کد خبر 1417904
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اتچ بات نوشت:

ابعاد جنایتی که گزارشگر ویژه حقوق بشر آن را افشا کرد!

«آلنا دوهان»، گزارشگر ویژه سازمان‌ملل درمورد "تأثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره‌مندی افراد از حقوق بشر"، اردیبهشت سال جاری در سفری ۱۱ روزه به ایران در خصوص بررسی آثار تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر «مردم» کشورمان بررسی جامعی انجام داد و گزارش آن را منتشر کرد.

دوهان کارنامه‌ای قابل توجه در بررسی پیامدها و وضعیت تحریم‌ها و اقدامات قهری یکجانبه علیه کشورهای مختلف داشته است. او از وجاهت و مقبولیت قانونی و جهانی برخوردار است و مولفه‌ای برای تصمیم‌گیری و اقدامات بین‌المللی به شمار می‌رود.

متن گزارش گزارشگر ویژه سازمان‌ملل برگرفته از کلید واژه‌های قابل توجهی است که می‌تواند معیاری برای داوری در خصوص اقدامات جهانی در قبال تحریم‌های ضد ایرانی غرب باشد. واژگانی چون غیر قانونی، نامتعارف، نامشروع، ضد حقوق بشر، غیر انسانی، غیر منصفانه و جنگ اقتصادی از جمله تعابیری است که دوهان در مورد تحریم‌های ضد ایرانی به کار برده است.

این گزارش به درستی نشان می‌دهد که بدیهی‌ترین قوانین و مقررات بین‌المللی و حتی منشور ملل متحد با تحریم‌ها و اقدامات قهری یکجانبه علیه ایران نقض شده و عوامل این نقض باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

این گزارش آزمونی پیش‌روی غرب و سازمان‌های بین‌المللی در اثبات ادعای رویکرد تعاملی و گفتمان محور و بشر دوستانه و حفظ قوانین و مقررات جهانی است که مردود شدن در آن، قطعاً هزینه‌های سنگینی برای آنان به همراه دارد.

این گزارشگر ویژه همچنین به ارائه «پرونده نقض معاهده مودت ۱۹۵۵» اشاره کرده و از ارجاع آن به دیوان بین‌المللی دادگستری استقبال می‌نماید.

مذاکراتی که اکنون با هدف لغو تحریم‌های غیر قانونی در جریان است، چه با تداوم زیاده خواهی طرف‌های غربی به نتیجه نرسد و چه با پذیرش حقوق ملت ایران در ایجاد تعهدات پایدار، طرفین به توافق منجر شود، مرتفع کننده مسئولیت کشورهایی که ایران را در این مدت تحریم کرده‌اند، نخواهد بود و آنها نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت حقوقی و بین‌المللی خود در خصوص این گزارش شانه خالی کنند.

جبران خسارت‌های هنگفت وارد شده به شهروندان جمهوری اسلامی ایران، حداقل اقدامی است که مجامع بین‌المللی باید با وارد کردن فشار فزاینده به کشورهایی که با استفاده از ابزار تحریم به‌دنبال تحمیل اراده سیاسی خود به ملت ایران هستند را دنبال کنند.

نحوه توجه و پیگیری گزارش آلنا دوهان، گزارشگر ویژه حقوق بشر که ابعاد جنایت شرم آور مدعیان حقوق بشر بر علیه مردم ایران را افشا نموده آزمون بسیار مهمی است که می‌تواند عیار صداقت نهادهای بین‌المللی در موضوع دفاع واقعی از حقوق بشر را مشخص نماید.

ابعاد جنایتی که گزارشگر ویژه حقوق بشر آن را افشا کرد!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    5 8
    یادش بخیر اون روزی که همین سایت مشرق در بدو ورود این خانم خبر زده بود که این زنیکه داره میاد ایران تا اثر تحریم ها رو بررسی کنه و گزارش بده و بعدش دوباره اهرم تحریم علیه ایران قوی تر بشه!!!!! واللاه!!!!!
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      8 0
      یا برکنارش می کنند و یا مجبور به عذرخواهی که مثلاً تحقیقاتش کامل نبوده است!!!
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      9 3
      یادش بخیر شما هم چه ساده لوح هستید که از سازمان های در هم تنیده نظام سلطه انتظار حمایت دارید
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    6 5
    نمیشود گفت تحریمهای سنگین بر زندگی مردم ایران تاثیر نداشته ولی تاثیر بسیار بیشتر و تورم و تاتوانی در کنترل قیمتها را باید به گردن دولتهای گذشته و فعلی ایران انداخت...
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      6 0
      چندتا به نعل و یکی تا به میخ!!!!
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    4 3
    نمیشود گفت تحریمهای سنگین بر زندگی مردم ایران تاثیر نداشته ولی تاثیر بسیار بیشتر و تورم و ناتوانی در کنترل قیمتها را باید به گردن دولتهای گذشته و فعلی ایران انداخت...
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    6 3
    او دلش برای مردم ایران نسوخته. بلکه دارد برای غربیها اطلاعات جمع می کند و به آنها می رساند که بدانند تحریمها دارد موفق می شود و به هیچ وجه از آن کوتاه نیایند.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    4 3
    سازمان ملل با کل آدمهاش و ساختارهایش یک ابزار دست جنابان غربی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس