کد خبر 1418228
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
باکو

روایت جمهوری آذربایجان و مقام‌های ارمنستان نشان می‌دهد که طی درگیری‌های مرزی هفته جاری دو کشور، در مجموع ۱۷۶ نفر کشته شدند.

به گزارش مشرق، در حالی که درگیری‌های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از شامگاه دوشنبه خبرساز شده است، مقام‌های باکو و ایروان آمار جدیدی درباره تلفات درگیری‌ها اعلام کردند.

منابع رسانه‌ای از باکو پایخت جمهوری آذربایجان خبر دادند، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که طی درگیری‌های اخیر نظامی با ارمنستان تعداد ۷۱ نفر از نیروهای جمهوری آذربایجان جانشان را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، درگیری در مرز این دو کشور که از دهه ۱۹۸۰ میلادی بر سر سر منطقه قره باغ کوهستانی در جنگ بوده‌اند، شامگاه دوشنبه از سرگرفته شد.

مقام‌های جمهوری آذربایجان پیش از این طی اطلاع‌رسانی روز سه شنبه خود درباره درگیری‌های مرزی با ارمنستان اعلام کرده بودند که ۵۰ نفر از نیروهای کشورشان کشته شدند.

همچنین از ایروان پایتخت ارمنستان هم خبر رسیده که مقامهای این کشور شمار کشته‌های درگیری‌های مرزی اخیر با جمهوری آذربایجان را اعلام کردند.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان شامگاه چهارشنبه (دیشب) به نمایندگان پارلمان این کشور  گفت که  در نتیجه حملات نیروهای جمهوری آذربایجان، شمار کشته‌های ارمنستانی  به ۱۰۵ نفر رسیده است.

پاشینیان روز سه شنبه با حضور در پارلمان ارمنستان به قانونگذاران این کشور خبر داده بود که ۴۹ نیروی نظامی ارمنستانی طی درگیری با جمهوری آذربایجان کشته شدند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان طی سه دهه گذشته سابقه دو جنگ تمام عیار را برای تحت کنترل درآوردن منطقه قره باغ کوهستانی دارند.

انتشار خبرها درباره تلفات باکو و ایروان در شرایطی انجام شده که منابع محلی بامداد پنجشنبه از توافق بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای توقف درگیری‌های اخیر خبر دادند.

«آرمن گرِگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان طی یک گفتگوی تلویزیونی در این باره گفت، با مشارکت جامعه بین‌المللی، امکان دستیابی به توافق در مورد آتش‌بس حاصل شد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    7 0
    نتیجه درگیری چی بود؟ غیر از کشته ها کنترل خاک و مناطق تغییری کرد یا نه؟ اگه بله در کدام مناطق؟
    • محمد... IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      4 1
      مناطق مورد نظر
    • فرهنگ IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      3 1
      کسی که زبان آدمی نژاد نمی فهمد باید با زبان زور حرف زد
    • UA ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 1
      اصلا هدف تشکیل کشورهای مینیاتوری جنگ های ابدی قومی مذهبی است.
  • محمد IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    3 3
    به خدا همش کار اسرائیل هستش
  • مجتبی از زنجان IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 1
    با سلام بازم میگم من حق اظهار نظر ندارم دنیا دچار مشکل نژاد پرستی هستش و متاسفانه کشورها با مردم خودشون درگیر هستند تجزیه و تحلیل دنیا اینجوری هستش دو قوم آذری و ارمنی که برای روس ها هم مشکل ایجاد کردند
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    0 0
    اگر ارمنستان در جنگ اوکراین طرف روسیه را نگیرد و روسیه از ارمنستان حمایتی نکند تا پایان حکومت پاشینیان این جنگ ادامه خواهد یافت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس