کد خبر 1415967
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
واکنش پوتین به اقدام اروپا علیه گردشگران روسی

ولادیمیر پوتین در سخنانی در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا در قبال صدور روادید گردشگران روسی اعلام کرد که مسکو اقدام تلافی‌جویانه انجام نخواهد داد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که روسیه هیچ گونه محدودیت روادید برای شهروندان خارجی در تلافی اقدامات مشابه اعمال شده توسط اتحادیه اروپا اعمال نخواهد کرد.

پوتین طی سخنرانی در «مجمع اقتصادی شرق» در ولادی وستوک، به صراحت اعلام کرد که مسکو به کسی اجازه نخواهد داد اراده خود را بر این کشور تحمیل کند و این نشان می‌دهد که روسیه تنها در راستای منافع خود عمل می‌کند.

وی گفت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه احتمالاً از این گفته‌های من ناراحت خواهد شد ولی باید بگویم که نیازی به انجام کاری که منافع ما را برآورده نمی‌کند، وجود ندارد. مسکو از دیدن دانشجویان و بازرگانان خارجی در کشورش خوشحال خواهد شد چون بسیاری روسیه را دوست داشته و به آن اعتماد دارند.

اظهارات رئیس جمهور روسیه پس از آن بیان شد که اتحادیه اروپا هزینه‌های بیشتری برای صدور روادید گردشگران روسی اعمال کرده است. چند کشور از جمله لهستان، جمهوری چک، استونی و لتونی صدور روادید برای شهروندان روسیه را متوقف کردند.

«مجمع اقتصادی شرق» از سال ۲۰۱۵ هر ساله و با هدف جذب سرمایه‌گذاران خارجی در روسیه برپا می‌شود. این مجمع بین‌المللی امسال نیز از روزهای گذشته در شهر «ولادی ووستوک» روسیه آغاز شده و تا فردا ادامه دارد. ( ۱۴ تا ۱۷ شهریور)

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد.

از روز پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ همزمان با آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    2 1
    بابا بچه زرنگ معلوم پول اروپایی جماعت خیلی خوب مزه داده
  • شهاب IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    4 1
    شیر فلکه گاز رو کلا ببنداز فردا روسی صحبت می کنن
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      1 0
      چه چه میزنن...نه فقط صحبت.
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      0 0
      تو هم اینجوری یاد گرفتی شهاب !
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    جراتش رو نداری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس