کد خبر 1418178
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
مدیریت بحران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود که کشور بیش از ۲ میلیون ویلا در کشور وجود دارد که در آنها استخر بنا شده است که لازم است یک دوره ۳ تا ۵ ساله تعطیل باشند .

به گزارش مشرق، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آمار استخرهای خانگی کشور، اظهار کرد: ما درباره استخرهای غیرمجاز فعال در برخی ویلاها، گردش کاری را آماده کردیم و برای بسته شدن آن‌ها نیازمند مجوزهای قانونی هستیم چرا که برخی از آن‌ها دارای مجوز بوده و برخی دیگر نیز فاقد مجوز قانونی هستند.

وی افزود: در حال حاضر منافع ملی حکم می‌کند بهره‌برداری از استخرهای دارای مجوز و بدون مجوز متوقف شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آمار احتمالی استخرهای خانگی در کشور، خاطرنشان کرد:  پیش‌بینی می‌شود که در کشور بیش از ۲ میلیون ویلا در کشور وجود دارد که در آنها استخر بنا شده است، این استخرها کاربری کشاورزی ندارند که لازم است یک دوره ۳ تا ۵ ساله تعطیل باشند تا ما ضربات بیشتری به آب‌های زیر زمینی و زیر سطحی وارد نکنیم چرا که کاهش سطح آب‌های زیرزمینی می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 2
    تو المان میگن اب کم مصرف کنید تو ایران میگن اب شما رو قطع کردیم
    • سید فروزان CH ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      1 0
      ناراحتی برو المان در المان دو‌میلیون ویلا استخر دار وجود ندارد ،ضمن اینکه استخرهای عمومی را هم تعطیل کردند چه در المان چه در فرانسه بیشعور
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    1 0
    ویلا سازی ضربات بسیار سنگینی به زیست بوم و تمدن و فرهنگ ایران وارد کرد. 1. باغات، زمین های زراعی و آغول های فراوانی به ویلا تبدیل شدند و تولیدات باغی و زراعی و کشاورزی از بین رفتند، 2. مصرف آب زیرزمینی برای مصارف بیهوده افزایش یافت، 3. رقابت شدیدی بین خانواده ها برای تجمل گرایی خرید ویلا ظهور کرد، 4. تمدنی که به عشق به طبیعت و پاسداشت آن مشهور بود تبدیل به تمدن فرد گرایی شد، 5. بلا استفاده بودن سرمایه های صرف شده در ویلا سازی ها باعث تشویق برخی به تولید سالن های مجالس عروسی و عزا و جشن تولد و در نتیجه فشار بیشتر به هزینه زندگی بخصوص نو عروس و دامادها گردید، 6. حاشیه ای بودن و کپی برداری از سبک زندگی های غربی باعث ظهور محیط های مختلط و برهنه و مناسب برای گسترش جرم و جنایت و اعتیاد به مواد مخدر گردید، 7. شکاف طبقاتی را تشدید نمود، 8. مالکان سابق این عراضی با فروش آنها به حاشیه شهرها و مشاغل خدماتی روی آوردند، 9. مصالحی که باید صرف ساخت خانه های نقلی در شهر و روستا می شد برای مسکن های موقت صرف شدند،109. مشاغل جدیدی مانند تربیت سگ و حیوانات خانگی غیرمجاز ظهور کردند و ... . راهکار: باید تغییر کاربری عراضی کشاورزی متوقف شود، ویلاها به عراضی ملی و کشاورزی بازگردانده شوند، مالکین موظف به تولید محصولات زراعی یا دامی شوند والا دارایی آنها توقیف خواهد شد، قیمت هرمتر ویلای تفریحی بشدت افزایش یابد که درصد بسیار بالایی از این قیمت مالیات باشد، استخرسازی در آنها متوقف شود، نباتات ویلاها باید الزاما مثمر باشند و ... .
  • سید فروزان CH ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    چه عجب از فردا جیغ بنفش غربکدایان در روزنامه های زنجیره ای به هوا می‌رود فقط آن کسانی که استخر درون ساختمان دارند را هم باید شناسایی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس