بختیاری‌زاده: ریشه پیروزی مقابل اروگوئه بازگشت اتحاد تیمی است/ کی‌روش حس رقابت را بالا می‌برد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ریشه موفقیت تیم ملی مقابل اروگوئه اتحادی است که کی روش به تیم بازگردانده است.

به گزارش مشرق، سهراب بختیاری‌زاده، درباره برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل اروگوئه، اظهار داشت: تیم ما به ویژه در نیمه دوم خیلی با انگیزه و هماهنگ بازی کرد. با وجود اینکه کادر جدید به تازگی به تیم ملی آمده مقابل اروگوئه که در آمریکای جنوبی و دنیا شناخته شده است و ستارگان بزرگی دارد، هم خوب نتیجه گرفتیم و هم خوب بازی کردیم. این برد سبب افزایش اعتماد به نفس بازیکنان برای جام جهانی و رقابت‌های سخت‌تر می‌شود و از لحاظ روحی، روانی و فنی به پیشرفت تیم کمک کند.

وی افزود: برای کارلوس کی‌روش مهم بود که در بازگشت به تیم ملی، شناخت خوبی از این تیم به دست بیاورد. ریشه این هماهنگی در حس اتحادی است که او در این مدت در تیم ملی ایجاد کرده و برخلاف قبل بچه‌ها نسبت جو تیم یکدل بود. همه نسبت به کارشان احساس مسئولیت می‌کردند و همه این مسائل به روند فنی تیم کمک می‌کند. با این وجود باز هم باید به ویژه در حالت دفاعی قوی‌تر و منظم‌تر کار کنیم. امیدوارم بتوانیم در این جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبالکشورمان درخصوص اینکه ایران در شرایطی مقابل اروگوئه، تیم سیزدهم رنکینگ فیفا به برتری رسید که در دوره اسکوچیچ در سه بازی مقابل تیم‌های پایین‌تر از رنکینگ 50 جهان آمار یک تساوی و دو باخت را ثبت کرد و با این تفاسیر تاثیر حضور کی‌روش روی این برد را چگونه می‌بیند، گفت: کی‌روش پیش از این هم سال‌ها سرمربی تیم ملی بوده و به جز این تیم، روی کل فوتبال کشورمان تاثیر زیادی گذاشته است. هیچ مربی‌ای کامل نیست اما او جزء آن دسته از مربیانی است که به دلیل شناختش از فوتبال کشورمان و سابقه زیادی که در تیم‌های بزرگ دارد، می‌تواند تاثیر زیادی روی تیم و بازیکنان بگذارد. قطعا بودن او روی نیمکت، به تیم ملی وزن می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

عملکرد بازیکنان عالی بود/ باید از درس‌های این بازی استفاده کنیم

بختیاری‌زاده درخصوص تاثیر برد مقابل اروگوئه برای افزایش انگیزه و اعتماد به نفس تیم ملی در آستانه رقابت‌های جام جهانی، توضیح داد: صد در صد این برد به شرایط خوب تیم کمک می‌کند اما نباید تصور کنیم بازی‌های جام جهانی نیز به همین شکل است. نباید با این تفکر به قطر برویم که به دلیل بردن اروگوئه می‌توانیم به راحتی انگلیس را هم شکست بدهیم. واقعا در جام جهانی و بازی اول با انگلیس سخت است اما چنین دیدارهایی خیلی می‌تواند به روند تیم کمک کند. 

وی ادامه داد: تیم ما برخلاف تیم‌های دیگر خیلی نتوانسته روند آماده‌سازی خوبی را بگذراند و در این فرصت محدود، باید از بازی‌های دوستانه بیشترین بهره را ببریم. بیشترین بهره بردن هم به این معنی نیست که کی‌روش تک تک بازیکنانش را بیشتر بشناسد و بتواند اتحاد و روحیه تیمی را به شکل مناسب‌تری برساند. در آن حالت برای جام جهانی به خوبی آماده می‌شویم.

زننده یکی از گل‌های ایران در ادوار جام جهانی درمورد استفاده کی‌روش از نفراتی مثل سامان قدوس، مهدی ترابی و ابوالفضل جلالی در ترکیب اصلی بازی با اروگوئه در شرایطی که آنها در دوره اسکوچیچ چندان به بازی گرفته نمی‌شدند، گفت: همه بازیکن‌هایی که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند، حتما شایسته هستند. سرمربی حق دارد همه نفرات را آزمایش کرده و به آنها برای بازی کردن فضا بدهد. کار عجیبی هم انجام نشده اما حس رقابت را در تیم ملی بالا می‌برد. با این اقدام کی‌روش همه بازیکنان شانس ثابت بازی کردن و نشان دادن توانایی‌های‌شان را برای خود قائل هستند و احساس می‌کنند سرمربی و کادرفنی به همه آنها مطابق توانمندی و نیازشان شانس خواهد داد. این موضوع به ایجاد روحیه تیمی و حس رقابت در تیم ملی خیلی کمک خواهد کرد.

بختیاری‌زاده درمورد دیدار بعدی ایران مقابل سنگال، قهرمان آفریقا توضیح داد: مهم‌تر از کسب نتیجه در این بازی‌ها برای کی‌روش این است که تیم را به شکلی که خودش می‌خواهد پرورش بدهد و تیمی منضبط و جنگجو بسازد که تا لحظه آخر با هر حریفی رقابت کند. دیدار با سنگال هم قطعا خیلی به کی‌روش برای رسیدن به اهدافش کمک خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
    1 2
    حالا يه برد اونم تو بازي دوستانه داشتين ببين چه الم شنگه اي راه انداختن، مهم جام جهانيه که نميتونيد حتي از گروهتون صعود کنيد
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
      1 1
      به تو غیر ایرانی ربطی ندارد!!!!!!!!!!!!!!!!!! ایرانی ها با همدیگر هر رفتاری کنند به خارجی ها و غیر ایرانی ها و البته وطن فروش های خائن ربطی ندارد!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس