کد خبر 1415333
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
گوشی آیفون

سری آیفون ۱۴ در چهار مدل روانه بازار می‌شود و برگه‌ای جدید از چین، مشخصات و قیمت آن‌ها را برملا کرده است.

به گزارش مشرق، به فاصله کوتاهی از برگزاری مراسم رونمایی از گوشی‌های سری iPhone ۱۴، یک برگه از مشخصات و همچنین قیمت این محصولات در فضای مجازی منتشر شده است. این برگه شایعات گذشته درباره سری آیفون ۱۴ را تایید می‌کند.

اپل چهارشنبه همین هفته یعنی ۱۶ شهریور از جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود رونمایی می‌کند و این سری هم شامل ۴ موبایل جدید می‌شود، البته این‌بار مدل مکس یا پلاس جای نسخه مینی را می‌گیرد تا آیفون SE به تنها گوشی کامپکت کوپرتینویی‌ها تبدیل شود.

مشخصات و قیمت احتمالی سری آیفون ۱۴

بر اساس برگه‌ای که تصویر آن در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده، دو مدل این خانواده یعنی آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو به نمایشگر ۶.۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل مجهز می‌شوند. دو عضو دیگر یعنی آیفون ۱۴ پلاس و پرو مکس هم دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل خواهند بود تا تراکم پیکسل نمایشگر هر چهار مدل تقریبا برابر ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ باقی بماند. ظاهرا حداکثر روشنایی مدل‌های استاندارد به ۱۰۰۰ نیت و مدل‌های پرو به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد.

همانطور که شایعات گفته بودند، مدل‌های استاندارد و پلاس (مکس) سری آیفون ۱۴ همچنان دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی خواهند داشت، بنابراین تنها قادر به ضبط ویدیوهای ۴K خواهند بود. در مقابل مدل‌های پرو دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای ۸K خواهند داشت.

افشای مشخصات کامل گوشی‌های سری آیفون ۱۴

در این برگه وزن گوشی‌های آینده اپل هم به چشم می‌خورد. در حالی که مدل‌های پلاس و پرو مکس نمایشگر یکسانی دارند، اما آیفون ۱۴ پرو مکس لقب سنگین‌ترین عضو خانواده را تصاحب کرده است. وزن این مدل برابر ۲۵۵ گرم است، در حالی که مدل پلاس وزن ۲۴۵ گرمی خواهد داشت. دو عضو دیگر یعنی آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو هم به ترتیب ۱۷۳ و ۲۱۵ گرم وزن دارند که با توجه به نمایشگر هم‌اندازه، این اختلاف وزن کمی تعجب‌برانگیز است.

طبق این برگه، تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۴ به ۶ گیگابایت رم مجهز می‌شوند اما نوع رم‌ها متفاوت است. مدل‌های پرو رم از نوع LPDDR۵ خواهند داشت، در حالی که اپل برای دو نسخه دیگر رم LPDDR۴X درنظر گرفته است. علاوه بر این، تنها مدل‌های پرو از تراشه A۱۶ Bionic بهره می‌برند و نسخه‌های استاندارد همچنان با چیپ A۱۵ Bionic روانه بازار می‌شوند.

یکی از ویژگی‌هایی که گزارش‌ها درباره آن اختلاف نظر دارند، میزان حافظه داخلی نسخه پایه مدل‌های پرو است. طبق گزارش اخیر، مدل‌های پرو در نسخه پایه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهند داشت و در بالاترین مدل با ۱ ترابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسند. در مقابل مدل‌های استاندارد در نسخه‌های ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شوند.

این برگه همچنین به ظرفیت باتری گوشی‌های آینده اپل و پشتیبانی آن‌ها از شبکه ۵G اشاره دارد. همچنین این محصولات همچنان از پورت لایتنینگ بهره می‌برند و خبری از USB-C در آن‌ها نخواهد بود. اگر مشخصات این برگه صحت داشته باشند، ظرفیت باتری اعضای این خانواده به شرح زیر خواهد بود:

آیفون ۱۴: ۳۲۷۹ میلی آمپر ساعت

آیفون ۱۴ پلاس: ۴۳۲۵ میلی آمپر ساعت

آیفون ۱۴ پرو: ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت

آیفون ۱۴ پرو مکس: ۴۳۲۳ میلی آمپر ساعت

در نهایت به قیمت سری آیفون ۱۴ می‌رسیم، البته قیمت‌های مخصوص بازار چین. بر این اساس کاربران برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۴ باید ۹۶۷ دلار هزینه بپردازند و برای خرید بالاترین مدل آیفون ۱۴ پرو مکس با ۱ ترابایت حافظه داخلی باید ۲۰۰۰ هزار دلار در حسابی بانکی خود پول داشته باشند. البته قیمت این محصولات در کشورهای مختلف، متفاوت خواهد بود و برای مثال احتمالا در ایالات متحده این دستگاه‌ها با قیمت بسیار پایین‌تری عرضه می‌شوند. علاوه بر این، باید به این موضوع اشاره کنیم که تمام اطلاعات این برگه غیررسمی هستند و نمی‌توان بطور کامل آن‌ها را تایید کرد.

منبع:ایستنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 1
    مرگ بر آمریکا و اقتصادش
  • رضا IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    1 1
    جانم آيفون پرومكس ! لامروت نادخ خفنه !
  • رهام IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    اگه ایران بیاد قیمتش حدود 30 تومن باشه میخرم .الانم 13 دارم گرفتم قبلا حدود 25 تومن .ولی خیلی باحاله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس