کد خبر 1414561
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
خودرو

بازار خودروی چین طی چند سال اخیر تغییر کرده است و وانت‌ها و شاسی‌بلندهای بزرگ بین خریداران محبوب شده‌اند.

به گزارش مشرق، بسیاری از خودروسازان چینی اقدام به ساخت خودروهای هیجان‌انگیز جدیدی برای آفرود، تعطیلات و فعالیت‌هایی ازاین‌دست کرده‌اند. گروه سایک هم از این قاعده مستثنی نیست و حالا رسماً شاسی‌بلند بزرگی و کاملاً جدیدی بنام لینگدی (Lingdi به معنای تریتوری Territory یا قلمرو) را در نمایشگاه خودروی چنگدو معرفی کرده است. این خودرو رقیبی برای تانک ۵۰۰ و بایک BJ۶۰ خواهد بود.

مختصری در مورد برند مکسوس

مکسوس در ابتدا محصولی از گروه بریتانیایی LDV بود که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد و سرنوشت پرفرازونشیبی داشت. در سال ۲۰۰۶، مالکیت این شرکت از روور و لیلاند به شرکت روسی گاز منتقل شد و سپس در اختیار Eco Concept قرار گرفته و سرانجام به سال ۲۰۱۰ به گروه چینی سایک رسید. مکسوس طیف گسترده‌ای از ون‌های مختلف بود که در سال ۲۰۰۴ توسط LDV معرفی شد. سایک اما مکسوس را به یک برند مستقل تبدیل کرد که در حال حاضر به تولید شاسی‌بلندها، ون‌ها و وانت‌های مختلف می‌پردازد.

مکسوس لینگدی؛ شاسی‌بلند آفرودی +عکس

بیرون و داخل مکسوس لینگدی

شاسی‌بلند جدید لینگدی بر اساس پیکاپ مکسوس T۹۰ ساخته شده که سال گذشته به بازار عرضه شد. درنتیجه، لینگدی هم از شاسی نردبانی همتای پیکاپ خود استفاده می‌کند و در ظاهر نیز اشتراکات زیادی با آن دارد تا جایی که قسمت جلویی لینگدی با چراغ‌های دوقسمتی و جلوپنجره بزرگ هشت‌ضلعی شباهت زیادی به T۹۰ دارد. در پروفیل جانبی خودرو دهانه بزرگ گلگیرها، روکش‌های پلاستیکی فراوان و ارتفاع زیاد از زمین جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که سقف و ستون‌ها نیز مشکی‌رنگ هستند. طراحی این پروفیل اما کاملاً با شاسی‌بلند بزرگ قبلی مکسوس D۹۰ یکسان است که این نشان می‌دهد لینگدی درواقع فیس‌لیفتی روی D۹۰ است.

مکسوس لینگدی؛ شاسی‌بلند آفرودی +عکس

در عقب لینگدی می‌توان چراغ سراسری با نوار LED پهن، دو سر اگزوز بزرگ در پایین و اسپویلر روی سقف را مشاهده کرد. این شاسی‌بلند جدید چینی با ۵,۰۴۶ میلی‌متر طول، ۲,۰۱۶ میلی‌متر عرض و ۱,۸۷۶ میلی‌متر ارتفاع دارد خودروی بزرگی است درحالی‌که فاصله محوری ۲,۹۵۰ میلی‌متری آن کاملاً با D۹۰ یکسان است. نمایشگر مرکزی ایستاده بالای داشبورد و دو دریچه تهویه بزرگ زیر آن، دو جا لیوانی، دو پد شارژر بی‌سیم و غربیلک فرمان سه پره هم از ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند. لینگدی در نسخه‌های پنج، شش و هفت‌نفره به بازار عرضه می‌شود.

مکسوس لینگدی؛ شاسی‌بلند آفرودی +عکس

لینگدی با یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل به بازار عرضه می‌شود که ۲۱۸ اسب بخار قدرت دارد و به نظر می‌رسد برای شاسی‌بلندی با این ابعاد کافی نباشد. پیکاپ T۹۰ هم از همین موتور استفاده می‌کند. برای انتقال نیروی موتور هم گیربکس‌های شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. مکسوس ظرفیت یدک کشی حداکثر ۲.۵ تن را هم دارد.

منبع:چرخان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    هیکل لندکروز با چرخ پراید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس