کد خبر 1418943
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
پژو 408

شرکت پژو در ۱۷ اکتبر سال ۲۰۲۲ و طی یک رویداد از نسخه تمام الکتریکی ۴۰۸ رونمایی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، شرکت پژو، خودروی ۴۰۸ جدید را در ماه اکتبر به نمایشگاه خودروی پاریس می‌آورد و به عموم مردم این فرصت را می‌دهد تا نگاهی کامل به این خودرو داشته باشند. بین هاچ بزرگ خانواده ۵۰۸ و شاسی بلند ۳۰۰۸ سایز متوسط ​​قرار بگیرد.

مشابه با بدنه خودروی «پول استار ۲»، پژو ۴۰۸ یک خودروی پنج در طراحی fastback است که به گفته پژو در کاربردی و سبک بودن این خودرو تمرکز شده و در بازار اولین خودرو در نوع خود محسوب می‌شود.

رونمایی از پژو ۴۰۸ تمام الکتریکی +عکس

زیربنای اصلی این خودرو با ۳۰۸ مشترک است و به همین خاطر از نظر پیشرانه، وجه اشتراک زیادی با این خودرو خواهد داشت.

۴۰۸ از یک موتور بنزینی خالص و همچنین پیشرانه‌های هیبریدی برای عرضه در سال ۲۰۲۳ بهره می‌برد. این خودروساز فرانسوی همچنین ساخت یک نسخه کاملاً الکتریکی را تأیید کرده است که احتمالاً e-۴۰۸ یا همان ۴۰۸ تمام الکتریکی نام دارد.

رونمایی از پژو ۴۰۸ تمام الکتریکی +عکس

این شرکت می‌گوید تنها نسخه غیر برقی ۴۰۸، از یک موتور ۱.۲ لیتری توربو بنزینی ۱۲۸ اسب بخاری استفاده می‌کند. این مدل هم در پایان سال ۲۰۲۳ با یک نوع هیبریدی جایگزین خواهد شد.

این خودرو خودرو از پیشرانه پژو هیبرید ۱۸۰ با قدرت ۱۷۸ اسب بخار، هیبرید ۲۲۵ با قدرت ۲۲۲ اسب بخار استفاده می‌کند. هر دو نسخه نیز از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی استفاده می‌کنند.

رونمایی از پژو ۴۰۸ تمام الکتریکی +عکس

خودروهای قبلی پژو یعنی ۳۰۸، ۵۰۸ و ۳۰۰۸ که از سیستم پلاگین هیبریدی یکسانی استفاده می‌کنند به ترتیب می‌توانند تا ۳۷ و ۳۹ مایل را طی کنند و احتمالا ارقامی مشابه برای ۴۰۸ در نظر گرفته شده است.

رونمایی از پژو ۴۰۸ تمام الکتریکی +عکس

همه موتورها منحصراً به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شوند، بنابراین انتظار می‌رود خودرو در حدود ۱۰ ثانیه از ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت شتاب بگیرد. کمک الکتریکی هیبریدی‌های پلاگین به این معنی است که هر دو با وجود حمل وزن اضافی سریع‌تر خواهند بود، بنابراین هیبرید ۲۲۵ می‌تواند زمان رسیدن به سرعت یکسان را به زیر ۸.۵ ثانیه کاهش دهد.

رونمایی از پژو ۴۰۸ تمام الکتریکی +عکس

پژو ادعا می‌کند که e-۳۰۸ می‌تواند در کمتر از ۲۵ دقیقه با ظرفیت شارژ ۱۰۰ کیلووات ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود، بنابراین برای e-۴۰۸ نیز همین ارقام انتظار می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    1 0
    اگه ایران نبود الان اثری از پژو تو فرانسه نبود پژو بعد 207 تا مرز ورشکستگی رفت ولی باز اایران بهش باج داد
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      0 0
      متأسفانه ،اونهم به پژو که یکی از مزخرف ترین و بدقول ترین شرکتهای خودروساز دنیا است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس