کد خبر 1418938
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
تفاوت کی روش و اسکوچیچ از زبان مهاجم اسبق تیم ملی: بساط بازیکن سالاری جمع می‌شود

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: شاید برخی نفرات که کمتر در تیم‌های خود بازی می‌کنند به تیم ملی دعوت شده باشند اما کی‌روش بساط بازیکن سالاری را جمع می‌کند.

به گزارش مشرق، محسن گروسی، در مورد وضعیت فوتبال کشورمان پس از حضور کارلوس کی‌روش اظهار داشت: کارلوس کی‌روش از فوتبال ایران شناخت دارد. هر چند برخی بازیکنانی که دعوت کرده هنوز آمادگی لازم را ندارند اما همین که با حضور او دوگانگی در تیم ملی نباشد و بازیکنان همدل باشند، شرایط خیلی خوب خواهد بود. امیدوارم در اردوی پیش رو و بازی‌های دوستانه با اروگوئه و سنگال نیز شرایط به شکلی فراهم شود که مانند دوره قبلی حضور کی‌روش، انسجام خوبی را در این تیم شاهد باشیم. 

وی درمورد اینکه آیا شرایط تیم ملی با حضور کی‌روش مثبت‌تر خواهد شد، گفت: مثبت شدن فضای تیم ملی به کادرفنی بستگی دارد. اگر دراگان اسکوچیچ مقداری از خودش جسارت و جنم مربیگری نشان می‌داد، با بازیکنان ارتباط خوبی برقرار می‌کرد و مدیریت را به دست می‌گرفت، می‌توانست بهتر کار کند اما این مسائل جزو نقاط ضعفش بود اما کی‌روش با توجه به سابقه خوبی که در فوتبال ما دارد، برخورد با بازیکنان را بلد است.

مهاجم اسبق تیم ملی عنوان کرد: برای کی‌روش فرقی ندارد بازیکنی در تیم تأثیرگذار است یا خیر، لژیونر و نفر اول است یا نیست. اگر بی‌نظمی ببیند، با بازیکن برخورد می‌ کند و وقتی این کار را انجام بدهد دیگر از تصمیم خود برنمی‌گردد. کی‌روش می‌گوید بازیکنی که چنین حالتی دارد به درد تیم ملی نمی‌خورد اما اسکوچیچ چنین قدرتی نداشت. با آمدن کی‌روش بازیکن سالاری در تیم ملی جمع خواهد شد و بازیکنان می‌توانند به یکدلی رسیده و برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

گروسی در خصوص اینکه منظورش از بازیکنان نا آماده وحید امیری است توضیح داد: احتیاجی به گفتن من نیست. اصلا نمی‌خواهم اسم ببرم. وحید امیری بازیکن بسیار خوبی برای مملکت ما و باشگاهش بوده و زحمات زیادی کشیده است. با این وجود شاید کی‌روش می‌ خواهد نفراتی که کمتر در تیم‌های باشگاهی بازی کرده‌اند، زیرنظر بگیرد و ببیند می‌توانند به فرم ایده‌آل برسند؟ البته شاید این موضوع بازیکنانی که در تیم‌های خود با انگیزه کار می‌کنند از نظر روانی زیر سؤال ببرد.

بیشتر بخوانید:

نتایج تیم ملی بر گردن کی‌روش نخواهد بود

وی ادامه داد: تفکر کی‌روش در مورد بازیکنان را خیلی می‌پسندم. شاید او به این دلیل برخی نفرات را دعوت کرده تا به این جمع‌بندی برسد  آن بازیکن می‌تواند در آینده به او کمک کند یا خیر و می‌خواهد چنین نفراتی را در تیم ملی به آمادگی برساند. با این وجود برخی نفرات دیگر هم بودند که می‌توانستند بیشتر به تیم ملی کمک کنند اما دعوت نشدند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص اینکه آیا تیم ملی با حضور کارلوس کی‌روش می‌تواند از گروهش در جام جهانی صعود کند، توضیح داد: نباید توقعات را از تیم ملی بالا ببریم. تنها دوره‌ای که می‌توانستیم صعود کنیم، جام جهانی 1998 فرانسه و 2018  روسیه بود. کاری ندارم در آن دوره‌ها چه تیم‌هایی در گروه ما بودند اما توانایی صعود را داشتیم. الان هم صعود از گروه دور از دسترس نیست اما نباید بی‌خود توقعات را بالا برد. اگر تیم ملی یکدل و منسجم باشد که قطعا با وجود کی‌روش این اتفاق خواهد افتاد، وضعیت بهتر می‌شود.

گروسی تصریح کرد: مگر تیم ملی انگلیس چقدر از ایران سرتر است؟ در لیگ این کشور نفرات سطح بالای کشورهای دیگر حضور یافته و به آن رونق می‌دهند. نمی‌گویم انگلیس بازیکنان بدی دارد، اما نفرات تیم ملی این کشور به جز یک دوره، در طول ادوار مختلف نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. تیم ما با هدایت کی‌روش مقابل بزرگانی مثل آرژانتین، پرتغال و مراکش توانمندی های خودش را نشان داد. اکنون هم با تلاش و همدلی می‌توانیم مقابل انگلیس خوب بازی کنیم. باید دید چه تیمی و در چه شرایط روحی روانی و فنی عازم قطر خواهد شد اما اینکه از الان برای تیم ملی و کادرفنی فشار ایجاد کرده و بگوییم باید صعود کنند بیهوده است.

وی خاطرنشان کرد: نباید خود را از پیش برنده و پیش باخته بدانیم. در ادوار گذشته جام جهانی دیدید چه تیمهایی آمدند و حریفهای بزرگی را بردند. مثل کامرون که در جام جهانی 1990 آرژانتین را شکست داد. در آن زمان هیچ کس تصور چنین نتیجه‌ای را نمی‌کرد اما در برخی موارد نتایج غیرقابل پیش‌بینی رقم می‌خورد. تیم ما نیاز به تلاش، کوشش و همیت دارد. شک نکنید اگر تیم ملی در قطر بازنده هم شود سربلند بازنده خواهد بود. اگر هم صعود کند سبب خوشحالی ملت خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس