کد خبر 1415549
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
اقلیم کردستان

به دلیل اختلافات حقوقی میان اربیل و بغداد و در نتیجه کاهش سرمایه گذاری های نفتی، تولید نفت در اقلیم کردستان عراق به نصف کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، به دلیل کاهش سرمایه گذاری ها و همچنین اختلافات اربیل و بغداد، میزان تولید نفت در اقلیم کردستان عراق به نصف کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش ، تولید روزانه نفت اقلیم کردستان بیش از ۵۵۰ هزار بشکه بوده که حدود ۸۵ درصد آن از طریق بندر جیحان ترکیه صادر می‌شود که فروش این مقادیر صادراتی، نزدیک به ۹۰ درصد منابع خزانه داری عمومی اقلیم کردستان عراق را تامین می کند.

این گزارش افزود: به دلیل اختلافات حقوقی میان اربیل و بغداد، سرمایه گذاری ها و استخراج نفت در این اقلیم کاهش یافته و انتظار می رود که میزان تولید تا سال ۲۰۲۷ تقریبا به نصف (۲۴۰ هزار بشکه) برسد.

بغداد می گوید که نفت و گاز، دارایی همه مردم عراق است و دولت مرکزی اختیار انحصاری استخراج و صادرات مشتقات نفتی در مناطق مختلف کشور از جمله اقلیم کردستان را دارد، اما اقلیم کردستان حاضر به پذیرش این مسئله نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    7 0
    اگر درآمد نفت متعلق به کردستان عراق است چرا از آن در آمد برای تعمیر و نگهداری میادین نفتی استفاده نمی کند. البته جواب واضح است. درآمدهای نفتی در حسابهای بانکی مسعود بارزانی و خاندان فاسد بارزانی در سویس و سراسر دنیا واریز می شود و تنها اندکی از آن برای حقوق کارمندان و مزدوران پیشمرکه در اقلیم کردستان هزینه می شود.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    5 1
    وقتی دولت مرکزی عراق به ناحیه کرستان خودمختاری داد باید پی نفت دزدی را هم به تن خود بمالد، یعنی انتظار دارد که کردستان بگوید بفرما نفتی که در اقلیم است را شما استخراج کن!! ؛ الا کردستان ادعای کل مناطق نفت خیز موصل را هم دارد، مانند حکومت باکو دست در دست رژیم اسرائیل داده و کانون ناامنی و توطئه در منطقه شده است
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    3 2
    متاسفانه طرح تولد کشور کردستان از شکم ترکیه شروع شده
    • ... IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      3 0
      پایگاهای جاسوسی اسرائیل نشون میده که از شکم غربی ها درامده نزدیک بود اسرائیل 2ساخته بشه که ایرانو ترکیه جمعش کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس