کد خبر 1416580
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
شهادت مامور پلیس سمنان در بیمارستان / قاتل در صحنه شهادت دستگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: مأموران اعزامی به صحنه شهادت «محمدجواد رحیمی»، مأمور پلیسی که در دامغان شهید شد، می‌توانستند قاتل را به ضرب گلوله از پای درآورند؛ ولی با او مدارا کردند.

به گزارش مشرق، سرهنگ سیدعلی میراحمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهادت ستوان سوم «محمدجواد رحیمی»، همکار عزیزمان در شهرستان دامغان واقعه‌ای تلخ بود که مظلومیت کارکنان خدوم فراجا و پیچیدگی مأموریت‌های این سازمان مقدس را به‌وضوح نمایان ساخت.

وی بیان کرد: یکی از آرمان‌های ارزشمند فراجا در سال‌های اخیر، تحقیق «یار مهربان» بوده و برنامه‌های متنوع بسیاری برای نهادینه‌سازی این رویکرد در گفتار و کردار پلیس طرح‌ریزی و اجرا شده است که بازخورد آن را در ارزیابی‌های مختلف می‌سنجیم و به‌وضوح نیز می‌بینیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: «یار مهربان» و « پلیس مقتدر»، دو شخصیتی است که پلیس جمهوری اسلامی به هر دو معتقد بوده؛ یار مهربان برای مردم و مظلومان و پلیس مقتدر برای دشمن و مجرمان؛ ولی مهم، جمع این دو صفت در انسان است!

میراحمدی اضافه کرد: شهید والامقام «محمدجواد رحیمی» پس از دریافت خبر بی‌نظمی در بیمارستان در صحنه حضور یافت و چون یار مهربان کنار کادر درمان، یاریگر فرد و خانواده‌ای شد که نیاز به یاری و همراهی داشت.

وی تصریح کرد: برای یار مهربان بودن، «اعتماد» مؤلفه‌ای حیاتی است. مردم زمانی مهربانی پلیس را قلباً باور می‌کنند که اعتماد بینند، رفتار و گفتار محبت‌آمیز دریافت کنند و مطمئناً خشونت مخالف اعتماد است.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: شهید عزیز ما با آغوشی باز و نگاهی پرمهر و رفتاری مهربانانه برای یاری فردی نیازمند به بیمارستان عزیمت داشت؛ ولی اوج نامهربانی، ناجوانمردی و ظلم را دید و به آغوش کشید.

میراحمدی گفت: فراجا و یکایک کارکنان آن، خدمت به مردم را در هر صحنه‌ای تکلیف خود تعریف کرده‌اند و به هیچ بهانه‌ای کمک به مردم را به تعویق نمی‌اندازند.

وی تصریح کرد: حضور شهید رحیمی در بیمارستانی که ده‌ها مأمور انتظام بخش دارد و انجام مأموریتی که به دلایل مختلف می‌توان آن را خارج از چارچوب مأموریت‌های پلیس دانست، این رویکرد خالصانه و مجاهدانه را اثبات می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان اضافه کرد: علاوه بر آن، بر اساس قانون به‌کارگیری سلاح ، مأموران اعزامی در صحنه جنایت نیز می‌توانستند قاتل را به ضرب گلوله از پای درآورند؛ ولی با نرمشی قهرمانانه، او را دستگیر و پس از آن نیز به‌تبع مولا علی (ع) با او مدارا کردند.

میراحمدی بیان کرد: پلیس این‌گونه است و بر همین اساس انتظار دارد، از فردی که به کمکش شتافته و سودای یاری او را دارد، یاری ببیند، مهربانی و اعتماد دریافت کند و در چنین صحنه‌ای تنها نباشد؛ شهادت هنر مردان خداست و هنرمند آن است که بداند جان ارزشمندش را کجا، به چه قیمتی و به چه خریداری می‌فروشد.

وی تصریح کرد: شهید رحیمی و همه شهدای عزیز به زیباترین وجه تفسیر آیه ۱۱۱ سوره توبه‌اند؛ آنجا که می‌فرماید: «خداوند از مؤمنان جان‌ها و مال‌هایشان را خریداری می‌کند،..... و این است پیروزی بزرگ».

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: هر چند فراق همکار مؤمن و مخلصی چون شهید محمدجواد رحیمی عزیز برای همه هم‌رزمان و همکارانش سخت و تلخ است و همگی به جایگاه ارزشمند او غبطه می‌خوریم؛ ولی این شهادت مظلومانه، ما را در خدمت به مردم و مظلومان و مقابله با اشرار و ظالمان هوشمندانه‌تر، مصمم‌تر و جدی‌تر خواهد کرد.

میراحمدی گفت: این شهادت مظلومانه را محضر فرماندهی کل قوا، خانواده بزرگوار شهید و دوستان و همکاران و هم‌رزمان ایشان تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. بی‌تردید تمام ابعاد انتظامی اجتماعی و امنیتی این واقعه مورد بررسی و واکاوی قرار خواهد گرفت و همه مؤلفه‌های مهم و مؤثر در آن مطالعه خواهد شد و بر اساس آن تدابیری اتخاذ خواهد گردید تا دیگر شاهد چنین وقایعی در استان سمنان نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    3 2
    متاسفانه استان‌های تهران و البرز و لرستان و خراسان و سمنان و فارس و سیستان و بلوچستان بیشترین میزان جرم جنایت توشون انجام میشه
  • علـی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    5 0
    از اونجایی که معمولاً اراذل و اوباش اهل مطالعه و دیدن هیــچ رسانه‌ای نیستند بجز فضای زهره ماری مجازی از طزیق گوشی و موبایل! باید اعدام در محل جرم انجام بشه و در فضای مجازی هم بشدت انتشار پیدا کنه تا درس عبرت بشه برای بقیه اراذل و اوباش دیگر، بنحوی که به دست سایر همپالکی‌هاشون برسه وگرنه همین آش و همین کاسه خواهد بود...!
  • حسین IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    3 0
    خداوند رحمت کند شهید رحیمی و یادش گرامی.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 1
    به خاطر نادانی هم یکه نفر کشته شد هم یک نفر قاتل . در صورتی که اگر مدارا نمیکرد هم او زنده بود همین قاتل اعدام نمیشد
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    2 0
    جناب معاون فکر کرده داره انشاء یا دکلمه می خونه، اینگونه بیانیه احساسی خوندن اقتدار نظام رو رقیق و آبکی نشون میده و خلافکاران رو گستاخ میکنه
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    2 0
    مدارا با یک قاتل مسلح یعنی چه !؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس