اوکراین

مقامات محلی می گویند که نیروهای ارتش اوکراین در حملات اخیر به نیروگاه اتمی زاپروژیا قصد داشتند هیئت کارشناسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به گروگان بگیرند.

به گزارش مشرق، از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپروژیا در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» درباره تحرکات اخیر نیروهای اوکراینی در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا گفت که مقامات کی‌یف قصد داشتند کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به گروگان بگیرند.

هیئت کارشناسی ۱۴ نفره آژانس پس از هفته‌ها مذاکره سرانجام پنجشنبه گذشته وارد نیروگاه اتمی زاپروژیا شد. نیروگاه زاپروژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌شود، در هفته‌های اخیر در خط مقدمِ جبهه درگیری‌های روسیه و اوکراین قرار گرفته و بمباران متعدد آن طی روزهای اخیر توسط ارتش اوکراین، به تشدید نگرانی‌ها درباره وقوع فاجعه‌ای مشابه فاجعه چرنوبیل منجر شده است.

در آستانه ورود هیئت آژانس به زاپروژیا، نیروهای اوکراینی دو بار به نیروگاه اتمی زاپروژیا حمله کردند. ولادیمیر روگوف روز شنبه نیز اعلام کرد یک نیروی تهاجمی با بیش از ۱۵ قایق تندرو از منطقه تحت کنترل کی یف به سمت شهر انرژیگو در زاپروژیا در حرکت است.

به گفته مقامات روسیه، گرچه در بیشتر موارد، حملات توسط سامانه‌های پدافند هوایی دفع می شود، اما برخی از گلوله ها به زیرساخت ها و محوطه مخزن زباله های هسته ای این نیروگاه هسته ای اصابت می کند که همین موضوع خطر نشت مواد سمی و هسته‌ای از این نیروگاه را دوچندان کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید فروزان CH ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    3 1
    کاشکی انحام میدادند و دو گوش گروسی را میبردند
  • ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    کاش گروسی را میگرفتند و می کشتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس