کد خبر 1417160
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
اعتراف مربی استقلالی؛ کلاس لوکادیا بالاتر از فوتبال ایران است/ ساپینتو یک مشکل بزرگ دارد/ تصمیمات کی روش را چشم بسته قبول دارم

دستیار سابق فرهاد مجیدی می گوید لیگ برتر ایران هنوز جا نیفتاده است و برخی از تیم ها فرصت بهتر شدن دارند.

به گزارش مشرق، هفته ششم رقابت‌های لیگ‌برتر به پایان رسید و این رقابت‌ها به‌خاطر آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران و تقارن با روزهای فیفادی تعطیل شد. این درحالی است که شاید ۶ هفته برگزاری رقابت‌ها فرصت مناسبی برای ارزیابی کلی رقابت‌ها و پیش‌بینی دقیق روزهای آینده باشد اما می‌توان از طریق برخی شاخصه‌ها تا حدودی به برخی نکات پی برد. بر همین اساس و بعد از برگزاری هفته ششم رقابت‌ها که با برتری تیم‌های مدعی استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر همراه شد، دقایقی با فراز کمالوند، مربی سابق استقلال که حالا در لیگ دسته اول مربیگری می‌کند به صحبت پرداخته و نظرات او را درباره رقابت‌های فصل جاری جویا شدیم.

درباره ۶ هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ‌برتر بحث را آغاز کنیم. با سپری‌شدن این تعداد هفته شاید بتوان ارزیابی خوبی از این رقابت‌ها داشت و حتی برخی مسائل را هم پیش‌بینی کرد.

به نظر من رقابت‌های لیگ برتر در فصل جاری هنوز جا نیفتاده است. به‌طور مثال تیمی مانند استقلال هنوز برای بهترشدن جا دارد؛ چراکه هنوز ساپینتو نتوانسته است ارنج و ترکیب اصلی خود را پیدا کند. هرچند در بازی با نساجی تاحدودی این مساله برطرف شد، با این حال اینکه یک نوع ثبات در تیمی مثل استقلال به وجود بیاید یک مقدار زمان می‌برد و چه‌بسا این زمان طولانی شود و تا هفته‌های دهم و یازدهم هم طول بکشد.

از سوی دیگر با وجود آنکه سپاهان هم مربی خوبی دارد اما هنوز به آن سپاهان باصلابتی که مدنظر است تبدیل نشده و این تیم هم جا نیفتاده است. به همین خاطر هنوز پیش‌بینی زود است اما چیزی که مشخص است و با قطعیت می‌توان درباره‌اش صحبت کرد، این است که تیم‌هایی مانند پرسپولیس، فولاد و گل‌گهر صرف‌نظر از نتایجی که به دست آمده از نوع فوتبال‌شان، شروع بهتری داشته‌اند و قوی‌تر آغاز کرده‌اند اما قطعا در آینده استقلال و سپاهان هم به این جمع اضافه می‌شوند. فکر می‌کنم هنوز مقداری برای قضاوت درخصوص رقابت‌های لیگ‌برتر در فصل جاری زود است اما از بین همین تیم‌هایی که گفتم باید از الان به‌دنبال تیم قهرمان باشیم.

با اضافه‌شدن مربیانی مانند ساپینتو و مورایس این‌طور گفته می‌شد که حضور این مربیان می‌تواند از نظر فنی تحولاتی را در فوتبال ایران به وجود بیاورد. اما دقیقا تیم این دو مربی شروع امیدوارکننده‌ای نداشتند.

علت اساسی این موضوع می‌تواند چیز دیگری باشد. مثلا اینکه نسبت به فوتبال ایران این نفرات شناختی نداشته‌اند اما مربیان ایرانی کاملا لیگ و شرایط فوتبال ایران را می‌شناسند اما آنها شناختی ندارند. شاید یکی از دلایلش همین باشد اما همان‌طور که گفتم برای قضاوت و نتیجه‌گیری یک مقدار هنوز زود است و باید مقداری زمان بدهیم.

از بردیف در تراکتور هم توقع می‌رفت تا این تیم شروع بهتری داشته باشد، هرچند این تیم در همین هفته‌های اخیر بهتر نتیجه گرفته است. تراکتور هم می‌تواند از آن دسته تیم‌هایی باشد که به جمع مدعیان اضافه شود.

حقیقتا از تراکتور بازی‌های زیادی ندیدم و فقط یک بازی این تیم را دیدم و در همین بازی هم این تیم خیلی سرحال نبود اما اعتقادم به این است که بالاخره بردیف هم مربی بزرگی محسوب می‌شود، ضمن اینکه تیم تبریزی هم مثل همیشه از حمایت هوادارانش استفاده کرده و فکر می‌کنم این تیم هم می‌تواند آرام‌آرام خودش را به بالای جدول اضافه کند.

بیشتر بخوانید:

هشدار یک پرسپولیسی؛ لوکادیا را مغرور نکنید

درباره سرخابی‌ها صحبت کنیم. ابتدا درباره استقلال؛ این تیم در ۵ هفته قبلی نوسان زیادی داشت اما در بازی آخر خود نمایش بسیار خوبی را ارائه کرد.

به نظرم استقلال اگر بتواند ترکیب اصلی خود را پیدا کرده و ساپینتو نسبت به نفراتش شناخت پیدا کند، دوباره می‌تواند مثل فصل گذشته مدعی شود. مشخصا هنوز ساپینتو نسبت به نفراتش شناخت کاملی پیدا نکرده چون هنوز دارد آنها را جابه‌جا می‌کند. حالا شاید با این بازی مقابل نساجی که بازی خوب و پرگلی هم از آب درآمد، یک چیزهایی دستش آمده باشد.

استقلال برای موفقیت در لیگ امسال ابزارش را دارد؟

بله ابزارش را دارد اما به‌نظر من مهم‌ترین مشکل ساپینتو این است که شناخت کافی از لیگ‌برتر ایران ندارد.

در بازی مقابل نساجی هم این تیم نشان داد در همه پست‌ها پروپیمان است و فقط یک تمام‌کننده قهار کم دارد.

عرض کردم؛ استقلال تیمش را عالی بسته و آقای آجورلو و تیم مدیریتی استقلال برای این نحوه بسته‌شدن تیم، زحمت زیادی کشیده‌اند اما ساپینتو هنوز یک مقدار در شناخت نفراتش مشکل دارد که این بحث هم طبیعی است و زمان می‌خواهد تا این تیم جا بیفتد.

برخی می‌گویند استقلال پلی‌میکر ندارد، این حرف منطقی است؟

خیر این‌طور نیست و من چنین اعتقادی ندارم و برای بارچندم تاکید می‌کنم مشکل فقط عدم شناخت کافی نفرات است.

به پرسپولیس برسیم. این تیم هم با ۲ تساوی کار را آغاز کرد و سپس ۴ بازی پیاپی را با پیروزی پشت‌سر گذاشت. این تیم هم در حد و قواره‌های قهرمانی خودش را نشان داده است؟

پرسپولیس در این ۶ هفته سرحال‌تر از سایر تیم‌ها نشان داده و این هم به این موضوع برمی‌گردد که گل‌محمدی دو، سه سالی می‌شود که سرمربی این تیم است و به اعتقاد من پرسپولیس هم امسال خیلی خوب یار گرفته است. به‌خصوص این مهاجم خارجی که جذب کرده کلاسش بالاتر از لیگ ماست.

داوری‌ها را چطور می‌بینید؟ دوباره سروصدای همه درآمده و دوباره بحث کمک‌داور ویدئویی در فوتبال ایران این‌بار با شدت بیشتری مطرح شده است.

داوری‌ها هیچ تفاوتی با گذشته نکرده و هیچ تفاوتی هم نخواهد کرد. تا وقتی VAR به فوتبال ایران نیاید همین داوران ما در لیگ‌برتر انگلیس هم قضاوت کنند می‌توانند از پس قضاوت بربیایند، با این تفاوت که آنجا VAR هست و اشتباهات‌شان به حداقل می‌رسد اما اینجا این تکنولوژی هنوز وجود ندارد.

فوتبال ایران درحال پیشرفت است اما از پیشرفت داوری خبری نیست. این موضوع حلقه مفقوده فوتبال ایران نیست؟

من این اعتقاد را ندارم. دنیا به سمت VAR رفته و این بحث داوری را خیلی راحت می‌کند. درواقع هر صحنه مشکوکی باشد یک دقیقه آن را نگاه می‌کنند تا متوجه شوند تصمیمی که گرفته شده درست است یا خیر و غائله خاتمه پیدا می‌کند. این کار را باید انجام بدهیم. اگر شده فوتبال را یک‌سال تعطیل کنند باید زیرساخت‌ها آماده شود و این تکنولوژی را بیاورند و قال قضیه را بکنند تا این بحث تمام شود و برود پی کارش!

با این همه صحنه جنجالی در فوتبال ایران، گرفتاری جدیدی با آمدن کمک‌داور ویدئویی به فوتبال ایران اضافه نمی‌شود؟

شاید این‌طور باشد اما مگر قرار است چند صحنه داوری مرتبط با این قضیه درطول یک بازی ایجاد شود. در هر بازی ۴۰ دقیقه هم به وقت اضافه شود مهم نیست، درعوض آن حق به حق‌دار می‌رسد.

از هر لحاظی، لیگ ایران نسبت به فصول گذشته در فصل جاری تفاوت‌هایی داشته است؟

طبیعتا نمی‌شود چشمان‌مان را ببندیم و بگوییم هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شود. وضعیت زیرساختی ازجمله ورزشگاه‌ها، چمن‌ها و... بهتر می‌شود و من موافقم که داریم پیشرفت می‌کنیم. در این بین بانوان هم به ورزشگاه آمده‌اند و تفاوت عمده می‌تواند همین مورد باشد. الحمدلله درمجموع رو به پیشرفت هستیم.

لیست تیم ملی هم توسط کی‌روش اعلام شد. این بازیکنان که خیلی از آنها با لیست اسکوچیچ مشترک هستند، استحقاق دعوت به تیم ملی را داشتند؟

هر تصمیمی که کی‌روش بگیرد را چشم‌بسته قبول می‌کنم. چون او را قبول دارم و به وی اعتقاد دارم. او می‌آید و همه حواشی را جمع می‌کند و من نسبت به این موضوع دلم روشن است.

بسیاری از لژیونرها به فوتبال ما بازگشتند و موجب شدند لیگ ایران جذاب‌تر دنبال شود. اینها به نیت دیده‌شدن برگشته‌اند یا از نیمکت‌نشینی در تیم‌های خود خسته شده بودند؟

حالا کی‌روش که برگشته دوباره لژیونرهایمان افزایش پیدا کرده و دوباره همه به اروپا می‌روند. نگران این مساله نباشید با این حال من هم قبول دارم این بازگشت به سود فوتبال ایران شده و جذابیت‌ها را افزایش داده اما به‌نظرم بهتر است که بچه‌های ما بیشتر به فوتبال اروپا بروند چون این‌طوری فوتبال ایران پیشرفت بیشتری می‌کند.

درباره تیم خودتان در لیگ یک یعنی خیبر صحبتی ندارید؟

الان زود است بخواهیم در این مورد صحبت کنیم. ان‌شاءالله یک مقدار جلو برویم تا نزدیک نیم‌فصل بتوانیم در این خصوص هم ارزیابی دقیقی داشته باشیم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 6
    حالا دو گروه داریم اکثریت مخالف کیروش و تاج و اقلیت موافق کیروش و تاج.
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      3 1
      91 درصد مردم طبق اعلام برنامه شبکه ورزش مخالف تاج و کیروش بودند، اقلیتی بسیار ناچیز هم مربوط به همسفره ها و ایادی مواجب بگیر آنها هستند، در واقع ملت یکصدا خواهان اخراج تاج و بازگشت اسکوچیچ هستند، کوناه نمیآئیم، تحریم تیم میلی تاج تشکیل تیم ملی مردمی#
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    2 1
    اینکه یک مربی بیگانه ندیده و نشناخته تیم ملی کشورمان را ببندد احساس شرم نمی کنید! فوتبالیست ما هنوز آنقدر بلوغ فکری و شخصیت اجتماعی ندارد که اخلاق، تواضع و بلند نظری معلم و مربی ای مثل اسکوچیج را درک کند، یکی مثل کیروش را میخواهد که وقتی وقیحانه استوری بر علیه مربی اش گذاشت با چماق توی سرش بکوبد یک تیپا و اخراج هم بدنبالش، تاج و رفقایش مردم ایران را مضجکه جهانیان کردند، امیدوارم این تیم میییلی با یک کامیون گل خورده برگردد، تا لا اقل مافیای قالتاق ورزش و فوتبال ریشه اش کنده شده و جناب تاج و رفقایش را دربدر بدنبال سوراخ موش تماشا کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس