صعود هلند و کراوسی، سقوط حریف ایران؛ در انتظار دیدارهای جذاب

لیگ ملت‌های اروپا در روزهای حساس خود قرار دارد به‌طوریکه هلند و کرواسی جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کردند. ولز حریف ایران در جام‌جهانی نیز به همراه اتریش به سطح B سقوط کرد.

به گزارش مشرق، مسابقات فوتبال لیگ ملت‌های اروپا، سومین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند و در واقع رویدادی است که از سوی یوفا جایگزین دیدارهای تدارکاتی تیم‌های قاره سبز شده است.

این مسابقات در چهار سطح برگزار می‌شود و در سطح A آن، بزرگان قاره سبز حضور دارند. در دو دوره گذشته این مسابقات، پرتغال و فرانسه عنوان قهرمانی را به دست آورده‌اند.

صعود هلند و کراوسی، سقوط حریف ایران؛ در انتظار دیدارهای جذاب

یکشنبه شب و بامداد دوشنبه، هفته ششم این مسابقات پیگیری شد و در گروه نخست سطح A، تیم ملی کرواسی با حساب سه بر یک از سد اتریش گذشت و با ۱۳ امتیاز به‌عنوان صدرنشین راهی نیمه‌نهایی شد. اتریش هم با چهار امتیاز به سطح پایین‌تر سقوط کرد.

در همین گروه، تیم ملی فرانسه مدافع عنوان قهرمانی که نشانی از روزهای خوب خود ندارد برابر دانمارک با حساب دو بر صفر شکست خورد و پنج امتیازی باقی ماند تا با تنها یک برد در ۶ دیدار به کار خود پایان دهد.

هرچند دیدیه دشان اعلام کرد تیمش را با ترکیبی جوان در بازی با دانمارک روانه میدان کرد و هدفش چیزی به غیر از کسب نتیجه بود اما اوجی از ناامیدی هواداران فوتبال این کشور را در آستانه جام‌جهانی در بَر گرفته است. فرانسه با پنج امتیاز در رتبه سوم گروه نخست قرار گرفت و شانس آورد که سقوط نکرد.

در گروه چهارم، هلند عملکرد درخشان خود را تداوم بخشید و با تک گل فن‌دایک مدافع و کاپیتان مطرحش بر بلژیک غلبه کرد تا با ۱۶ امتیاز جایگاه نخست را تثبیت کرده و راهی نیمه نهایی‌شود. بلژیک هم ۱۰ امتیازی باقی ماند.

صعود هلند و کراوسی، سقوط حریف ایران؛ در انتظار دیدارهای جذاب

از همین گروه، ولز یکی از حریفان ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ در زمین خود با یک گل به لهستان باخت و با یک امتیاز به‌عنوان تیم‌ آخر گروه، سقوط کرد.

امشب در ادامه این مسابقات و از گروه سوم سطح A که با شگفتی‌های زیادی همراه بوده است، مجارستان که با ۱۰ امتیاز صدرنشین است، میزبان ایتالیا خواهد بود. مجارها حتی با کسب یک امتیاز هم می‌توانند جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کنند و از سوی دیگر تیم تحت هدایت روبرتو مانچینی چاره‌ای به غیر از برتری ندارد.

صعود هلند و کراوسی، سقوط حریف ایران؛ در انتظار دیدارهای جذاب

در همین گروه، انگلیس یکی دیگر از حریفان ایران در جام‌جهانی میزبان آلمان است.نتیجه این دیدار نقشی در آینده سه‌شیرها ندارد چراکه آنان دو امتیازی هستند و حتی با کسب برتری نیز سقوط می‌کنند. آلمان نیز ۶ امتیازی است.

سه‌شنبه مرحله گروهی این مسابقات به اتمام می‌رسد و از گروه دوم و در دیداری بسیار حساس، پرتغال ۱۰ امتیازی و صدرنشین میزبان اسپانیایی است که هشت امتیاز دارد.حتی یک تساوی نیز یاران رونالدو را به نیمه‌نهایی می‌رساند.

در دیگر دیدار این گروه، سوئیس به مصاف جمهوری چک می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس