قهرمان ترک نتوانست امتیاز فنی از میرزازاده بگیرد

کسب مدال طلای وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی پیکارهای جهانی در صربستان از سوی «رضا کایالپ» از ترکیه با واکنش متفاوت اتحادیه جهانی روبرو شد.

به گزارش مشرق، اتحادیه جهانی کشتی در تحلیل مسابقه امین میرزازاده با رضا کایالپ ترک نوشت: کشتی‌گیر ترکیه‌ای در حالی به مدال طلای این وزن رسید که نتوانست امتیاز فنی را کسب کند و تنها به خاطر امتیاز کم کاری برابر جوان ایرانی به برتری رسید. کایالپ در دیدار نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم نمایشی متفاوت از رده‌بندی المپیک ۲۰۲۰ توکیو داشت. او که در توکیو مغلوب میخایین لوپز کوبایی شده بود در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۷ بر ۲ برابر میرزازاده به برتری رسید و مدال برنز کسب کرد.

در ادامه این گزارش امده است: میرزازاده در رده‌های سنی مختلف مدال طلای جهانی را در کارنامه دارد (طلای نوجوانان، طلا و نقره جوانان جهان، طلای امیدهای جهان) در رقابت‌های بلگراد نتوانست ایران را صاحب مدال طلا کند و به مدال نقره بسنده کرد. رضا کایالپ نیز با کسب مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان تیم ترکیه را به عنوان قهرمانی این تورنمنت رساند. کایالپ دارنده ۲ برنز و یک نقره المپیک و ۵ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز جهان و ۱۰ طلای قهرمانی اروپا اروپا است.

تیم کشتی فرنگی ترکیه با طلای شب گذشته رضا کایالپ در این دوره از مسابقات با ۱۲۵ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و تیم جمهوری آذربایجان نیز با ۱۱۸ امتیاز نایب قهرمان شد. صربستان با ۱۱۰ امتیاز سوم و ایران با ۸۱ امتیاز در جایگاه چهار قرار گرفت.

در پایان گزارش اتحادیه جهانی کشتی به نقل از قهرمان ترکیه‌ای آمده است: آماده شدن برای مسابقات قهرمانی جهان با وجود مصدومیت برای من بسیار سخت بود. می‌دانستم که مصدومیت در مبارزه نهایی روی من تاثیر می‌گذارد، بنابراین کمی تاکتیکم را تغییر دادم.

نقره امین میرزازاده در حالی به دست آمد که سال گذشته علی‌اکبر یوسفی در مسابقه‌های جهانی ۲۰۲۱ اُسلو به مدال طلا دست یافته بود. یوسفی با حضور در فینال نام خود را به عنوان نخستین فینالیست در سنگین وزن کشتی فرنگی ثبت کرد و با کسب مدال طلا به عنوان نخستین طلایی کشتی فرنگی در ۶۰ سال گذشته در پیکارهای جهانی شگفتی‌ساز شد. در این وزن پیش از این بشیر باباجانزاده با کسب مدال برنز در جهانی ۲۰۱۱ استانبول موفق به اولین و آخرین مدال سنگین وزن کشتی فرنگی در پیکارهای جهانی شده بود. در المپیک نیز در سنگین وزن، کشتی ایران موفق به کسب مدال نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    اینکه در امتیازات برابر اخطارها ملاک نباشد بسیار عجیب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس