن ابهام در افکار عمومی است. شایعه پردازها هم که این فضا را می شناسند از رسوا شدنشان نگرانی ندارند. تراکم این ابهام ها نمی گذارد  غلظت لایه های بی اعتمادی به مسئولان کاهش یابد.

اما ضعف اطلاع رسانی وعدم توجه به اقناع مردم آنهم به شیوه های باور پذیر، خود ریشه در عدم اهتمام به مردم و عدم اعتقاد و التزام به مردم سالاری دارد

به این ترتیب تا دیوان‌سالاری بجای مردم سالاری به مثابه لاکی برای پنهان شدن مسئولان پشت دیوار بلند عدم اعتماد عمومی به دستگاهها وجود دارد، این وضع ادامه خواهد یافت.

 فقط نکته ی عجیب تاثیر پذیری مکرر خواص و نخبگان از این جریان خبرهای کاذب و سست است که موجب عبرت نمی شود و پایان هم ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    2 3
    خروجی عملکرد به خودی خود بیانگر خیلی چیزهاست
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 2
      خروجی تفکر امثال شما هم بیانگر خیلی چیزهای بیشتر است مثل قر کمرتان و آواز خر برفت و خر برفت که افسار مغز زنگ زده پوسیده تان دست شبکه های معاند و منافق هست
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 1
      توهدفت حل مشکله یاپینگ پنگ بازی باگذشته برای ماله کشی دزدان واشخاص بی مسئولیت ودزدفعلی تاادامه ی دزدی کنند بس کنید
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
    0 0
    ازدیو وددملولم وانسانم ارزوست
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    من شاگرد اتوبوس موی سفید هستم و بدین خاطر کمتر مرا سرویس میبرند لذا اغلب پای برنامه های علمی؛ گفتگو و... صدا و سیما هستم تا به امروز ندیدم برنامه ای یا مجری یا مسئولی بتواند با زبان مردم ؛ مردم را در این خصوص توجیه کند لذا هر روز ابهام و شک روی ابهام و شک اضافه میشود ؛ با آنکه از سال 1382 درس پول و ارز و بانکداری تدریس نکردم ولی هیچکدام از مسئولین و مهمانان سیما را مسلط بر مطلب و موضوع بانکداری اسلامی ندیدم ؛ در حالیکه اگر مردم بخوبی توجیه شوند هم به نفع بانکهاست هم به نفع کشور و هم به نفع مردم؛ وو بدتر از همه ربا کارها؛ و ربا خورها و ... تمم عقود و وام ها را ربوی می نامند اتفاقا امشب یکی از اساتید بازنشسته (استاد تمام) که برای کاری(دیدار و بحث و تبادل نظر در مورد برخی زمینه های تحقیق حقیر) امده بود و تمام مدت را از ربا بانکها و فولاد سخن گفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس