کد خبر 1419316
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
رهبر انقلاب

صف‌های طولانی از ساعاتی قبل از زمان مقرر تشکیل شده؛همه در انتظار دیدار رهبرشان زیر لب زمزمه هیئتی‌ها به گوش می‌رسد؛ حب الحسین یجمعنا... دیداری که دو سال و به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود.

به گزارش مشرق، دو سال انتظار به پایان می‌رسد؛ همگی پشت درب‌های انتظار ایستاده‌اند. حتی آنهایی که از قبل هماهنگ نکرده‌اند . دیدند و شنیدند که اینجا قرار است  دیداری تازه شود حالا آمده‌اند تا شاید بتوانند راهی پیدا کنند و به دیدار رهبرشان بروند.

 صف‌های طولانی اما منظم از ساعاتی قبل از ساعت مقرر یعنی از هشت و نیم صبح تشکیل شده. همه در انتظار دیدار.. زیر لب زمزمه هیئتی‌ها به گوش می‌رسد؛ حب الحسین یجمعنا... دیداری که دو سال و به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا به تعویق افتاده بود.

 چون که گفتیم از اول حسین؛ اربعین هم موعد بیعت است

شوق عجیبی از جنس انتظار چندین و چندساله

در پس ذهن بسیاری از حاضرین شوق عجیبی از جنس انتظار چندین و چندساله و حتی برای برخی یک عمر احساس می‌شد. دیدار برای برخی از حاضرین که با آنها به گفتگو نشستیم بسیار متفاوت بود . حتی برای نویسنده این گزارش که برای نخستین بار به دیدار رهبر انقلاب می‌رود؛ اشتیاق و شوق عجیبی که قبلاً تجربه نکرده و حالا قرار است از حال و هوای این دیدار بنویسد.

 چون که گفتیم از اول حسین؛ اربعین هم موعد بیعت است

گعده‌های دانشجویی در حال گفتگو درباره مسائل روز

حاضرین از حس و حالشان می‌گویند و راه‌های دوری که طی کردند تا به این دیدار برسند. ساعت ۹:۳۰ شد و حاضرین در صف‌ها در حال انجام امور لازم برای ورود به داخل. گعده‌های دانشجویی به راحتی قابل مشاهده است . در حال گفتگو درباره مسائل روز هستند و البته دغدغه‌هایی که در دوره دانشجویی و امورات دانشگاه‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.. برخی هم در گوشه و کنار نامه‌هایی می‌نویسند که به دست رهبرشان برسد.

ساعت ۱۰ است و لحظه دیدار فرا می‌رسد؛ در ورودی اصلی شال‌های مشکی رنگی که در یک طرف آن یا اباعبدالله الحسین (ع) و در طرف دیگر تصویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هک شده بود، به حاضرین داده می‌شود.

گفتیم از اول حسین؛ اربعین موعد بیعت؛ ماترکناک یاابن الحسین

خیلی‌ها سربند یا حسین روی سرشان بود و مشکی پوش اباعبدالله بودند. وارد فضای اصلی محفل که می‌شوی بوی عطر و فضایی سرشار از آرامش تو را فرا می‌گیرد. ندایی زمزمه می‌شود و بعد از آن مداحی.  همگی با هم می‌خواندند: «بعد از دوساله که میام؛ سلام حسینیه امام؛ بعد از دوساله که میام؛ انگار الان کربلام؛ دلتنگ رهبرم بودم؛ دلتنگ کربلا هستم؛ بغضم شکسته شد اما؛ من عهدمو نشکستم؛ موجیم و وصل ما از خود بریدن است؛ ساحل بهانه ایست؛ رفتن رسیدن است؛ ما که هستیم تا آخرش؛ چون که گفتیم از اول حسین؛ اربعین موعد بیعت؛ ماترکناک یاابن الحسین».

 چون که گفتیم از اول حسین؛ اربعین هم موعد بیعت است

سلام ای جلودار کاروان؛ ای امید جهانیان

 بسیاری از حاضرین، زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بودند که در اربعین حسینی به میهن خود بازگشته بودند. مسیری طولانی در طریق الحسین(ع) را پیمودند و حالا عاشقانه به دیدار رهبرشان آمده‌اند. از عمق دل‌وجان زیر لب زمزمه می‌کنند: «سلام ای جلودار کاروان؛ ای امید جهانیان حضرت صاحب‌الزمان؛ در انتظار تو باید محکم کنیم این عزمو؛ بیرون نمی‌کنیم از تن یک لحظه جامعه رزمو؛  این انقلاب ما حجت تمام کرد؛ واسه ظهور تو باید قیام کرد؛ تو برای عدالت میای؛ مرهم زخم مستضعفین؛ روبروت لشکر ظالما؛ پشت سر لشکر اربعین؛ لک لبیک یابن الحسن (عج)».

صف‌های منظم و سرشار از اشتیاق را می‌بینیم که همگی در انتظار دیدار رهبر و مولایشان هستند. لحظه موعود فرا می‌رسد؛ سکوتی حاکم می‌شود همگی به احترامشان برمی‌خیزیم و سلام می‌دهیم. شعارهای پی‌درپی به گوش می‌رسد: «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»؛ یک نفس پر ، خیال راحت کشیده می‌شود از این حضور. حضوری که خط بطلانی کشید بر تمام شایعات و گزافه‌گویی‌های دشمنان.

 چون که گفتیم از اول حسین؛ اربعین هم موعد بیعت است

ما حاج‌قاسم‌ایم

حالا هیئت‌های دانشجویی پس از دو سال عدم برگزاری این مراسم به دلیل بیماری کرونا خود را در حسینیه امام خمینی(ره) و در مقابل رهبر انقلاب می‌بینند. در ابتدای مراسم قاری قرآن با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید محفل را نورانی کرد و سپس حاضرین در وصف اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اشعاری را تقدیم به رهبری کردند. می‌خواندند: « سلام ای کشته‌های سپاه عشق؛ سلام کشته‌های سپاه عشق؛ زندگان نگاه عشق؛ ای شهیدان راه عشق؛ این آب و خاک تا آخر؛ با نامتون سرافرازه؛ خاک از خون پاکتون بوده؛ که راه کربلا بازه؛ تا انتقام سخت کوهی مقاومیم؛ آیینه همیم ما حاج‌قاسم ایم».

و در ادامه همگی به رهبر و مولایشان سلام دادند: «سلام ای جلودار کاروان؛ ای امید جهانیان حضرت صاحب‌الزمان؛ در انتظار تو باید محکم کنیم این عزمو؛ بیرون نمی‌کنیم از تن یک لحظه جامعه رزمو؛  این انقلاب ما حجت تمام کرد؛ واسه ظهور تو باید قیام کرد؛ تو برای عدالت می یای؛ مرهم زخم مستضعفین؛ روبروت لشکر ظالما؛ پشت سر لشکر اربعین؛ لک لبیک یابن الحسن (عج)».

حضور کودکان و فرزندان دانشجویان

یکی از نکات جالب این مراسم حضور کودکان و فرزندان دانشجویان بود که با وجود خردسال یا نوزاد بودن آنها در این مراسم حضور پیدا کرده بودند. البته از حضور خبرنگاران و عکاسان برای ثبت حاشیه‌های این مراسم هم نباید غافل شد.

 چون که گفتیم از اول حسین؛ اربعین هم موعد بیعت است

حضور برخی مسئولان در دیدار با رهبر معظم انقلاب

در ابتدای مراسم هم حضور برخی مسئولان نیز به چشم می‌خورد. از جمله آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان که بلافاصله از سفر خود به ازبکستان – که برای بر شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای رفته بود-و خود را به این مراسم رساند. همچنین زلفی گل وزیر علوم نیز حضور داشت.

 چون که گفتیم از اول حسین؛ اربعین هم موعد بیعت است

در اثنای مراسم نیز حجت‌الاسلام سرلک سخنرانی کرده و میثم مطیعی مداح اهل‌بیت هم به مدیحه‌سرایی پرداخت و در وصف اباعبدالله الحسین (ع) و مصیبت اهل‌بیت(ع) از جمله حضرت زینب سلام‌الله علیها به مدیحه‌سرایی پرداخت. در این مراسم حضور برخی نخبگان و چهره‌های علمی نیز به چشم می‌خورد.

 میثم مطیعی نیز در پایان مراسم از رهبر معظم انقلاب درخواست کرد تا دقایقی را با جوانان سخن گویند.

 چون که گفتیم از اول حسین؛ اربعین هم موعد بیعت است

اربعین پرچم بلند حضرت سیدالشهداء است

رهبر معظم انقلاب هم در پایان این دیدار سخنانی کوتاه اما صمیمی با هیئت‌های دانشجویی داشتند و فرمودند: مراسم اربعین که پرچم بلند حضرت سیدالشهداء است امسال با شکوه‌تر و معظّم‌تر از هر دوره دیگری در تاریخ برگزار شد.

 چون که گفتیم از اول حسین؛ اربعین هم موعد بیعت است

اربعین نشانه اراده پروردگار برای برافراشته‌تر کردن پرچم اسلامِ اهل‌بیت

رهبر انقلاب، حادثه معجزه‌آسای راهپیمایی اربعین را نشانه اراده پروردگار برای برافراشته‌تر کردن پرچم اسلامِ اهل‌بیت خواندند و افزودند: این حرکت با هیچ سیاست و تدبیر بشری قابل تحقق نیست و این دست خدا است که با این جلوه عظیم بشارت می‌دهد راه پیش روی ما روشن و پیمودنی است.

 چون که گفتیم از اول حسین؛ اربعین هم موعد بیعت است

در این مراسم هیئت‌های دانشجویی سراسر کشور حضور داشتند و «تقریباً می‌توان گفت اولین دیدار عزاداری به این سبک بعد از دوران کرونا بود» این را مجری برنامه می‌گوید.حرفش درست است . دیداری خاص بود که هر حاضری در آن می‌توانست آن را درک کند.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
    0 2
    ازاسم امام حسین نویسنده سوءاستفاده نکند الان هدف کمک به امام حسین برای کربلانیست ان سال 61بودالان 1443است وبایدذخیره نیرو وقدرت برای ظهورحسین زمان بقیه الله داشته باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس