کد خبر 1418825
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
گرانترین انتقالات در بین مربیان فوتبال

جولیان ناگلزمن رکورد گرانترین انتقال در بین مربی‌ها را در فوتبال جهان در اختیار دارد.

به گزارش مشرق و به نقل از سایت RBC Sport، چلسی گراهام پاتر را از برایتون خرید و رقم کلانی را برای این مربی پرداخت کرد. طبق منابع مختلف چلسی ۱۸ میلیون یورو برای گراهام پاتر سرمربی برایتون پرداخت کرده است. به این ترتیب، این مرد انگلیسی به یکی از گرانترین مربیان جهان تبدیل شد.

اکنون در گزارشی بررسی می کنیم که گرانترین مربی‌های دنیای توپ گرد چه کسانی هستند:

مارک هیوز (ولز) ۶.۳ میلیون یورو/ از بلکبرن به منچسترسیتی

گرانترین انتقالات در بین مربیان فوتبال

مارک هیوز سرمربی موفق بلکبرن بود که این باشگاه را به سه نیمه نهایی جام حذفی پیاپی رساند. بعد از این موفقیت او مورد توجه منچسترسیتی بود و تیم انگلیسی رقم گزافی برای جذب هیوز پرداخت کرد.

در منچستر سیتی، مرد ولزی جانشین سون گوران اریکسون سوئدی شد تا به اولین مربی در دوران مالکیت حاکم ابوظبی تبدیل شود.

هیوز یک سال و نیم در تیم منچسترسیتی کار کرد. او منچسترسیتی را به نیمه نهایی جام اتحادیه هدایت کرد. در دسامبر ۲۰۰۹، پس از شکست مقابل چلسی اخراج شد و روبرتو مانچینی ایتالیایی جایگزین او شد.

آدی هوتر (آلمان) ۷.۵ میلیون یورو/ از اینتراخت به بوروسیامونشن گلادباخ  

گرانترین انتقالات در بین مربیان فوتبال

هوتر در طول دوران حرفه ای خود تقریباً تمام تیم های خود را به پیروزی در مسابقات هدایت کرد. گرودیگ و سالزبورگ اتریش و یانگ بویز سوئیس تجربه‌های موفقیت آمیزی برای این مربی بودند.

تیم آلمانی آینتراخت فرانکفورت در سال ۲۰۱۸ او را به خدمت گرفت و او با فرانکفورت به نیمه نهایی لیگ اروپا رسید که این تیم در ضربات پنالتی مغلوب چلسی شد. هوتر بارها توسط رسانه ها و اتحادیه فوتبال آلمان به عنوان مربی سال شناخته شد. او در سال ۲۰۲۱ به بوروسیا مونشن گلادباخ رفت و سران تیم گلادباخ بابت او ۷.۵ میلیون یورو به اینتراخت فرانکفورت پرداخت کردند.

اولین فصل در باشگاه جدید برای او خوب پیش نرفت و هوتر با این تیم در رده نهم لیگ قرار گرفت و در نتیجه او بوروسیا را ترک کرد.

ژوزه مورینیو (پرتغال) ۸ میلیون یورو/ از اینتر  به رئال مادرید  

گرانترین انتقالات در بین مربیان فوتبال

در آن زمان سرمربی پرتغالی بهترین مربی برای هر باشگاه برتر اروپا بود. در سال ۲۰۱۰، اینتر تحت رهبری او برای اولین بار از سال ۱۹۶۵ قهرمان لیگ قهرمانان شد. از سوی دیگر، رئال مادرید بهترین روزهای خود را سپری نمی کرد و برای جذب مورینیو اقدام کرد. آنها برای این متخصص پرتغالی ۸ میلیون یورو پرداخت کردند.

او به مدت سه سال در مادرید موفق به کسب عنوان لالیگا، جام حذفی و سوپرکاپ اسپانیا شد. با این حال لیگ قهرمانان کسب نشد.

روبن آموریم (پرتغال) ۱۰ میلیون یورو/ از براگا به اسپورتینگ

گرانترین انتقالات در بین مربیان فوتبال

با توجه به اینکه آموریم تنها دو ماه را در تیم براگا سپری کرد ولی توانست سران اسپورتینگ را برای یک انتقال پرسود متقاعد کند. اگرچه باشگاه‌های پرتغالی حتی در بین ۱۰ تیم ثروتمند اروپا هم قرار ندارند ولی سران اسپورتینگ برای جذب او اقدام به پرداخت مبلغ کلانی کردند.

آموریم جایگزین ریکاردو ساپینتو شد که تیم را به خوبی رهبری کرد اما دو بازی متوالی را باخت.

کریستوف گالتیه (فرانسه) ۱۰ میلیون یورو/ از نیس به پاری سن ژرمن

گرانترین انتقالات در بین مربیان فوتبال

گالتیه کار مربیگری خود را در سال ۱۹۹۹ در مارسی آغاز کرد. در سال ۲۰۰۹، او هدایت سنت اتین را بر عهده گرفت. در چهار سال او سنت اتین را از یک تیم سطح پایین به باشگاهی برای رقابت برای کسب سهمیه اروپایی تبدیل کرد. در سال ۲۰۱۷ او هدایت لیل را بر عهده گرفت. او موفق شد باشگاه را از سقوط نجات دهد و فصل بعد، تیم تحت هدایت او به مقام دوم دست یافت.

او در فصل ۲۱-۲۰۲۰  لیل را که از نظر مالی با مشکل مواجه بود را به قهرمانی رساند. پس از قهرمانی، گالتیه به نیس رفت و با این تیم به فینال جام حذفی فرانسه رسید و در این فصل او به عنوان سرمربی پاری سن ژرمن شروع کرد و تیم پاریسی ۱۰ میلیون یورو برای به خدمت گرفتن او به نیس پرداخت.

برندان راجرز (ایرلند شمالی) ۱۰.۵ میلیون یورو/ از سلتیک به لستر

گرانترین انتقالات در بین مربیان فوتبال

سه فصل با سلتیک و سه قهرمانی باعث شد تا برندان راجرز راهی لسترسیتی شود. در زمستان ۲۰۱۹، او به لستر رفت و قراردادی تا سال ۲۰۲۲ امضا کرد. پس از مدتی، لستر قرارداد با این مربی را تا سال ۲۰۲۵ تمدید کرد.  در سال ۲۰۱۲ هم لیورپول ۶.۲ میلیون یورو به سوانسی برای جذب راجرز پرداخت کرد.

 آندره ویاش بواش (پرتغال) ۱۵ میلیون یورو/ از پورتو به چلسی

گرانترین انتقالات در بین مربیان فوتبال

رسانه ها او را مورینیوی دوم می دانستند. ویاش بواش به عنوان دستیار مورینیو در پورتو، چلسی و اینتر کار کرد. او پس از شروع حرفه ای مستقل به سرمربیگری پورتو رسید که در همان فصل اول قهرمان لیگ پرتغال و لیگ اروپا شد. در ادامه ویاش بواش هدایت چلسی را بر عهده گرفت. مالک باشگاه انگلیسی رومن آبراموویچ برای جذب این مربی جوان مجبور شد ۱۵ میلیون یورو به پورتو بپردازد. با این حال مربی پرتغالی حتی نتوانست فصل را به پایان برساند و در ماه مارس  اخراج شد.

جولیان ناگلزمن (آلمان) ۲۵ میلیون یورو/ از لایپزیگ به بایرن   

گرانترین انتقالات در بین مربیان فوتبال

یکی از آینده‌دارترین مربیان جهان در پاییز ۲۰۲۱ هدایت بایرن مونیخ را بر عهده گرفت. در آن زمان مربی آلمانی ۳۳ ساله بود و تجربه خوبی داشت. او دوران مربیگری خود را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و از سال ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی مشغول به کار شد. ناگلزمن در هوفنهایم جوانترین سرمربی تاریخ بوندسلیگا شد. در آن زمان او ۲۸ سال داشت.  

در سال ۲۰۱۸، او هدایت لایپزیگ را بر عهده گرفت که مجبور شد برای یک مربی جوان ۵ میلیون یورو به هوفنهایم بپردازد. این تیم با هدایت ناگلزمن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید و در آنجا مغلوب پاری سن ژرمن شد. این بهترین نتیجه برای این باشگاه در رقابت‌های اروپایی است.

بر اساس گزارش بیلد، لایپزیگ ۲۵ میلیون یورو از بایرن دریافت کرد تا اجازه حضور ناگلزمن را در بایرن مونیخ بدهد که این یک رکورد است. پیش از این هیچ باشگاهی حتی نزدیک به ۲۵ میلیون یورو برای یک مربی پرداخت نکرده بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس