تولید روزانه ۵۵ هزار تن زباله در کشور | سهم اهالی روستا و شهر در تولید زباله چقدر است؟

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌‏ها و دهیاری‏‌های کشور از تولید روزانه ۵۵هزار تن زباله عادی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدحبیب راضی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌‏ها و دهیاری‏‌های کشور در رابطه با میزان زباله تولید شده در کشور گفت: روزانه ۵۵هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که ۴۵هزار تن مربوط به حوزه شهری و ۱۰هزار تن در حوزه روستایی است و از این میزان زباله تنها ۱۰درصد از مبدا تفکیک می‌شود.

او افزود: ساختار اداری نامطلوب مدیریت پسماند در سطوح ملی، استانی و محلی از چالش‌های این حوزه است و متأسفانه بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نیروی انسانی و امکانات کافی ندارند.۲۳ عنوان نیاز فناورانه در زمینه تفکیک زباله از مبدا شناسایی شده است که ۶ مورد آن امسال اجرا خواهد شد و همچنین بخش خصوصی در چند شهر موفق شده دفن پسماند را به زیر ۳۰درصد رسانده و بیش‌تر زباله‌ها بازیافت شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نادر سطوت IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    یک اشکال بزرگ در ایران ، مصرف بسیار اسراف گونه پلاستیک نایلون در فروشگاه ها و مغازه هاست ( بخصوص خوراکی فروش ها ) . فرهنگ‌سازی وظیفه دولت است . اگر دولت مردم و فروشگاهها را اجبار کند هنگام خرید و فروش فقط از کیسه های پارچه ای استفاده کنند و مردم هم این کیسه ها را در منزل نگهداری و برای خریدهای بعدی استفاده کنند ، سالانه ها میلیونها تن پلاستیک صرفه جویی میشود . الان در برخی کشورها مثل روسیه و آلمان این فرایند شروع شده و نتیجه خوبی هم داشته ‌‌ .
  • DE ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 0
    تولید روزانه ۵۵ هزار تن زباله در کشور و تولید سالانه دها تَن ذباله و آشغال که جاسوس و وطنفروش و منافق و تروریست و نوکر عموسام میشوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس