کد خبر 1419449
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
تمهیدات پلیس برای شروع سال‌تحصیلی/ استقرار پلیس در اطراف مدارس و جمع‌آوری معتادان متجاهر

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در آستانه شروع سال تحصیلی تمهیدات پلیس برای تامین امنیت دانش آموزان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای درباره تمهیدات پلیس در اطراف مدارس در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، اظهارکرد: پلیس پیشگیری همانند سال‌های گذشته برای شروع سال تحصیلی از یک هفته قبل از بازگشایی مدارس اقداماتی نظیر پاکسازی منطقه از معتادان متجاهر و خرده‌فروشان موادمخدر را انجام خواهد داد. این اقدامات در راستای مراقبت از دانش‌آموزان و ایجاد امنیت خاطر برای خانواده‌ها انجام می‌شود.  

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به تمرکز پلیس روی نقاط آلوده و مستعد وقوع جرم گفت: اقدامات مذکور به طور ویژه در مناطق آلوده شهر اجرا می‌شود و نیازی نیست که چنین وضعیتی در همه نقاط برقرار باشد، در واقع برخی از مدارس در مناطقی قرار دارند که مشکل خاصی در آنجا وجود ندارد، البته تیم‌های گشتی ما در این مناطق نیز حضور خواهند داشت، اما طبیعی است که رسیدگی به نقاط جرم‌خیز و آلوده برای پلیس در اولویت قرار دارد.  

موقوفه‌ای همچنین با اشاره به اجرای طرح مدارس از اولین روز سال تحصیلی جدید اظهارکرد: پلیس پیشگیری از روز اول بازگشایی مدارس به مدت ۱۵ روز طرح مدارس را اجرا خواهد کرد. در جریان این طرح همکاران من در پلیس پیشگیری از ساعت ۶:۳۰ صبح تا هشت صبح در مقابل و اطراف مدارس مستقر هستند. همچنین هنگام تعطیلی مدارس نیز از ساعت ۱۲:۳۰ تا دو ظهر در محل حضور دارند تا بتوانند در صورت مشاهده مزاحمت یا هرگونه بی‌نظمی و ایجاد مشکل برای شهروندان،   امنیت مناسبی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها تامین کنند.

پیش از این سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت با اشاره به تمهیدات پلیس برای آغاز سال تحصیلی گفته بود: موضوع بعدی آماده شدن برای بازگشایی مدارس است. مدارس بیش از دو سال تعطیل بودند و بسیاری از چیزهایی که نظم یافته بود در این دو سال پیگیری نشد. از یک ماه مانده به بازگشایی مدارس تلاش‌های ما آغاز شده تا تمام مدارس در محورهای اصلی و بعد از آن فرعی مسائل مربوط به حمل و نقل و ترافیک را دنبال کنند. راه‌اندازی و شکل‌دهی پلیس مدارس طرح دوم پلیس است که با استفاده از همیاران و فرهنگ‌یاران پلیس اجرا خواهد شد.


وی گفته بود: مسئله بعدی سرویس مدارس است که قبل از این دوسال تعداد آن به ۱۷ هزار دستگاه نیز رسید. این موضوع برای ما بسیار جدی و مهم است و مدیران مدارس مسئولیت مهمی در این زمینه دارند. اینکه رانندگانی انتخاب شوند که صلاحیت فردی داشته باشند و خودروهای باکیفیتی داشته باشند مسئولیت مدیران است. همچنین این افراد باید به پلیس مناطق ۲۸ گانه معرفی شوند و آموزش‌های گوناگون را بگذرانند. تا یکی دو هفته آینده به تعداد افرادی که معرفی شدند و آموزش دیدند برچسب اعطا خواهد شد. حتما باید در طول مهرماه در ابتدای صبح و بعد از ظهر آماده‌باش وجود داشته باشد. از شش صبح تا ۹ صبح نیز ممنوعیت تردد کامیون‌ها را خواهیم داشت. از ۲۰ شهریور تا ۱۵ مهر هرگونه عملیات عمرانی در سطح شهر تهران نظیر برق، آب، گاز و ... ممنوعیت دارد.  


به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، طبق پیش‌بینی‌ها از اول مهر ترافیک سنگینی خواهیم داشت و باید پیش‌بینی وسیعی برای آن بکنیم. در این یک ماه پلیس به عنوان محور اصلی مدیریت ترافیک برنامه‌ریزی مفصلی خواهد داشت. شروع طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ صبح و پایان آن ساعت ۱۸ خواهد بود. بحث بعدی نیز شناورسازی ساعت اداری است و این هم توسط استاندار تهران دنبال می‌شود و توسط پلیس انتقال داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس