حملات هوایی به مقر تروریست‌ها در ادلب با بیش از 120 کشته

در جریان حملات جنگنده‌های روسیه به یک اردوگاه متعلق به تروریستها در شمال غرب سوریه، بیش از صد و بیست تروریست کشته شدند.

به گزارش مشرق، مرکز روسی آشتی در سوریه شامگاه روز پنجشنبه از حمله به مواضع گروههای تروریستی حاضر در استان ادلب در شمال غرب سوریه خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مرکز گزارش داد، جنگنده‌های روسیه، یک اردوگاه متعلق به تروریستها را در منطقه «الشیخ یوسف» واقع در ریف ادلب، منهدم کردند.

این مرکز خبر داد که در جریان این حملات، بیش از ۱۲۰ تروریست از پای درآمدند. این تروریستها در شمال سوریه تحت حمایت ترکیه و کشورهای غربی قرار دارند.

منابع روس فروردین ماه گذشته خبر دادند که گروه جدیدی از عناصر مسلح خارجی عضو گروه‌های  تروریستی حراس الدین، انصار التوحید و هیئة تحریر الشام استان ادلب در شمال غرب سوریه را به مقصد اوکراین ترک کردند.

این منابع گفتند که تعداد افراد مسلحی که در دو دسته عازم اوکراین شدند به ۸۷ نفر رسید که اغلب آنها عراقی، چچنی، تونسی و فرانسوی هستند.

هیئة تحریر الشام وابسته به جبهه النصره در ادلب این عناصر را به شهر سرمدا در پنج کیلومتری شرق مرزهای سوریه با ترکیه انتقال دادند و پس از آن این عناصر روز شنبه وارد خاک ترکیه شدند و از آنجا عازم اوکراین شدند.

منابع رسانه‌ای اسفند ماه گذشته هم از ورود نزدیک به ۴۵۰ فرد مسلح دارای تابعیت عربی و خارجی از استان ادلب سوریه به اوکراین برای مشارکت در نبرد علیه نیروهای روسیه خبر دادند.

«یِوگِنی گراسیموف» معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه هم ۲۳ تیر ماه گذشته خبر داد که تروریست‌های جبهه‌النصره برای انجام دادن اقدامی تحریک‌آمیز با استفاده از مواد شیمیایی در ادلب آماده می‌شوند.

گراسیموف گفت که اعضای این گروه تروریستی کانتینرهای حاوی مواد سمی را به استان ادلب آورده و قصد دارند نیروهای سوری را به حمله شیمیایی متهم کنند.

پیش از این نیز، یگان‌های شناسایی ارتش سوریه یک گروه مسلحی که سعی داشت به سمت پایگاه‌های نظامی واقع در خط تماس در اطراف شهر سراقب در حومه ادلب جنوبی پیشروی کند، رصد کرده و درگیری شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه و عناصر تروریست به وقوع پیوست.

ارتش سوریه در این درگیری از توپخانه و موشک برای مقابله با عناصر تروریست استفاده کرد.در همین ارتباط یک منبع میدانی گفت که یگان‌های ارتش سوریه توانستند پنج فرد مسلح را کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مجتبی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    24 5
    تسلیت به ترکیه و اردوغان
  • حسین IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    15 2
    این تروریست ہای تکفیری برای عملیات ضد حملہ دراوکراین انتقال دادہ شدند۔اردوقان پدرخواندہ تروریستا با این معاملہ پول خوبی بہ جیب میزند
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    15 3
    تسلیت به اردوغان عزادار شدند
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    7 0
    به درک انشالله نوبت الجولانی
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    4 1
    یعنی روس‌ها نمیدونن این تروریست‌ها از شهر ادلب میرن اوکراین ؟ همونجا تو سوریه از بین ببرن خیلی بهتره... اگر تو اوکراین بمباران بشن بخاطر زوم اخبار روی جنگ اوکراین کلی دردسر برای روسیه درست میشه..‌‌ترکیه هم که منافق اول دنیاست، با همه رفیقم همزمان خنجر هم میزنه
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    6 1
    ترکیه داره توسط دوستان ایران مجازات میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس