کد خبر 1420830
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
کره شمالی سرانجام موشک بالستیک خود را شلیک کرد

کره شمالی سرانجام یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرد.

به گزارش مشرق، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد یکشنبه سرانجام تائید کرد که کره شمالی یک فروند موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده است.

یونهاپ در این ارتباط نوشته است: این شلیک موشک بالستیک، دو روز بعد از حضور ناو هواپیمابر ارتش آمریکا در منطقه برای رزمایش مشترک با کره جنوبی انجام شد.

هنوز جزئیات بیشتری از نوع این موشک بالستیک، میزان ارتفاع، سرعت یا مسافت پرواز آن اعلام نشده است.

پیشتر اعلام شده بود که کره جنوبی برای شلیک احتمالی موشک بالستیک از زیردریایی کره شمالی آماده می‌شود. در همین ارتباط نیز یک مقام نظامی کره جنوبی اعلام کرد که ما از نزدیک تأسیسات و فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های کره شمالی را زیر نظر داریم و وضعیت آمادگی ما کامل است. این مقام کره جنوبی گفته بود که «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی وضعیت را زیر نظر دارد.

پیش از این نیز دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی روز شنبه اعلام کرده بود که این کشور نشانه‌ها و تحرک‌هایی را شناسایی کرده که نشان می‌دهند کره شمالی در حال آماده‌سازی برای پرتاب یک موشک بالستیک از زیردریایی است.

کره شمالی در ماه‌های اخیر چند موشک بالستیک را آزمایش کرده است.

شلیک موشک بالستیک کره شمالی پس از آن انجام می‌شود که ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» آمریکا پس از ۵ سال، روز جمعه برای شرکت در رزمایش دریایی مشترک با کره جنوبی، وارد شهر بندری «بوسان» شد.

به نوشته وب‌سایت ژاپنی کیودو، معمول و عادی نیست که دفتر ریاست‌جمهوری اعلام کند که نشانه‌های آماده‌سازی کره شمالی برای آزمایش احتمالی موشک را ردیابی کرده، چنین اطلاعاتی را معمولاً ارتش و نیروهای نظامی یک کشور اعلام می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 0
    اگه یه جای دیگه غیر از ایرا، چین و روسیه داره دماغ آمریکا را به خاک می ماله همین کره شمالی تسلیم ناپذیر است.
  • پوریا خ IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 4
    کره جنوبی مردمش آرامش و رفاه و آسایش و آزادی دارند و شاید بمب اتم نداشته باشند ولی مردم کره شمالی نه آزادی دارند و نه آسایش و نه آزادی بیان و نه رفاه ولی بمب اتم دارند .البته ایران هم دارد تبدیل به کره شمالی شماره 2 میشود با ابن وضع فیلترینگ اینستا و تلگرام و واتساپ و .....هزاران اپی که تمام مردم دنیا بدون فیلتر بهش دسترسی دارند .
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      2 0
      کجا ارامش دارند، اینا هر روز از ترس اینکه بمب اتم بخورن از خواب بیدار میشن و میخوابن.
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
      0 0
      بقیمت همسایه ازاری همراهی با دشمن ملت خودش و همسایه هایش و .. آزادی دارند آزادی دارند آزادی ازبس از این کلمه مظلوم آزادی که در بند ذهن شماها به اسارت گرفته شده و امثال شماها نشخوار این واژه بی پناه ار کرده اید برای ملتها کلمه آزادی را هم تنفر آمیز کرده اید و ملتها دنبال واژه جایگزین هستند
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    3 0
    درود بر کره که نمی خواد زیر بار فلک هم بره چه برسه به این آمریکایی های بی پدر و مادر.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 0
    یا جومونگ!!!!
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 0
    کره جنوبی ؛ یک کشور آشغال در منطقه دشمن ملت شرق آسیارا بجان ملت خودش و همسایگان اش و سواحل دریاهای آن منطقه انداخته زیرنظر داشتن هم می فهمد تو زیر نظر اجانب هستی بدون اجازه سفارت یانکی ها آب هم نمی توانی نوش کنی شرم هم خوب چیزی است.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 1
    مفلوک کره شمالی با ایران مقایسه نکن ایکاش سال ها پیش به سمت استقلال حکمرانی مجازی می رفتیم ! کره جنوبی برده اشغال شده رژیم تروریست آمریکا هست آیا بردگی جنسی آمریکا آزادی هست !؟ آنها در کره و ژاپن پایگاه دائمی دارن مدام به آنها تجاوز میکنن... پس عملا اشغال هستن و زیر نفوذ آمریکا ، آیا استقلال حکمرانی مجازی از آمریکا کره شمالی شدن است ؟! آیا بار زدن مواد هسته تحمیل قرار دادای هسته آزادی !؟ آیا حنجارها ارزشهای آمریکا نفوذ بر هنرمندان نماها وطنی آزادی؟!؟ آیا بازی اسم قردادهای تجاری تحمیل اف تی اف فلان آزادی است؟! شما نادانها با این حرف که کره شمالی نشوید سالها بر کشور سلطه داشتید و کشور فنا دادین سالها کشور نابود کردین ، نفوذ فرهنگی شکاف طبقاتی ایجاد شکاف عامل نابودی فروپاشی ایران شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس