کد خبر 1418463
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
سفیر روسیه: مقامات آمریکا مانند گاوچران‌های کور هستند

سفیر روسیه در واشنگتن، با توصیف مقامات دولت آمریکا به گاوچران‌های کوری که بدون دیدن به اطراف شلیک می‌کنند، گفت کاخ سفید همچنان به حرکت در مارپیچ تحریم لجاجت می‌ورزد.

به گزارش مشرق، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا امروز (جمعه) گفت واشنگتن حاضر نیست بپذیرد که اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های یکجانبه به جایی نمی‌رسد.

آنتونوف با صدور بیانیه‌ای، مقامات واشنگتن را به گاوچران‌های کور تشبیه کرد که بدون داشتن توانایی دید، به اطراف خود تیراندازی می‌کنند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد:‌ «الات متحده پس از اعمال بسته تحریمی دیگری علیه مسکو، شبیه یک گاوچران کور شده که در دایره‌ای دور خود می‌چرخد و بدون مشخص کردن اهداف، شلیک می‌کند».

این دیپلمات روس ضمن «آشوبناک» توصیف کردن ماهیت بسته جدید تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو، به این واقعیت اشاره کرد که واشنگتن با اعمال چنین محدودیت‌هایی، خلاف اظهارات خود عمل می‌کند.

آنتونوف با بیان اینکه «لجاجت» آمریکا در طی کردن میسر مارپیچ تحریم‌ها، دیگر کسی را شگفت‌زده نمی‌کند؛ اظهار داشت: «مقامات ایالات متحده از اذعان به اینکه اقدامات نامشروع یکجانبه قادر به دستیابی به اهداف اعلام شده آنها نیست، اجتناب می‌ورزند».

به نوشته ریانووستی، وی ضمن اشاره به آسیب‌دیدن منافع آمریکا و چشم‌انداز احیای اقتصاد جهان در پی سیاست‌های تحریمی واشنگتن، تاکید کرد که این اقدامات نمی‌توانند بر رویکردها و مواضع مسکو تاثیر بگذارند.

سفیر روسیه در این‌باره افزود: «آنها (تحریم‌ها) فقط منجر به افزایش انجماد گفتگوهای دوجانبه خواهند شد. منزوی‌کردن روسیه با تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست. نمونه بارز آن برنامه شلوغ نشست‌های بین‌المللی ولادیمیر پوتین در سمرقند حین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است».

پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه دولت‌های غربی سیاست اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهای مخالف خود را جایگزین رویکرد دیپلماتیک کرده‌اند، گفته بود: «علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند».

روز گذشته بود که وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ورود ۳۰ نفر از مدیران و رؤسای دستگاه تبلیغاتی انگلیس و نمایندگان صنایع دفاعی لندن به خاک خود را ممنوع کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس