کد خبر 1414653
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
ترکیه

پس از عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک ترکیه و رژیم صهیونیستی، رسانه‌های عبری گزارش دادند که یک ناوچه ترکیه‌ای به همراه ناو موشکی آمریکا در شمال غرب اراضی اشغالی پهلو گرفته است.

به گزارش مشرق، منابع عبری، ظهر امروز (شنبه)، خبر دادند که یک کشتی جنگی نیروی دریایی ترکیه در بندر حیفا واقع در شمال غرب اراضی اشغالی پهلو گرفته است.

«ایتای بلومنتال» خبرنگار شبکه عبری «کان» با انتشار تصاویری در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این باره خبر داد که این کشتی صبح امروز در حیفا پهلو گرفته است.

وی با اشاره به اینکه احتمال می‌رود استقرار این کشتی در حیفا به عنوان بخشی از مأموریت گشت‌زنی در محدوده نیروهای ناتو باشد، اضافه کرد که پهلو گرفتن کشتی‌های ترکیه در آب‌های سرزمین‌های اشغالی مسئله‌ای روزمره و عادی نیست.

خبرنگار کان همچنین خبر داد که این ناوچه ترکیه‌ای (F-۲۴۷) TCG Kemalreis نام دارد و به همراه ناو موشکی آمریکا به نام (DDG-۹۸) USS Forrest Sherman وارد بندر حیفا شده است.

آنکارا و تل‌آویو اخیرا عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خود را اعلام کردند. «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در اواخر مردادماه سال جاری رسما اعلام کردند که روابط دو طرف به حالت عادی بازگشته است و به‌زودی تل‌آویو و آنکارا سفرای خود را تعیین خواهند کرد.

روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی از ۱۲ سال قبل به دنبال حادثه برای کشتی «ماوی مرمره» دچار تنش شده بود. ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ یک ناوگان دریایی «ناوی مرمره» حامل کمک‌های بشردوستانه تحت عنوان «ناوگان آزادی» به نوار غزه، حمله کرد و در نتیجه این حمله ۱۰ سرنشین کشتی به شهادت رسیدند.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    5 3
    ترکها به موقعش باایران میشن یاافرادنفوذدارایران درهمه جا هستند که اشتراکات خداپرستی ودینی باایران دارند
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      4 0
      ترک ها یکی از اقوام ایرانی هستند. اومدی با زیرکی کامنت نوشتی که ترک رو از فارس جدا کنی؟
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      3 0
      ترک ها پسری از پسران ایران هستند و انفاقا در این هزارسال اخیر وظیفه نگهبانی از مادرشان ایران را بعهده داشته اند
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      2 0
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 7
    آقا خودتون رو اذیت نکنید، روایتها داره به وقوع می پیونده و شیطان صفتان داره جمعشون جمع میشه، در روایت آمده عثمانی یکی از دشمنان امام زمان عج در زمان ظهور هست که با این مراودات و نزدیکی به اسراییل به نظر داریم به عصر ظهور نزدیک میشویم
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      1 4
      خخخخ ببین در مورد اضافه شدن میانمار هم به این جمع حدیثی داری؟
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 4
      سفیانی اواسط راه به سپاه امام مهدی ملحق میشه
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      زمان ظهور مشخص نیست و دولت صهیونیستی ترکیه چند دهه داره به اسراییل کمک میکنه .. ما نمی‌توانیم نوامیس و سرمایه های خودمان را به سگان دشمن بدهیم اگر ظهور امام فرارسید ما سربازان ایشان هستیم و بخاطر اجرای کلام الله گناهی نکردیم شاید جهاد در نگاه شما خسته کننده باشد
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      0 0
      زمان حمله مغول هم میگفتن علامات ظهوره،زمان صفویان هم میگفتند رفتار عثمانی ها علامت ظهوره. علامات ظهور ممکنه صدها سال با هم فاصله داشته باشند اما اونچیزی که مهمه اینه که ببینیم علامات ظهور در وجود ما هم خودش را نشوت میده یا هنوز هم توی خواب غفلتیم.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 1
    حیفا میفا واس ماس داداش
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    0 0
    ما ایرانیان (نه فقط فارسها) در آنکارا گندم کاشته ایم زراعت کرده ایم. ما قرن ها در آنکارا خانه ساخته ایم. ما به آنکارا باز میگردیم. ما وارثان خاک آنکارا از پدران تاجدارمان هستیم
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    8 5
    کافیست رهبرمان فرمان بدهد مانند شاهین های صحرایی از اردبیل و زابل و مشهد و شیراز و اهواز و کرمامشاه و تبریز بر سر شما خائنان فرود خواهیم آمد و دوباره قفقاز و استانبول عزیز را از میان خون های ریخته شده شما ببلند میکنیم به مادر تمدن های خاورمیانه یعنی ایران باز میگردانیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس