کد خبر 1415531
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
اربعین

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: جهت پیشگیری از تنش و برای اطمینان، نسخه کاغذی داروهای مجاز همراه خود را از پزشک معالج تهیه نموده و همراه خود داشته باشند.

به گزارش مشرق، فریدون رحمانی امروز در خصوص رعایت موارد بهداشتی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین گفت: مسافران سعی کنند از مکان‌هایی که حداقل از لحاظ ظاهری سلامتشان مورد تایید است مواد غذایی تهیه کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه باید از خوردن برخی مواد غذایی مانند سبزیجات و سالاد حتی‌الامکان اجتناب شود، بیان کرد: زائران سعی کنند از غذاهای کاملا پخته و تازه استفاده کنند.

وعده‌های غذایی را افزایش ندهید

رحمانی ادامه داد: در طول مسیر پیاده‌روی، خوردن باید به همان وعده‌های معمول صبحانه، ناهار و شام منوط شود و از مصرف وعده‌های زیاد و غیرمعمول، به خصوص میان‌وعده‌های پروتئینی و چرب اجتناب شود.

وی اظهار داشت: بدن نباید کم‌آب نگه داشته شود و زائران باید مرتب از آب و مایعات سالم استفاده کنند تا بدنشان دچار کم‌آبی نشود.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری توضیح داد: زائران و مسافران در رابطه با تهیه انواع غذاهایی که در طول مسیر طبخ و توزیع می‌شود باید سعی کنند به موکب‌های باهویت مشخص و حتی‌المقدور ایرانی مراجعه کنند.

رحمانی اظهار کرد: سعی کنند از ظاهر غذایی که تهیه می‌کنند تشخیص دهند سالم است.

وی بیان داشت: زائران از هر مکانی برای نشستن استفاده نکنند چراکه امکان نشتی فاضلاب و تجمع زباله وجود دارد و باید به بهداشت محیط محل اقامت دقت شود.

با تنظیم ساعات پیاده‌روی و استراحت از گرمازدگی پیشگیری کنید

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در خصوص پیشگیری از گرمازدگی، تشریح کرد: بهتر است در ساعات نزدیک به ظهر به خصوص از ساعت ۱۱ قبل‌ازظهر تا ۳ بعدازظهر پیاده‌روی را متوقف نموده و استراحت کنند.

رحمانی ضمن اشاره به اینکه با توجه به عرق کردن در طول روز، احتمال سرماخوردگی پس از تغییرات جوی یا مواجهه با کولر در محیط‌های سرد وجود دارد، عنوان کرد: زائران حداقل یک‌دست لباس گرم همراه داشته باشند که در صورت تغییرات جوی احتمالی و احساس سرما خود را بپوشانند تا در ادامه مسیر و پیاده‌روی دچار مشکل نشوند.

وی در رابطه با بیماری‌های تنفسی خاطرنشان کرد: در فضاهای باز نیازی به زدن ماسک نیست اما رعایت فاصله اجتماعی افراد از یکدیگر در حد ۱.۵ متر لازم است.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری اضافه کرد: در فضای بسته و تجمعات باید از ماسک استفاده شود.

در انجام امورات بهداشتی یاری‌گر باشید

رحمانی توصیه کرد: از مواجهه با هر فرد دارای علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی و گلودرد خودداری شود.

وی ضمن تاکید بر یاری رساندن به یکدیگر در امورات بهداشتی در طول مسیر، بیان کرد: زائران اگر با فرد بیماری مواجهه پیدا کردند وی را به نزدیک‌ترین واحد درمانی راهنمایی و یا منتقل کنند.

نسخه کاغذی داروهای خود را همراه داشته باشید

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با اشاره به اینکه مسافران داروهای مصرفی خود را به میزان ۲ برابر معمول همراه داشته باشند، تاکید کرد: جهت پیشگیری از تنش و برای اطمینان، نسخه کاغذی داروهای مجاز همراه خود را از پزشک معالج تهیه نموده و همراه خود داشته باشند.

رحمانی خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت فردی، محیط، آب و غذا و مراقبت‌های تنفسی حفظ سلامت شما و سایر همراهان را تضمین خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس