کد خبر 1418854
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
کامران قاسمپور و جی دن کاکس

اتحادیه جهانی کشتی در تحلیل مبارزه کامران قاسم‌پور و جی دن کاکس نوشت: نماینده ایران شاهد ۲ باخت هموطنان خود در فینال به آمریکایی‌ها بود لذا در فینال برای احیای کشتی ایران تلاش کرد.

به گزارش مشرق، کامران قاسم‌پور ملی‌پوش کشتی آزاد ایران در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم موفق شد جی‌دن کاکس آمریکایی را شکست داده و نخستین مدال طلا را برای کشتی ایران از آوردگاه صربستان صید کند. پیش از قاسم‌پور نمایندگان ایران در ۲ بخش کشتی فرنگی و آزاد در کسب مدال طلا ناکام بودند. قاسمپور در فینال این وزن کاکس آمریکایی را شکست داد که ۲ مدال طلای جهان را در کارنامه دارد.

اتحادیه جهانی کشتی بعد از کسب نخستین مدال طلای ایران در صربستان  نوشت: کامران به روند ناکامی ایران در کسب مدال طلا در مسابقات جهانی صربستان پایان داد. وی در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم به دنبال بازگرداندن اقتدار کشتی ایران بود زیرا در روز دوم مسابقات نظاره‌گر شکست ۲ هموطن خود در فینال برابر رقیبان آمریکایی بود. در فینال چهار وزن نخست محمد نخودی و حسن یزدانی به ترتیب برابر جردن باروز و دیوید تیلور شکست را پذیرا شدند.

کامران قاسم‌پور اظهار داشت: امیدوارم مدال من موجب خوشحالی و افزایش روحیه مردم ایران باشد حریف بسیار باهوش و تاکتیکی بود اما اجازه پیاده کردن فن را به وی ندادم. از دست دادن امتیاز در برابر کاکس برابر با شکست بود.

همچنین ستاره کشتی آمریکا بعد از باخت در برابر نماینده ایران اعلام کرد: مبارزه سنگینی بود و من تمام تلاش خود را کردم. قصد آسیب‌ زدن به کامران را نداشتم و برای کسب مدال تلاش کردم. او بسیار قوی و زیرک بود. برای رسیدن به المپیک از امروز به دنبال حضور در وزن ۹۷ کیلوگرم هستم.

تیم کشتی آزاد ایران تا کنون یک مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز کسب کرده است. تیم کشتی آزاد همچنین تا کنون موفق به کسب ۹۵ امتیاز شده است.

در روز پایانی مسابقاتی جهانی کشتی آزاد صربستان ایران ۲ فینالیست دارد. رحمان عموزادخلیلی و رضا اطری فینالیست‌های ایرانی هستند که باید با رقیبانی از آمریکا و ژاپن دیدار کنند و محمد حسین محمدیان نیز در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز تلاش خواهد کرد.

مدال آوران کشتی آزاد ایران در بلگراد:

کامران قاسمپور وزن ۹۲ کیلوگرم مدال طلا

حسن یزدانی وزن ۸۶ کیلوگرم مدال نقره

محمد نخودی وزن ۷۹ کیلوگرم  مدال نقره

امیرحسین زارع وزن ۱۲۵ کیلوگرم مدال برنز

یونس امامی وزن ۷۴ کیلوگرم مدال برنز

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس