image-20220910153424-1.jpeg

در ماه‌های گذشته برخی رسانه‌های لیبرال و اصلاح‌طلب با حمله سنگین رسانه‌ای به مراسم «اجتماع جشن غدیر در تهران» این اجتماع و گردهمایی مذهبی را مورد هجمه قرار داده و آن را تخطئه کردند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

**********

روزنامه‌های امروز شنبه ۱۹ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که مردن ملکه الیزابت دوم و جانشینی چارلز در انگلیس، آماده شدن مردم جهان برای مراسم اربعین حسینی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

  روزنامه سازندگی ارگان حزب کارگزاران در بخشی از صفحه یک امروز  به مرگ ملکه انگلستان پرداخته و با تیتر «پایان عصر محافظه‌کاری» نوشته است:

الیزابت با اکراه ملکه شد اما سرسختانه بر مواضعش ایستاد و با طوفان‌هایی که حیات سیاسی و شخصی‌اش را درنوردید، مبارزه کرد. بااین‌حال عصر الیزابت با پایان رسید؛ چهره‌ای که میراث‌دار خاندان سلطنتی کلاسیک اروپا بود؛ اما خلاف اسلافش محتاط بود و محافظه‌کاری را پیشه کرد و تا جایی که امکان داشت به نقش نمادین خود پایبند ماند. برخی از ناظران می‌گویند سلطنت ۷۰ ساله الیزابت شاید موجب شد تا بریتانیا از یک قدرت امپراتوری روبه‌زوال؛ قدرتی خسته از جنگ، به یک دولت مدرن تبدیل شود. هرچند باید اعتراف کرد که همه این تحولات ماحصل اراده ملکه نبود بلکه در فضایی محقق شد که او تعریف کرد.

عزای چپ‌ها پس از مُردن ملکه/ راهپیمایی اربعین عوارض دارد، برگزار نکنید!

روزنامه هم‌میهن که مواضع اصلاح‌طلبان تندرو را پوشش می‌دهد در جلد امروز خود را به بریتانیای بعد از ملکه اختصاص داده است.

این روزنامه اصلاح‌طلبی عکسی از ملکه که پشتش به دوربین است، انتخاب کرده و ضمن مقایسه تجربه او از سلطنت که درست برخلاف محمدرضا پهلوی بود، با تیتر «مشروطه ماندن» نوشته است: پادشاهی مشروطه کاری دشوار است. پادشاهی مطلقه می‌تواند همه کار کند و مسئولیت هیچ کار را نپذیرد. پادشاه مشروطه اما باید جلوی خود نگه دارد، اسب سرکش قدرت را لگام زند و تقریباً هیچ کار نکند تا مسئولیت خود را ایفا کرده باشد.

این روزنامه اصلاح‌طلب در سرمقاله‌اش نیز با عنوان «تغییرات انگلیسی یا فرانسوی؟» به دو الگوی فرانسوی انگلیسی برای گذار از سنت‌گرایی به نوگرایی اشاره‌کرده و بدون اشاره به مدل عقب‌افتاده سلطنت آن را نوعی دموکراسی خوانده نوشته است:

حفظ نهادهای سنتی مفید و کم‌هزینه‌تر از تغییر آن‌هاست. مشروط بر اینکه نهادهای سنتی نیز ظرفیت کافی برای تطبیق و هماهنگی خود با شرایط روز و مطالبات روزافزون را نشان دهند. الگوی انگلیسی تغییرات بر الگوی فرانسوی ترجیح دارد. چه در عرصه سیاست، چه در عرصه فرهنگ و اجتماع. تفاوت این دو الگو سرنوشت لویی شانزدهم و ملکه الیزابت است.

عزای چپ‌ها پس از مُردن ملکه/ راهپیمایی اربعین عوارض دارد، برگزار نکنید!

روزنامه ارمان ملی نیز در عکس یک خبر ملکه انگلیس را نمایش داده و در گزارشی با عنوان «آیا شاه پیر؛ جوانبخت می‌ماند؟» نوشته است:

به پادشاهی رسیدن چارلز را شاید با پادشاهی مظفرالدین شاه قاجار در سنین پیری پس از دوران طولانی پادشاهی ناصرالدین‌شاه مقایسه کرد که از او پادشاهی ضعیف ساخت که آغاز افول سلطنت قاجار در زمان او صورت گرفت؛ اما نباید از تفاوت ایران عصر قاجاری و بریتانیای قرن بیست‌ویک در سطح توسعه سیاسی و جایگاه سلطنت در نظام سیاسی دو کشور به‌آسانی گذشت.

آرمان ملی که گویی مدل حکومت سلطنت را مطلوب فرض کرده است در ادامه می‌نویسد:

پادشاه در ایران قاجار و پس‌ازآن مالک الرقاب و حکمران واقعی ممالک محروسه بود، ولی در انگلیس این نقش گرچه هنوز اهمیت زیادی دارد، ولی نقشی بیشتر تشریفاتی است و قدرت سیاسی کشور در دست پارلمان و دستگاه اجرایی قرار دارد. ازاین‌جهت سلطنت در عصر چارلز بیشتر شاهد دور شدن از تأثیرگذاری واقعی خواهد بود.

عزای چپ‌ها پس از مُردن ملکه/ راهپیمایی اربعین عوارض دارد، برگزار نکنید!

روزنامه شرق نیز  به استقبال شاه جدید در انگلیس رفته و نوشته است:

عصر ملکه الیزابت دوم عصر پنجشنبه با ثبت طولانی‌ترین دوره سلطنت در بریتانیا به پایان رسید؛ ۷۰ سال و شش ماه و دو روز. حدود دو سال کمتر از لویی چهاردهم پادشاه فرانسه در قرون هفدهم و هجدهم که طولانی‌ترین دوران سلطنت در اروپا را داشت. جالب اینکه در هنگام تولد الیزابت در سال ۱۹۲۶، هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد تاج‌وتخت سلطنت به او برسد.

عزای چپ‌ها پس از مُردن ملکه/ راهپیمایی اربعین عوارض دارد، برگزار نکنید!

روزنامه وطن امروز برخلاف روزنامه‌های اصلاح‌طلب به استقبال مرگ ملکه رفته و می‌نویسد:

مرگ آخرین نماد استعمار پیر الیزابت دوم پس از ۷۰ سال سلطنت بر انگلستان سرانجام در ۹۶ سالگی اسیر مرگ شد انگلیس در طول ۷۰ سال سلطنت الیزابت دوم اقدامات جنایتکارانه متعددی، از رقم زدن کودتای ۲۸ مرداد تا حمایت از صدام را علیه مردم ایران مرتکب شد.

وطن امروز در ادامه گزارش خود نوشته است:

 اگر در مردادماه ۳۲ رادیو بی‌بی‌سی فارسی رمز کودتا علیه انتخاب مردم ایران را اعلام می‌کرد، امروز رسانه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی که مشخصاً وابسته به ملکه و در خدمت سیاست‌های انگلیس است، علیه مردم ایران فعالیت می‌کند. این شبکه فارسی‌زبان از زمان تأسیس خود تا به امروز در مقاطع مختلف نشان داده است که هدفی جز ایجاد آشوب و حمله به روان مردم ایران ندارد. فعالیت این شبکه در روزهای فتنه ۸۸ و همچنین غرض‌ورزی آن در پوشش اخبار مربوط به ایران بیانگر خباثت بخش فارسی رسانه ملکه تازه از دنیا رفته انگلیس است.

عزای چپ‌ها پس از مُردن ملکه/ راهپیمایی اربعین عوارض دارد، برگزار نکنید!

روزنامه جوان نیز به تشریح آینده انگلیس بعد از مرگ ملکه پرداخته و نوشته است:

شاهزاده چارلز که جانشین ملکه می‌شود، به دلیل فسادهای اخلاقی و اقتصادی با کمترین محبوبیت ممکن در کشورش مواجه است. این در حالی است که ملکه به دلیل مقبولیت میان تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی بریتانیا، به‌عنوان کنترل‌کننده روابط جناح‌های مختلف به شمار می‌رفت که اختلافات درزمینهٔ برگزیت یکی از مثال‌های برجسته در این زمینه است. با مرگ الیزابت دوم احتمالاً درگیری‌های داخلی درون‌حزبی و بین‌حزبی در بریتانیا بیشتر خواهد شد. بحران‌های اقتصادی کنونی در بریتانیا می‌تواند گرایش به سمت نظام سیاسی جمهوری را نظیر آنچه در فرانسه و آلمان هست، افزایش دهد. از طرفی دیگر امکان دارد که حزب حاکم محافظه‌کار و اعضای تندرو این حزب را به سمت سیاست‌های رادیکال و یکجانبه‌گرایانه در مباحثی نظیر مهاجران و روابط با اتحادیه اروپا هدایت کند.

عزای چپ‌ها پس از مُردن ملکه/ راهپیمایی اربعین عوارض دارد، برگزار نکنید!

وحشت از برگزاری مراسم اربعین در روزنامه اصلاح‌طلب

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «بگذارید مردم آزاد باشند» نوشت: در ایران، علاوه بر آنچه به‌عنوان راه‌پیمایی اربعین در مرزهای عراق و داخل آن کشور صورت می‌گیرد، اقدامات دیگری از قبیل راه‌پیمایی و پیاده‌روی برای زیارت امام رضا علیه‌السلام در ایام آخر صفر نیز باب شد و حتی اقدامی تحت عنوان «جاماندگان اربعین» هم صورت گرفت که از میدان امام حسین تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و در شهرستان‌ها هم در نقاطی که تعیین می‌کنند صورت می‌گیرد.

عزای چپ‌ها پس از مُردن ملکه/ راهپیمایی اربعین عوارض دارد، برگزار نکنید!

در ادامه این مطلب آمده است:

 این‌ها هم با برنامه‌های دولتی و به کمک دستگاه‌های مختلف رسمی انجام می‌شوند و به‌طور طبیعی عوارضی هم دارند که این روزها مشاهده می‌شوند. این عوارض را نمی‌توان نادیده گرفت و باکرامت انسانی در تضاد ندانست.

در ماه‌های گذشته برخی رسانه‌های لیبرال و اصلاح‌طلب با حمله سنگین رسانه‌ای به مراسم «اجتماع جشن غدیر در تهران» این اجتماع و گردهمایی مذهبی را مورد هجمه قرار داده و آن را تخطئه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    29 13
    رییس جمهور دستور بدهد مشکلات پیاده روی اربعین هم مانند اجاره خانه و قیمت ها و ...حل شود.
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      43 21
      مگر حسنک وزیر و ظریف الممالک و سایر نخبگان در دولت قبل همه این ها را بالمرّه حل نکرده بودند؟! فراموشکار شده ای!!!!
    • من IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      7 7
      خخخخ 7000 صفحه برنامه هم برای این داره توجه کردی هر کاری رو دست گذاشت روش داغون شد خخخخ
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      2 2
      روزنامه اطلاعات یک فرد مورد دار عهده دار آن شده اخیرا در مورد سفر اربعین لجن پراکنی کرده
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      4 1
      کدوم مشکلو میگی؟بورس؟مسکن؟دلار؟تورم خوراکی؟؟؟مرغ؟؟؟؟؟دیروز مرغه تو مرغ فروشی صداش در اومد می گفت بخدا گرون می فروشی
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      1 1
      باشه همون طوری که روحانی رونق اقتصادی ایجاد کرد ..
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    34 13
    خدایا میشه این جماعت غربزده و سرمایه اسرائیل و انگلیسی دوست! زودتر بپیوندند به ملکه مهربان و دوست داشتنی شان
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      14 7
      روشنفکرانی مانند زیباکلام و تاجزاده و سریع القلم و هرمیداس و سایر عناصرشلن تحت عنوان اصلاح طلبان حتا بیش از آن که شیفته نوع حکومت انگلیس باشند، شیفته خود انگلیس و انگلیسی ها هستند! به قول حافظ: لطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرمایی!!!!
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      2 1
      مشرق چرا نسبت به آن فرد نامحرمی که مسوول روزنامه اطلاعات شده و هشدار دادیم نباید آن نفوذی مسوول می شد و الان توهین کرد به اربعین چیری نگفتید؟
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      6 1
      دوست عزیز با پیوستن این جانوران به مامان ملکه شان دردی را دوا نمیکنه که اگر میکرد بعد مردن آخوندزاده ها و فروغی ها و... حل میشد،باید این ذهنیت و خودتحقیری را درمان کرد که بد دردی هست که خیلی سخت درمان میشه...
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      3 6
      سرمایه اسراعیل شما هستید که مانع احیای برجام شدید.اسراییل دشمن بزرگ برجام پیروز شد اما این از قدرتش نبود از حماقت شما بود و همکاریتان با انها بارز بود
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      4 0
      اول بگو ببینم برجام قرار بود چی بگیری و چی بدهی تا به پیروزی برسیم!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    6 4
    نماینده مردم قصر شیرین گفت: مردم بر اساس سیاست‌های دولت برنامه‌ریزی می‌کنند؛ وقتی اعلام می شود تمام امکانات برای ۵ میلیون نفر آماده شده وآنها به راحتی می‌توانند بروند و بازگردند، این اینگونه اطلاع‌رسانی ناشی از بی‌تجربگی است .
  • NL ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    14 11
    متاسفانه رسانه های ملکه گور بگور شده در ایران آزادانه فعالیت میکنند حتی بعد از مردنش. اصلاحطلبا فرقی با پسماندهای رژیم طاغوت وابسته به انگلیس و آمریکا ندارند
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      7 8
      باید این روزنامه های غربگدا رو بست و موبایل های دوربین دار قدغن شود و آب به آسیاب دشمن نریخت
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      13 8
      مردم خودشان انتخاب کردند اینجوری زندگی کنند.
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      3 1
      کدوم مردم چی میگی؟! اصلاحطلبا؟
    • NL ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      4 0
      ایرانیها نفرت زیادی از انگلیس استعمارگر دارند اینکه اصلاحطلبا اینقدر آشکار به این کشور دلبسته هستند نشون میده مسئله پول و خیانت هست.دیگ پلوی ملکه!
  • آرش IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    10 0
    تقصیری ندارند.المامور المعذور!
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      4 0
      و البته کاسه لیس خودتحقیر
  • حسین وار IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    8 9
    سلام.شما دلتمردان که نمیتوانید مرزها را کنترل وزایرین راخدمات دهیدچرا اینقدر تبلیغ .چرا اینقدر دروغ.
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      2 0
      برای اینکه یه عده به نام زائرین و به کام خود کار می کنند. این عده همان ها هستند که برای فساد خود مرتب در کشور بحران ایجاد می کنند.
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      1 0
      معاویه وار همه را به مثل خود میبینی، دروغگو و ....
  • عطار IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    9 5
    این روزنامه های افساد طلب حتی از خود خاندان سلطنتی بریتانیا هم بیشتر عزادار هستند.
    • خخخخ IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      1 3
      از پوتین یاد بگیر
    • من IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      آخرین تیر پوتین
  • ع‌ IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    5 8
    اقایان‌محترم‌ آنها اصلاح طلب‌و‌لیبرالگرا شما‌که‌حزبالهی‌هستی‌کجا‌گفتند‌بچه‌کوچک‌را‌در‌این‌هوای‌کرم‌به‌راهپیمایی‌ببرید‌و‌مشگل‌ایجاد‌کنید‌اینقدر به‌افراد‌تهمت‌نزنید‌
    • علی IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      1 2
      کجا گفتند نبرید /
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      0 2
      تقصیر مردم است.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    18 8
    کشور دوست و برادرتون لبنان هم ۳ روز عزای عمومی برای ملکه اعلام کرد
    • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      6 3
      دولت و لبنان منظورته؟داداش نه الکاظمی نه نخست وزیر لبنان نه نخست وزیر فلسطین هیچکدوم نماد مقاومت نیستن... حسن روحانی هم نبود یه ذره فکر کن ببین عقل داری یا نه جا حرافی.مگر اینکه پول میگیری یا از تیرانا تماس میگیری...
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      4 0
      لبنان یک کشور یکدست نیست ، لبنان از انواع مذاهب مسلمان تا مسیحی و ... تشکیل شده جبهه مقاومت لبنان حسابش با لبنان متفاوت
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      4 1
      آلبانی دولت تلاشس رو میکنه ولی غربگداها موجب فاجعه پیاده روی اربعبن شدند.
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      0 0
      بازد با پهباد غربگداهای لبنان رو هم زد
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      4 0
      البانی سوختیااا.
    • سید IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      5 1
      برادر ما سید حسن نصرالله است. از قضا اونی که عزای عمومی اعلام کرده برادر شماست.
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      2 7
      ما ایرانی ها هیچ کدام از انگلستان خوشمان نمی آید(به دلایل عدیده) اما خوشمان بیاد یا نیاد 2 میلیارد و 550 میلیون نفر از حمعیت جهان زیر بیرق این خانم بودند و حالا هم که فوت کرده همگی رفتند زیر برق پسرش چارلز سوم. حالا مسئولین و تلویزیون ما فقر فرهنگی و تاریخی و ... دارد که چنین کودکانه با موضوع برخورد کردند
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      7 0
      ۱۷:۰۲ اگه دولت لبنان اعلام هم کرده باشه تازه میشه مثل تو و دوستان ایرانی ات(البته شناسنامه ای ایرانی هستند) که نان ایران را خورده و لگد میزنند اما سنگ ملکه ایکبیری منگلستان را به سینه میزنند پس ....
    • کامنت اعصاب خورد کن IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 0
      شر چرا می گی ما ایرانی هستیم با هیچ کجای دنیا هم مشکل نداریم و از هیچ کدام هم بدمون نمی یاد
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    3 0
    یک عده بی‌دین یا دارای پوسته دین ادعا می‌کنند حضور پرشور مردم در مراسم اربعین به خاطر تبلیغ دولتمردان بوده! اولا این‌‌ها کسانی اند که همیشه ادعا کرده‌اند مردم دولت را قبول ندارند! ثانیا، مردمی که ما می‌بینیم به تبلیغ کاری نداشته اند‌. شوق به ارزش‌های الهی آن‌ها را به حرکت و حضور در صف گسترش‌دهندگان اسلام و انشاء الله مقدمه‌سازی ظهور رسانده. ثالثا، اگر مردم به دولتی این قدر اعتماد دارند که شما ضد مردمید! پس سنگ چه کسی رو به سینه می‌زنید. کسی منکر ازدحام و مشکلات نیست. اما ربط دادن عزاداری مردم به دولت، کار دشمن است و این افراد حراف هم قطعا دشمنند.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    2 1
    خاک بر سر افساد طلبان لقمه حروم خودش رو اینجا نشون میده بار الها یه عجوزه عفریته رو بردی از سرزمین انگل ستان یه عجوزه تو ایران هست با این تفاوت که عجوزی اولی برای کشور خودش خدمت کرددومی پشت سر هم خیانت این عجوز رو به اون یکی عجوزه ملحق کن امین
  • سعید رضایی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    4 0
    السلام علی الحسین
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    2 0
    اون وضعیت توزیع اقلام و مایحتاج ضروری بین مردم در دولت حسن روحانی با کرامت انسانی تضادی نداشت ؟ کجای راهپیمایی اربعین با کرامت انسانی در تضاد هست !؟
  • م IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    3 1
    معاون شیطان به او پیوست . ملکه انگلیس به تنهایی یکبار به اندازه جمعیت دنیا را باجنگ افروزی نابودکرد
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      3 0
      دقیقا و شیطان سخت ترین روزهای عمرش را میگذرونه که شاگرد اولش را از دست داده
  • IQ ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    4 0
    سلام صبح از مرز خارج شدیم و الان تو مسیر نجف هستم تو کشور خودمون هیچ مشکلی نیست مردم عراق هم بسیار خونگرم استقبال میکنن تنها مشکل خودرو برا جابجایی زوار از مرز تا عتبات هست ایشالا اگه خدا توفیق بده نایب الزیاره همه افرادی که دوس داشتن بیان و نتونستن هستم
  • SE ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    4 0
    خیلی حالشون بده هم ملکه شون مرده هم عوارض اربعین نفسشون رو گرفته
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    4 0
    قطعا برای غربگداها عوارض شدید تنفسی و تهوعی داره
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    2 0
    اف بر اصلاح طلبان فاسد غربگدا و منافقین خلق..مملکت هرچی بدبختی سرش میاد از دست ....به نام غربگداست که لابلای نظام نفوذ کرده اند و مهره های دشمنان هستند
  • DE ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    3 1
    آماده شدن مردم جهان برای اربعین
  • سعید رضایی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    3 0
    چپها همیشه با آرامش مردم عزا میگیرند
  • علی DE ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 4
    اگراین ملکه بدبود چرا تمام روزنامه های ایران برای ایشان تیتر زدند وحتی سیمای جمهوری اسلامی ساعتها راجع به ایشان وزندگی وحکومت ایشان برنامه پخش کرد
    • سید IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      0 0
      اتفاقا
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    1 0
    مشکلات اربعین رااصباح طلبها اگربودند حل میکردن. روحانی رابگویید حل کنه متل بنزین که جمعه خبردار شد وواکسن که اینقدر خریده بود که روزی 750 کشته داشتیم، تمرین ظهور تمرین سختیها ست آنهم درکشور جنگ‌زده عراق ومردم مظلوم ومخلص آن هرچند ندی آن دولتی اصلاح طلب غربگداونفوذی مثل مادرانجاهم مانعندبرای دین ومذهب
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    2 0
    دولت عراق، همان رَویه آل سعود را پی گرفت! آل سعود با ایجاد مانع بر سر راه حجاج در عَرفات باعث ازدحام در یک نقطه شدند و عزیزانمان از فرط گرما و فشار جان باختند. چند روز پیش دولت عراق مانع از عبور روان زوّار اربعین شدند و و با سنگ اندازی و بستن مرز سبب ازدحام جمعیت شدند و با رایزنی مقامات ایرانی بالاُخره مرز را باز کردند اما به هدف خود رسیدند. شیعیان ایران و پاکستان و.. اول به لطف و عنایت امام حسین ع و بعد به خدمتگزاری و اخلاص ملت عراق راهی پیاده روی اربعین میشوند و اِلاّ کمترین اعتمادی به همکاری دولت مرکزی الکاظمی ندارند! ممنون حشدالشعبی و ملت عزیز عراق هستیم.
  • FR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    1 0
    دولتی شدن واقعا هولناک است.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    // آذر= آتش // بایجان=پایگاه //در عربی ب=پ و گ=ج // آذربایجان=پایگاه آتش/ آذری ها خانواده سلطنتی آریایی ایرانی زرتشتی بودند که مسئول محافظت از آتش اهورایی در سبلان را به عهده داشتند.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    3 0
    مادر اسلاحات رفت
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    وطن امروزخیلی بانمکه
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      1 0
      با نمک نیست، حقیقت را گفته
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    1 0
    خب ملکه شون مرده. عزاداری نکنن؟؟
  • dehghan IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    1 0
    مجلس شادی سنتی بیشتر برازنده این ماده روباه چپاولگر استعمارگر و استثمار کننده ملتهای اسیایی و افریقایی هست اینا که میگفتن عزاداری برای مردگان خرافات هست حالا چه جوری خودشون عزای عموی اعلام کردن اینم برای یه غارتگر اموال کشورهای تحت مسعمرشون که با زور و لشکر کشی تصاحب کرده بودند
  • حسين DE ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    1 0
    مرگ اين عجوزه فراماسون شيطان 👿 پرست در بين مزدوران داخلى يك هارمونى توأم با اندوه ابدى ايجاد كرده،چونكه بعد از اين كفتار پير اصلاح طلبان و ليبرالها واقعاً يتيم و بى پدر مادر شدند.
  • الیزابت BE ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    کمک
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 0
    یه روانی بی سواد نهایتا اواخر دهه هفتاد یا هشتادی اینجا هست که از دارغوزآباد پیام میذاره . ته سوادش هم غربگدا و آلبانیه. قول میدم تا سر کوچه شون هم نرفته. بسه داداش خودتو پاره کردی! فهمیدیم همه منافقن و از آلبانی تماس میگیرن فقط تو خوبی! راستی چرا نمیری سوریه مافع حرم بشی شهید بشی به فیض برسی؟
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 0
    خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    2 0
    تسلیت به اصلاح طلبان عزیز که در فقدان مادری عزیز و مهربان به سوگ نشسته اند
  • DE ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 0
    ما صبح ۱۳ شهریور از اصفهان حرکت کردیم رفتیم ماشینمون رو مهران در پارکینگ راحت پارک کردیم خیلی راحت هم از مرز مهران رد شدیم وسیله نقلیه عراقی به وفور بود با کرایه نفری ده دینار با یک ون رفتیم کاظمین چند ساعت موندیم بعد نفری پنج دینار با ون رفتیم سامرا نصف روز هم اونجا بودیم باز نفری ده دینار دادیم با یک ون دیگه رفتیم نجف صبح رسیدیم شب بعد نماز پیاده روی رو شروع کردیم کربلا هم یک شب تا صبح بودیم صبح زود با ون نفری ده دینار برگشتیم مهران غذا و آب و اسکان و همه چی هم فراوان بود الحمدلله غروب ۱۸ شهریور هم اصفهان بودیم هموطنان عزیز باید از ایران زود حرکت کنن در شهریای زیارتی هم بیشتر از چند ساعت نمونن اطراق نکنن تا جا برای بقیه باز بشه غذا هم به حداقل اکتفا کنن تا فشار به میزبانان عزیز عراقی وارد نشه
  • DE ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    1 0
    درود بر مشرق و نکته سنجی اش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس