مرندی: بدون پایان یافتن اتهامات بی‌اساس غرب، هر توافقی شکست خواهد خورد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره مذاکرات لغو تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که باید اتهامات بی‌اساس غرب علیه تهران پایان یابد.

به گزارش مشرق،  محمد مرندی کارشناس مسائل بین‌الملل درباره مذاکرات لغو تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران، از رفتار کشورهای غربی علیه تهران به شدت انتقاد کرد.

شبکه العربی قطر به نقل از مرندی گزارش داد که ایران، طرفی نبوده است که توافق هسته‌ای را نقض کند و از آن خارج شود.

وی با بیان اینکه تروئیکای اروپایی، مطیع سیاستهای کاخ سفید هستند، تصریح کرد: ایران به خوبی می‌داند که بدون یک توافق محکم و پایان بخشیدن به اتهامات بی‌اساس غرب، هر توافقی شکست خواهد خورد.

مرندی در پایان خطاب به تروئیکای اروپایی تأکید کرد که برای حصول توافق، باید از خود جرأت نشان دهند.

او چندی پیش به العربی گفت: آمریکا باید به ایران اطمینان دهد که تاریخ گذشته خود را تکرار نخواهد کرد، زیرا این واشنگتن بود که با نقض تعهدات خود، برجام را پاره کرد. بایدن هم سیاست ترامپ را ادامه می‌دهد و ما اجازه نمی‌دهیم گذشته تکرار شود.»

مرندی افزود: «صحبت از پاسخ سازنده برای آنها به این معنی است که ما شرایط آنها را بپذیریم و برای ما به معنای توافق متعادل و قوی است.» او همچنین تأکید کرد که اگر دولت آمریکا صادق باشد، می‌توان ظرف دو یا سه روز به توافق رسید.

جمهوری اسلامی ایران روز ۲۴ مرداد اعلام کرد پاسخ و ملاحظات خود در خصوص پیشنهادات اتحادیه اروپا را ارائه داده است. آمریکا نیز پاسخ خودش را به این متن داده است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پاسخ ایران و آمریکا، هر دو را «معقول» توصیف کرده است.

پس از آن در تاریخ دوم شهریور ماه «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقیمانده در مذاکرات رفع تحریم از طریق هماهنگ کننده اروپایی گفت‌وگوها خبر داد و افزود: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ کننده اعلام خواهد کرد.

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • CA ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    9 24
    با طناب بک شهروند دو تابعیتی نرید تو چاه ابن آدم خطرناک هست
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
      0 0
      امیدواریم همه هموطنان دو تابعیتی مانند جناب آقای دکتر مرندی برای سرزمین پدری خود تلاشگر و دلسوز و خیرخواه باشند
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      4 1
      ایشون قبل انقلاب موقعی که باباش اونجا فوق تخصص میخونده (که اون موقع در ایران اصلا نداشتیم )بدنیا امده اونوقت مقایسه میکنین بااون لجن هایی که خودشون میرن تابعیت میگیرن و قسم میخورن . چجوره دردفاع مقدس که باوجود پسر وزیر بودن رفت جبهه و شیمیایی شد و جون خودشو واسه ما به خطر انداخت و تالب شهادت رفت اشکال نداشت بهش اعتماد کنیم الان مشکل داره ؟همون موقع میتونست بره امریکا چرا رفت خاکریز
    • GB ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      4 5
      دقیقا ، از دوستداران و سینه چاکان جواد نیویورکی هست ایشان که خود هم در امریکا به دنیا آمده آقای مرندی.
    • علی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      6 3
      پسر دکترمرندیه امتحانش رو پس داده یه تار موش می ارزه به کل هیکل شماها
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      2 0
      ماباهم جبهه بودیم چند بار تایک قدمی شهادت رفته
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    8 8
    تنها شرط باید باشه(تحریمها ی ایران وکشورهای شرقی را برداربد تا ماهم تحریمهای نفت گاز قالی پسته زعفران ...را)برداریم
    • علی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      3 0
      آفرین کارشناس من تا حالا فکر میکردم به خاطر تحریم نمی‌تونیم صادرات بکنیم الان با فرمایش شما فهمیدم که ما اونا رو از قالی و زعفران و... محروم کردیم
  • GB ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    21 2
    هیچ توافقی با هیچ متنی استمرار پذیر نخواهد بود و شکست خواهد خورد ، امریکا و نوکرانش بر هیچ توافقی پایبند نخواهند بود . غنی سازی بالای ۹۳٪ و خروج از ان پی تی تنها و تنها راه برای ایران هست.
    • اکبر IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      3 0
      آیا سران آمریکا برده های صهیونیسم جهانی هستند؟ برای مردم فریب خورده آمریکا دعا میکنیم اراده و آزادی خودشان را بدست دیوانگان ای دو حزب ندهند. ایران نباید محدودیتهای برجام قبلی را بپذیرد چون آنرا خودشان پاره و باطل کردند. آژانس انرژی اتمی هم که هیچ کمکی به ما نمیکند جز کارشکنی و محدود کردن توان هسته ای ما!!! پس خروج از آژانس گزینه دیگریست که باید در دستور کار قرار بگیرد.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    7 6
    برای پس کرفتن یونان و ادامه راه برای فتح اروپا، ایران باید به بمب اتم مسلح شود.
    • DE ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      6 0
      یک دود دیگه بزنی در حال فتح مریخیم
  • محمود IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    4 1
    مشگل اصلی نظر آمریکای اروپا نیست تصمیم گیرنده اصلی همان رژیم خبیث و کودک کش صهیونیستی هست.مابقی کشورهای طرف ما کشک
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 3
    درود بر دولت مردمی که پای حقوق ملت ایران ایستادگی میکند.
  • Farhad US ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 2
    آقای مرندی اگر توکل و اتکا بخداوند امام حسین(ع) دارید بزنید زیر میز و بازیها و محاسبات این ملعون ها را بکلی خراب کنید
  • ایرانی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 1
    روتون نمیشه بگید برجام ؟
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    یک سوال: امریکا با خروج از برجام دیگه نمیتونه مکانیزم ماشه رو فعال کنه. اگر ایران هم در پی خروج این شیطان، از برجام خارج بشه آیا مکانیزم رو بچه های شیطان میتونن فعال کنن؟
  • ایران iran IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 0
    هیچ مذاکره ای خصوصا" برجام با آمریکایی ها و غربی ها نمی تواند منافع ملی ایران و ایرانیان را تامین و تضمین کند ، اطمینان داشته باشید آمریکایی ها مجددا" از برجام و تعهدات خودشون سر باز خواهند زد تحریم ها را لغو نخواهند کرد این بازی و توطئه کثیف غربی ادامه خواهد داشت همچنان که بیست سال بدون نتیجه برای ما ایرانیان ادامه داشته و دارد فقط باعث زیان و خسارت های فراوانی برای کشور و ملت ایران بوده ... راه حل مذاکرات نیست .. آزموده را آزمودن خطاست .. باید قوی شویم بازدارندگی اتمی ایجاد کنیم این حق ما ایرانیان هست که قدرت اتمی و حتی بالاتر باشیم .. انشاالله
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      0 0
      احسنت
  • NL ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 0
    یاشاسین ایران ملتی یاشاسین ایران
  • مخلص IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    5 0
    بنده گفته ام و می گویم و بارها خواهم گفت توافق در برجام صورت نمی گیرد . باید دندان پوسیده را کشید .
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    3 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس