کد خبر 1416032
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
۱۰۹ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند/ ۶۹ مورد تیمار حیات وحش

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به دستگیری ۱۰۹ متخلف محیط زیستی از ابتدای سال در استان گفت: ۶۹ مورد تیمار و رهاسازی گونه های جانوری نیز انجام شده است.

به گزارش مشرق، مسعود مستقیم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۱۰۹ نفر شکارچی غیر مجاز و متخلف زیست محیطی از ابتدای سال جاری تا مورخ شانزدهم شهریورماه در خراسان جنوبی توسط یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت و محیط زیست استان خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت کشف و ضبط لاشه متعلق به تعداد ۲۳ رأس قوچ وحشی و لاشه تعداد ۶ رأس کل وحشی، ۳ رأس بز وحشی، ۲ رأس آهو، ۲ رأس بره آهو، تعداد ۹ سر خرگوش، تعداد ۱ بزمچه بیابانی و تعداد ۹۳ قطعه کبک و تیهو از شکارچیان غیر مجاز و متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط گردیده است.

دستگیری ۳۹ متخلف حین و قبل از شروع شکار بوده است

مستقیم با اشاره به اینکه دستگیری تعداد ۳۹ نفر از شکارچیان غیر مجاز در حین شروع به شکار و قبل از انجام شکار غیر مجاز حیات وحش بوده، گفت: از شکارچیان غیر مجاز و متخلفین زیست محیطی مذکور تعداد ۲۹ قبضه انواع مختلف سلاح‌های شکاری ساچمه زنی، گلوله زنی، خفیف و تعداد ۱۶ قبضه انواع مختلف سلاح‌های غیر مجاز جنگی کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تعداد ۶۹ مورد تیمار و رهاسازی انواع گونه‌های جانوری نیز از ابتدای سال جاری تا مورخ شانزدهم شهریورماه توسط یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی انجام گرفته است.

مسعود مستقیم با اعلام این خبر افزود: حال حاضر مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی از ضریب امنیتی بسیار بالا و مطلوبی برخوردار می‌باشند.

وی بیان‌کرد: خراسان‌جنوبی از جمله استان‌هایی محسوب می‌شود که از تعداد ۲۰ منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در سطح کشور برخوردار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی یادآور شد: یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی در ۲۴ ساعت شبانه روز از آمادگی کامل جهت اعزام و پیگیری هر گونه تخلف زیست محیطی برخوردار است.

نمونه‌ای زیبا از مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط زیست

مستقیم با اشاره به مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط زیست و کمک به حیات وحش خراسان جنوبی گفت: به عنوان مثال در یک نمونه آقای معروف یکی از معلمین شناخته شده و محیط زیستی شهرستان نهبندان با احیای یک چشمه و آبشخور برای حیات وحش در نزدیکی روستای خودشان تصاویر زیبایی از تنوع زیستی در آن منطقه را خلق کردند.

وی یادآور شد: اگر همه افراد جامعه در حوزه محیط زیست اینگونه تلاش و یا حساسیت داشته باشند بی شک نه تنها محیط اطرافمان از آب، هوا و خاک سالم‌تری برخوردار خواهد بود بلکه همه مخلوقات الهی با امنیت در این کره خاکی زندگی خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    1 0
    مشرق لطفا خبر آزادی این متخلفان را هم بعدا منتشر کن
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      0 1
      ان شاءالله مشرق خبر آدم شدن تو رو منتشر کنه
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    0 0
    4 روز دیگه آزاد میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس