کد خبر 1414952
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
اسرائیل

ارتش رژیم صهیونیستی از برگزاری تمرین نظامی سه روزه در نزدیکی مرز لبنان خبر داد.

به گزارش مشرق، «اویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز (یکشنبه) در صفحه توئیتر خود از آغاز رزمایش نظامی در نزدیکی مرز با لبنان خبر داد.

به نوشته وبگاه معا، او نوشت که این تمرین نظامی تا شامگاه سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی شاهد حرکت خودروهای نظامی خواهند بود و صدای انفجار در منطقه خواهند شنید.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی سپس مدعی شد این تمرین نظامی از پیش در چارچوب تمرین‌های نظامی سالیانه ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده بود.

این تمرین نظامی در شرایطی برگزار می‌شود که در هفته‌های اخیر در پی تلاش رژیم صهیونیستی برای بهره‌برداری از میدان گازی «کاریش» در بستر دریای مدیترانه و تجاوز به سرزمین آبی لبنان، تنش میان حزب‌الله لبنان و رژیم تل آویو بار دیگر اوج گرفته است.

تل آویو پیش از این وعده داده بود که در ماه سپتامبر استخراج از میدان کاریش را آغاز خواهد کرد، اما در هفت شهریور  کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد، این رژیم و لبنان به توافق ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند و استخراج گاز از میدان «کاریش» که قرار بود در ابتدای ماه سپتامبر باشد به ماه اکتبر موکول شد.

با وجود این‌که تحلیل‌های سیاسی رسانه‌های عبری از خوش‌بینی تل‌آویو در دست‌یابی به توافق با بیروت حکایت دارند، اما برآوردهای نظامی رژیم صهیونیستی مبتنی بر احتمال درگیری است. در همین راستا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی  مدعی شد که تل‌آویو  از بیم آنکه حزب‌الله قبل از امضای توافق ترسیم مرزی دست به عملیاتی بزند، در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در آماده‌باش مستمر خواهد بود.

در تاریخ ۱۲ مرداد نیز حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از پرواز سه پهپاد غیرمسلح بر فراز میدان گازی مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی (کاریش) خبر داد. هرچند ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هر سه پهپاد را رهگیری کرده و مورد هدف قرار داده است، اما حزب‌الله در بیانیه خود تأکید کرده بود که این پهپادها مأموریت اطلاعاتی داشته‌ و توانسته‌اند مأموریت‌شان را با موفقیت انجام دهند و پیام مدنظر حزب‌الله را منتقل کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 0
    خندیدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس