کد خبر 1418052
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
روایت تلخ استاد طب ایرانی از عرضه و مصرف داروهای گیاهی

استاد طب ایرانی عضو فرهنگستان علوم پزشکی روایتی تکان دهنده از فروش ترکیبات داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌های مختلف ارائه کرد.

به گزارش مشرق، محسن ناصری، استاد طب سنتی و عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به ضرورت مصرف داروهای گیاهی با نظر متخصص، بیان داشت:‌ متاسفانه در بازار فروش داروهای گیاهی افرادی که دارو می‌فروشند بیان می‌کنند دارو یی روی بیماری‌های پیچیده تاثیر گذار است و گیاهان دارویی را با ترکیبات کورتون دار مخلوط می‌کنند و ادعا دارند که داروی گیاهی است.

وی ادامه داد:‌ این در حالی است که آنها یک تقلب بکار می‌برند؛ در صورتی که استادان رشته روماتولوژی کروتون را تجویز می‌کنند.

این استاد طب سنتی افزود: افرادی که می‌خواهند جواب خیلی عالی دریافت کنند چهار گیاه را با کورتون در کپسول مخلوط می کنند و به اسم داروی گیاهی به مردم می‌دهند، مردم نیز اثرات خوبی می‌بینند و به این ترتیب فرد فروشنده مشتری قابل توجهی پیدا می‌کند.

ناصری بیان داشت:‌درباره داروی ترک اعتیاد نیز همین طور است؛ به طوری که مثلا چند گیاه را بکار برده و در کنارش متادون به دارو اضافه می‌کنند؛ یعنی فرد معتاد در حال مصرف متادون است.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران درباره اینکه آیا در گیاهان دارویی ترکیبات کورتون وجود دارد؟،تصریح کرد:‌بله؛ برخی گیاهان ترکیبات مشابه کورتون که اثرات مشابه آن را دارند داشته؛ البته خیلی خفیف تر بوده و عین کورتونهانیست.

این متخصص طب سنتی درباره اینکه آیا هر دارویی عوارضی دارد؟‌، بیان داشت:تفاوت غذا و دارو در میزان دز است. مثلا اگر غذا یا نان و پنیر را هم زیاد بخورید دل درد می‌گیرید؛ در نتیجه میزان مصرف داروها پایین تر است؛ مثلا بابونه را ۳ گرم برای بیماری خاص توسط فرد آگاه به مسائل پزشکی تجویز می‌کنند اما اگر ۳۰ گرم مصرف کنیم عوارض بروز می‌کند.

ناصری با اشاره به ضرورت رعایت مصرف داروهای گیاهی، خاطرنشان کرد:‌گاهی ریختن زنجبیل در چای اشکالی ندارد اما به صورت مکرر قطعا عوارض دارد.

وی ابراز کرد:‌اینکه زنجبیل را چه کسی تجویز می‌کند، با چه اثری و در چه فصلی، دانش لازم می‌خواهد و باید آن را از فرد دانشمند دریافت کرد.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه در همه جای دنیا اجازه فراگیر دارو را به همگان نمی‌دهند، گفت:‌توصیه درباره داروی گیاهی نیز همین طور است؛ مثلا در فضای مجازی گفته می‌شود همه کبدهای چرب را درمان می‌کنیم و پیشنهاد می‌دهند ماده‌ای را بخورید تا یک هفته‌ای مشکل حل شود، اما می‌بینید فرد در ناحیه چشم و کلیه دچار مشکل می‌شود.

ناصری تاکید کرد:‌در تجویز داروی گیاهی نیز باید فرد آگاه باشد و گیاه هان دارویی نیز به متخصص و پزشک نیاز دارد و باید فرد دانش  و آگاهی کافی در این خصوص داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 1
    فقط طب. نوین. بقیه اش کاسبی است وبعضا مثل مواردی که گفته شد سو. استفاده
  • مهدی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    1 1
    بارها این مسائل توسط پزشکان طب ایرانی در رسانه ها مطرح میشود و طوری سخن میگویند که انگار کل عطاریهای کشور زهرمار تحویل مردم میدهند! و فقط پزشکان مورد تایید وزارت بهداشت، متخصص اصلی و درمان بلد بیماریهای ملت هستند و مردم فقط باید به آنها مراجعه کنند!!!!!!
  • مهدی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    1 1
    بارها این مسائل توسط پزشکان طب ایرانی در رسانه ها مطرح میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس