کد خبر 1419880
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
بازی‌های تدارکاتی تیم‌های سید یک جام جهانی

تیم‌های سید یک گروه‌های جام جهانی در آخرین فیفا دی قبل از جام جهانی بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار می‌کنند تا آمادگی کامل برای جام جهانی قطر حاضر شوند.

به گزارش مشرق، آخرین فیفادی پیش از جام جهانی از اول مهرماه آغاز می‌شود و تیم‌های ملی حاضر در قطر ۲۰۲۲ باید روند آماده‌سازی خودشان برای حضوری قدرتمند در این رقابت با برگزاری آخرین مسابقات تدارکاتی خود پیش ببرند، اتفاقی که باعث تمایز جام جهانی قطر با سایر ادوار جام‌های جهانی است.

گروه A: قطر

تیم ملی فوتبال قطر که به واسطه میزبانی جام جهانی در سید یک گروه A قرار گرفت در فیفادی سپتامبر با تیم‌های ملی کانادا و شیلی بازی می‌کند، دو تیمی که باتوجه به گروه عنابی‌ها در جام جهانی به نظر می‌رسد شبیه‌سازی برای نبرد قطری‌ها با اکوادور و سنگال به حساب می‌آیند. میزبان جام جهانی امیدوار است با کسب امتیاز مناسب از نبرد با اکوادور و سنگال پس از هلند که به احتمال زیاد به عنوان صدرنشین صعود می‌کند، به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه یابد.

گروه B: انگلیس

بدون شک انگلیس مهمترین و قدرتمندترین تیم گروه دوم رقابت‌ها است، گروهی که ایران هم در آن حضور دارد. شاگردان گرت ساوت‌گیت در آخرین فیفادی پیش از جام جهانی در چهارچوب مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا به مصاف تیم‌های ایتالیا و اسپانیا می‌روند، دو تیمی که هیچ شباهتی به حریفان آنها در جام جهانی ندارند، اما بازی‌های مهمی در راه آماده‌سازی این تیم و انتخاب ترکیب نهایی به حساب می‌آیند.

گروه C: آرژانتین

شاگردان لیونل اسکالونی که در مرحله گروهی بیست و دومین دوره جام جهانی با تیم‌های عربستان، لهستان و مکزیک همگروه هستند برای شبیه‌سازی بازی با تیم‌های مکزیک و عربستان به مصاف جامائیکا و هندوراس خواهند رفت. اسکالونی بارها تأکید کرده که بازی اول این تیم مقابل عربستان از اهمیت ویژه‌ای برای یک شروع خوب در جام ۲۰۲۲ برخوردار است. لیونل مسی و یارانش حالا در میامی هستند و در شرایطی که یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی جام جهانی به حساب می‌آیند، خود را برای آخرین دیدارهای تدارکاتی آلبی سلسته آماده می‌کنند.

گروه D: فرانسه

مدافع عنوان قهرمانی جهان هم از جمله تیم‌های سید یک جام جهانی هستند که فیفادی آنها به حضور در رقابت‌های لیگ ملت‌ها محدود می‌شود. خروس‌ها دو مسابقه برابر اتریش و دانمارک برگزار می‌کنند، دو دیداری که کمترین شباهتی به مسابقات این تیم در جام جهانی دارد. البته نباید فراموش کرد شاگردان دشان اوضاع خوبی در لیگ ملت‌ها ندارند و کسب نتیجه در این دیدارها برایشان مهم است تا جایگاه مناسبی در این لیگ به دست بیاورند، موضوعی که می‌تواند بر عملکرد خروس‌ها در جام جهانی تأثیر گذاشته و آنها را به سرنوشت ایتالیا، اسپانیا و آلمان، قهرمانان ادوار قبلی جام جهانی دچار کند.

گروه E: اسپانیا

شاگردان لوئیس انریکه که در یکی از گروه‌های مرگ مسابقات قرار دارند در آخرین فیفادی خودشان در مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا به مصاف سوئیس و پرتغال می‌روند. دو تیمی که با توجه به همگروهی لاروخا با آلمان می‌تواند بازی‌های خوبی را جهت آماده‌سازی لاروخا رقم بزنند.

گروه F: بلژیک

 شاگردان روبرتو مارتینز که به عنوان تیم سوم جهان در جام جهانی حضور می‌یابند در فیفادی مقابل ولز و هلند قرار می‌گیرند. دو بازی‌ای که مانند اکثر تیم‌های اروپایی کمترین شباهتی به قرعه شاگردان مارتینز در جام جهانی ندارد اما به هر حال حضور در لیگ ملت‌ها و درآمدی که از این راه نصیب فدراسیون‌های اروپایی می‌شود، باعث شده اعتراضی به این ماجرا نداشته باشند.

گروه G: برزیل

سلسائو یکی از سه تیم سید نخست گروه‌های هشت‌گانه مسابقات است که به علت اینکه در قاره اروپا نیست می‌تواند حریفان تدارکاتی نزدیک‌تری به قرعه گروه‌شان انتخاب کند. بر این اساس شاگردان تیته در مهرماه به مصاف غنا و تونس می‌روند، دو بازی‌ای که به نظر می‌رسد به علت حضور کامرون در گروه برزیل برنامه‌ریزی شده است.

گروه H: پرتغال

کریستیانو رونالدو و یارانش که دقیقه نود بلیت قطر را رزرو کردند در آخرین فیفادی به مصاف تیم‌های جمهوری چک و اسپانیا می‌روند. مسابقاتی که اگرچه هیچ شباهتی به قرعه پرتغال ندارد اما می‌تواند آمادگی این تیم را بالا ببرد، تیمی که با غنا، کره جنوبی و اروگوئه همگروه است.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس