تشرف بیش از ۱.۳ میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب شهادت امام رضا

مشهد مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: از صبح روز ۲۹ صفر تا شب شهادت حضرت رضا (ع)، بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر وارد حرم رضوی شدند.

به گزارش مشرق، مصطفی فیضی شامگاه دوشنبه در ارتباط مستقیم با بخش خبری ۲۱ سیما به ارائه گزارشی از آمار ورود زائران به حرم مطهر رضوی پرداخت و اظهار کرد: ظرف ۱۰ روز گذشته شاهد حضور خیل عظیم زائران در شهر مقدس مشهد و حرم مطهر امام رضا (ع) هستیم.

وی به حضور گسترده زائران و عاشقان امام رئوف در حرم رضوی اشاره کرد و ادامه داد: امشب در شب شهادت حضرت قرار داریم و اوج حضور زائران را از امروز صبح شاهد بودیم که آمار ورود زائران از صبح امروز تا این لحظه، تشرف نزدیک به یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر به حرم امام رضا (ع) بوده است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با بیان این‌که با اجرای مناسبت‌های مختلف و عزاداری در ایام پایانی صفر، زائران و مجاوران عشق و علاقه خودشان را به حضرت رضا (ع) ابراز کردند، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها تا شام غریبان دنبال خواهد شد، هرسال در برنامه شام غریبان، خادمان در کنار زائران از پایین پای حرم مطهر وارد صحن و سرا شده و در صحن انقلاب مراسم شام غریبان را بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌کنند.

وی افزود: خوشحالیم که توانستیم خدماتی را به زائران ارائه کنیم، زائرانی که از زیارت اربعین برگشتند و بی درنگ عازم مشهد و حرم امام رضا شدند.

فیضی با بیان این‌که آمار تشرف به صورت روزانه محاسبه می‌شود، اضافه کرد: آمار تشرف به حرم مطهر رضوی از هفته گذشته از روزی ۵۰۰ هزار زائر آغاز شد، روز گذشته ۷۵۰ هزار نفر به حرم رضوی مشرف شده و از صبح امروز نیز حداقل یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر وارد حرم شدند.

وی به برخی خدمات آستان قدس رضوی به زائران در ایام پایانی صفر اشاره کرد و گفت: خدمات پذیرایی در موکب‌هایی از سراسر کشور حتی موکب زائران عراقی، افغانستانی و پاکستانی ارائه شد که روزانه بالغ بر ۵۰۰ هزار وعده پذیرایی به زائران ارائه می‌شد و در کنار آن، اماکنی در حرم مطهر برای استراحت چند ساعته زائران پیش بینی شده بود که زائران از آن استفاده کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس