جنگنده

رسانه‌ها از اعزام شماری جنگنده برتری هوایی «اف-۲۲» آمریکا به استرالیا برای برگزاری رزمایشی با کشور میزبان خبر دادند.

به گزارش مشرق، شماری از جنگنده‌های برتری هوایی «اف-۲۲» نیروی هوایی آمریکا در حالی روزهای گذشته برای برگزاری رزمایش مشترک عازم استرالیا شدند که هدف از برگزاری این تمرین‌ها ارعاب کره شمالی است.

به گزارش وبگاه «دیفنس نیوز» جنگنده‌های اف-۲۲ آمریکا در یک پایگاه هوایی در شمال استرالیا مستقر شده‌اند و قرار است تمرین‌هایی را با جنگنده‌های «اف-۳۵» میزبان با هدف بهبود قابلیت همکاری بین نیروهای مسلح دو کشوربرگزار کنند.

نیروی هوایی آمریکا ۶ فروند از جنگنده‌های اف-۲۲ خود راعازم این ماموریت کرده است.  «دارن گلدی» معاون نیروی هوایی استرالیا گفت که تمرین اف-۲۲ و اف-۳۵ بخشی از ابتکارات نیروی هوایی ایالات متحده است. قرار است این تمرین‌ها ماه جاری میلادی به پایان برسد.

طی روزهای گذشته نیز رزمایش هوایی چند ملیتی نیز در استرالیا برگزار شد. در رزمایش چند ملیتی در استرالیا، علاوه بر میزبان  آمریکا، ‌انگلیس، کانادا ،نیوزلند ،ژاپن و کره جنوبی نیز حضور دارند. کره جنوبی  در سوخترسان‌های «کی سی -۳۳۰» خود استفاده کرد . این رزمایش بیشتر با هدف ارعاب کره شمالی انجام شد.کره شمالی نیز بر این باور است که این رزمایش‌ها  برای تهاجم به این کشور است.

بعد از شکست مذاکرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا  و «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی  در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی، پیونگ یانگ  تلاش ها برای تقویت زرادخانه اتمی خود را افزایش داده است. کره شمالی   سال گذشته به طور مداوم آزمایش موشکی داشته است.

کیم جونگ اون طی روزهای گذشته  قانونی را امضا کرد که بر اساس آن کره شمالی به عنوان کشور هسته‌ای شناخته می‌شود. پارلمان کره شمالی نیز قانونی که بر اساس آن این کشور به عنوان کشوری هسته‌ای شناخته می‌شود را تایید کرد.

رئیس کره شمالی همچنین تاکید کرد که پیونگ یانک هرگز با خلع سلاح هسته‌ای موافقت نخواهد کرد. قانون جدید به پارلمان این امکان را می‌دهد در صورتی که کره شمالی مورد حمله قرار بگیرد، به دشمن حمله هسته‌ای انجام شود.

پیش از این اما «کیم یو جونگ» خواهر رئیس کره شمالی، پیشنهاد سئول برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورش در ازای خلع سلاح اتمی را «گستاخانه» توصیف کرده و گفت پیونگ‌یانگ هرگز «طرح متهورانه» همسایه جنوبی را نمی‌پذیرد.

کره شمالی در سال جاری دستکم ۱۸ دور آزمایش تسلیحاتی و پرتاب موشک‌های بالستیک انجام داده است که نشان دهنده افزایش ذخایر زرادخانه‌های اتمی و موشکی این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    3 5
    اف 35 دوبارباپدافند بسیارضعیف سوریه منهدم شده است ایران بلکهاوک رادرفاصله ای دورباپدافند موشکی ارتقانیافته ی سوم خردادمنهدم کرد واشراف اطلاعاتی بقدری بود که هواپیمای جاسوسی ناظررونزده بود تاتلفات نگیره هواپیماکه سنتیه ودرنبردهای موشکی وموشکهای پدافندی مدرن زده شده حساب میشه
    • امین IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      2 0
      درود بهش که جنس اصل داده بهت
    • رضا IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      1 0
      تا حالا هيچ f35 با پدافند منهدم نشده و اونيكه با سوم خرداد منهدم شد گلوبال هاوك بود نه بلك هاوك.بلك هاوك اسم هليكوپتره لطفا بيشتر مطالعه كنيد
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    این برتری هوایی بدون فرودگاهی برای فرود که با موشکها شخمزده شده عین خودکشی هست!
  • رضا IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    1 3
    اگرچه در مورد توانايي هاي f35 اغلب اغراق ميشه
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      3 1
      سلام کاپتان چنتا پرواز با انواع جنگده داشتی!
    • رضا IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      0 2
      اندازه وزن تو مطالعه كردم نادان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس