انتقاد غریب‌آبادی از موضع‌گیری اتحادیه اروپا درباره فوت مهسا امینی/چرا از قربانیان گروهک‌های تروریستی سخن نمی‌گویند 

دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با سفیر دانمارک در تهران از بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در قبال فوت مهسا امینی انتقاد کرد.

به گزارش مشرق از معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، «کاظم غریب‌آبادی» در دیدار با «جسپر وار» سفیر دانمارک در تهران از رویکرد دوگانه اتحادیه اروپا و برخی کشورهای اروپایی در قبال موضوعات حقوق بشری انتقاد کرد.

وی با انتقاد اظهار داشت: به دنبال وقوع حادثه تأسف‌بار فوت این دختر ایرانی، تیم‌های تحقیقاتی برای بررسی ابعاد این واقعه بلافاصله تشکیل شد و ستاد حقوق بشر نیز با آنها در تماس است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در روشن شدن این پرونده جدیت دارد، افزود: همانگونه که از سوی مقامات ارشد ذی‌ربط کشور تأکید شده، هیچ تسامحی در این پرونده صورت نخواهد گرفت و پرونده با سرعت و دقت پیگیری می‌شود و حقوق این شهروند ایرانی و خانواده‌اش تضییع نخواهد شد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه تصریح کرد: اما جای سؤال است که اگر اتحادیه اروپا و برخی کشورهای اروپایی که درباره این حادثه موضع اتخاذ کرده‌اند درباره رویکردهای حقوق بشری خود صداقت دارند، چرا در قبال شهروندان ایرانی کُرد که قربانی گروه‌های تروریستی چون پ‌ک‌ک، پژاک و کوموله می‌شوند، سخنی نمی‌گویند و اقدامات این گروهک‌های تروریستی را محکوم نمی‌کنند، آیا این افراد حقوق بشر ندارند؟ چرا خبری از صدور بیانیه از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی در این رابطه نیست؟!

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به سفر اخیر به استان کردستان و ملاقات با برخی خانواده های قربانیان ترور، مطالبه آنان را پیگیری خون شهدای ترور عنوان کرد.

غریب آبادی ضمن مردود دانستن این قبیل اظهارات مداخله جویانه، تصریح کرد: از شما به عنوان سفیر یک کشور اروپایی می‌خواهم به همکارانتان در اتحادیه اروپا بگویید شواهد و اسناد نشان می‌دهد برخی از اعضای گروهک‌های پ‌ک‌ک، پژاک و کوموله که جان شهروندان بی‌گناه به ویژه هم‌وطنان کرد را قربانی کرده‌اند، در کردستان عراق و کشورهای اروپایی به سر می‌برند، موضع آنها در خصوص این رفتار دوگانه چیست؟

طرفین، در ادامه درباره سایر موضوعات از جمله تبادل نظر و تجربه در حوزه حقوقی - قضایی و حقوق بشر گفت‌و گو و رایزنی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • . IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
    4 1
    دقیقا
  • محمدصالح چگینی IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 1
    شدقضیه ی دخترابی که هرچی فحش بوددادن وچندنفرکشته شدند دوباره بساط همونه کسی توبیخ نمیشه تادورکشتاروتخریب بعدی مردم بایدتاوان خسارت به اموال عمومی روبخاطرهوچی گری یه مشت متجاوزتوصنف سلبریتی چندتابعیتی حرف ضدعمل بایدتقاص بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس