توانمندی های نیروی پدافند هوایی ارتش به نمایش در آمد

در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی، توانمندی های نیروی پدافند هوایی ارتش به نمایش در آمد.

به گزارش مشرق، صبح امروز (پنج شنبه) در جریان رژه نیروهای مسلح در جوار مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی، توانمندی‌های نیروی پدافند هوایی ارتش به نمایش در آمد.

سامانه سلاح باور ۳۷۳: اولین سامانه ارتفاع بلند پدافندی بومی با قابلیت تحرک بالا و توانایی شناسایی ۳۰۰ هدف اولویت بندی ۱۰۰ هدف و درگیری با ۶ هدف همزمان است.

سامانه موشکی ارتفاع متوسط مرصاد متحرک: با قابلیت درگیری با انواع هواگردها و موشک‌های کروز و پرنده‌های بدون سرنشین که به صورت کاملاً بومی طراحی، تولید ودر چرخه عملیاتی نیروی پدافند هوایی قرار دارد.

سامانه راداری کنترلی و برد بلند آرش: تکمیل کننده سامانه‌های کشف و شناسایی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور و از افتخارات نیروی پدافند هوایی در حوزه ساخت و تولید رادارهای پیشرفته و به روز دنیا.

سامانه ارتفاع بلند اس ۳۰۰: با قابلیت درگیری با اهداف در ارتفاع‌های پست، متوسط و بلند و یکی از مرگبارترین سلاح‌های پدافندی که در اختیار نیروی پدافند هوایی ارتش قرار دارد.

سامانه راداری پسیو افتاباز: بدون انتشار امواج مغناطیسی قابلیت کشف و شناسایی اهداف هوایی را دارد این سامانه نقش مهمی در پوشش راداری شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور دارد.

سامانه پدافند موشکی ارتفاع بلند اس ۲۰۰: به صورت کامل و مطابق با نیاز پدافند هوایی کشور بهینه سازی و بومی سازی شده است.
سامانه توپخانه ای بومی حائل: سامانه ارتفاع پایین و متوسط پدافندی برای درگیری و انهدام انواع اهداف پرنده و ریز پرنده در ارتفاع کم و قابلیت کشف اهداف بدون انتشار امواج راداری.

سامانه موشکی پانزده خرداد: با قابلیت کشف اهداف تا فاصله ۱۵۰ کیلومتری و درگیری و وانهدام اهداف در برد ۴۵ کیلومتری است، قابلیت تحرک بالا، شناسایی اهداف پنهانکار و درگیری همزمان با ۶ هدف از دیگر توانایی‌های این سامانه بومی است.

سامانه موشکی تلاش با قابلیت تلفیق با سامانه موشکی ارتفاع بلند اس ۲۰۰ و رفع نیاز درگیری ارتفاع متوسط این سامانه به صورت کاملاً بومی و به دست توانمند متخصصین داخلی طراحی و تولید شده است.

گفتنی است، رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز و در آغاز هفته دفاع مقدس با حضور رئیس جمهور و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در جوار مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    3 0
    فیلم برداری افتضاح
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
    2 1
    رئیس جمهور چطوری خودش را رسونده . خستگی راه و سفر بابا ایولا ماشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس