کد خبر 1420339
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
قیمت‌ سکه و طلا در هفته گذشته کاهشی بود

کارشناس رسمی طلا و جواهر گفت: قیمت سکه و طلا در هفته گذشته به دلیل کاهش تقاضا و داد و ستدها نه تنها ثبات نسبی داشت بلکه کاهشی نیز بود.

به گزارش مشرق، «محمد کشتی آرای» در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهارداشت: قیمت انس جهانی در هفته گذشته تغییرات کمی داشت و در مجموع به طور متوسط در آخرین معاملات روز گذشته با سه دلار افزایش به یک هزار ۶۷۹ دلار رسید.

وی افزود: در هفته‌های اخیر بهای انس جهانی تغییرات زیادی داشت و در مجموع ۴۰ دلار در ۱۰ روز اخیر کاهش داشت و بر قیمت طلا و سکه نیز تاثیر گذاشت.

کارشناس رسمی طلا و جواهر بیان کرد: نوسانات نرخ ارز با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی کشور خیلی کم بود و قیمت دلار در محدوده ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۳۱ هزار و ۷۵۰ تومان نوسان داشت.

وی گفت: هفته گذشته قیمت سکه به دلیل کاهش تقاضا کاهشی بود اما بهای طلا به دلیل تغییرات نرخ ارز و انس جهانی طلا افزایشی بود.

به گفته کشتی آرای، قیمت سکه طرح قدیم در آخرین معاملات روز گذشته به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۷۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت.

همچنین سکه‌های یک گرمی نیز ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کرد.

وی ادامه داد: بهای هر مثقال طلای آب شده به طور متوسط ۴۵ هزار تومان افزایش قیمت و هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشت.

کارشناس رسمی طلا و جواهر گفت: حباب سکه با توجه به اینکه هفته گذشته کاهش داد و ستدها و کاهش تقاضا را در بازار شاهد بودیم ۲۷۰ هزار تومان کاهش داشت و حباب سکه روز گذشته در آخرین روز معاملات یک میلیون و ۳۳۰ هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته ۲۷۰ هزار تومان کاهش یافت.

کشتی آرای اظهارداشت: نرخ ارز نیز در هفته گذشته ۲۵۰ تومان نوسان داشت.  

وی درباره قیمت طلا و سکه در هفته آینده گفت: بیشترین تحولات را در چند روز اخیر به دلیل سفر رییس جمهوری به نیویورک و ادامه مذاکرات هسته‌ای را داشتیم و امید مذاکره کننده به اصل توافق وجود دارد پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز تغییر چندانی نداشته باشد

کارشناس رسمی طلا و جواهر پیش‌بینی کرد با توجه ادامه شرایط موجود قیمت سکه و طلا در هفته آینده تغییر نخواهد داشت و با اتمام ایام ماه صفر ممکن است تقاضا برای افزایش طلا و سکه افزایش یابد و داد و ستدها رونق داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس