واکنش امیر قربانی به برخی اظهارات درباره ماموریت بالگردها در کمک به اطفای حریق جنگل‌ها

امیر سرتیپ قربانی گفت: هوانیروز امروز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت دفاعی قادر به تولید بالگرد و تقویت انواع موتور بالگردهاست.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ قربانی با اشاره به خدمات هوانیروز در دوران دفاع مقدس افزود: دستاوردهای امروز هوانیروز مرهون تجارب دوران دفاع مقدس و تلاش بی وقفه متخصصان داخلی است.

فرمانده هوانیروز ارتش اضافه کرد: در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی، هوانیروز با قدرت وارد عمل شد و طی چند روز نخست توانست حدود صد دستگاه تانک متجاوز رژیم بعثی را منهدم کند که چنین اقدامی در سطح دنیا کم‌نظیر است.امیر سرتیپ قربانی ادامه داد: هوانیروز به‌عنوان یک یکان نظامی بازدارنده، در همان روزهای نخستین تجاوز دشمن بعثی به کشور، توانست مسیر یگان‌های پیاده و مکانیزه این رژیم را سد و ضربات مهلکی را بر متجاوزان بعثی وارد کند؛ همچنین در عملیات مرصاد کارکنان غیور هوانیروز، با ۴۵ بالگرد هجومی و پشتیبانی، آنچنان بر دشمن تاختند که سایه ننگین منافقان برای همیشه از این مملکت برچیده شد.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه هوانیروز در دوران دفاع مقدس بیش از ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی داشته است، افزود: یکان هواپیمایی نزاجا در تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس، حضور مؤثری داشته است و تعداد ۲۸۷ نفر از خلبانان، کادر فنی و پروازی این یکان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند که این بیانگر رشادت کارکنان خدوم یگان هواپیمایی نزاجا در آن دوران است.

امیر سرتیپ قربانی با اشاره به اقدامات شگفت‌آور و تحسین‌برانگیز هوانیروز در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: در یکی از صحنه‌های نبرد دوران دفاع مقدس، یک فروند بالگرد کبرا در اقدامی شگفت‌انگیز یک فروند جنگنده «میگ ۲۱» دشمن را ساقط می‌کند که این نشان‌دهنده رشادت و ازخودگذشتگی خلبانان هوانیروز در دوران دفاع مقدس است.

فرمانده هوانیروز در ادامه به افزایش توان تسلیحاتی و بهره‌گیری از تسلیحات هوشمند در هوانیروز اشاره و عنوان کرد: تاکتیک‌های نبرد هوانیروز به‌طور کلی تغییر کرده است و آنچه که امروز بالگردهای پیشرفته دنیا از آن بهره می‌برند، بر روی بالگردهای هوانیروز نیز نصب است؛ تسلیحات برد بلند، موشک‌های هوشمند و نقطه‌زن، اخلالگرهای راداری، سامانه‌های دید در شب، موشک‌های هوا به هوا و سامانه‌های فریب موشکی از جمله تجهیزات مورد استفاده بالگردهای هوانیروز است.

ساخت صفر تا صد همه قطعات بالگرد در داخل کشورامیر سرتیپ قربانی با بیان اینکه امروز توانستیم با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط تحریمی، راهبرد تولید قطعات بالگردی را پیش ببریم، گفت: هوانیروز امروز صفر تا صد تعمیرات و ساخت قطعات بالگردی را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت دفاعی در داخل کشور انجام می‌دهد و حتی قادر به تولید بالگرد و تقویت موتور انواع بالگردها نیز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مجتبی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 1
    حاجی هنوز نتوانستید موتور و قطعاتبالگرد بسازید .مهندس فلاح 15سال پیش گفته بومی کردیم اما الان فکر نکنم از 20درصد بیشتر توان بومی داشته باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس